Seguir disfrutando - Reisverslag uit Bahía de Caráquez, Ecuador van Esther Jongen - WaarBenJij.nu Seguir disfrutando - Reisverslag uit Bahía de Caráquez, Ecuador van Esther Jongen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Seguir disfrutando

Blijf op de hoogte en volg Esther

31 Juli 2012 | Ecuador, Bahía de Caráquez

Update na het laatste reisverslag, inmiddels al een week geleden..

Na het stapavondje in Bahía hebben we op zondag eigenlijk niks anders gedaan dan uitgeslapen, wat uitgerust, de dieren verzorgd, etc.
Verder ben ik vorige week maandag naar de kledingmarkt geweest in de buurt van Bahia. Herkenbaar uit vorige reizen die ik heb gemaakt, maar leuk om de sfeer te proeven.

Lesgeven blijft moeilijk hier. Regels lijken er echt niet te zijn. Soms erg frustrerend. Andere momenten doen ze echter goed mee. We blijven ons best doen...

Ook ben ik twee dagen ziek geweest, slap, futloos, je kent het wel. Veel geslapen en lekker rustig aan gedaan. Toen ik weer was opgeknapt een heerlijke massage gehad bij de plaatselijke Spa, heerijk!

Woensdagavond was er hier op Cerro Seco een feestje, ter gelegenheid van...dat weet niemand. Ze hadden gewoon zin om een feestje te geven. Dus wij hebben een aantal chicos uitgenodigd die we hadden leren kennen. Lekker gegeten, gekletst en gegeten bij het vuur, erg gezellig. Lorijn en ik hebben de laatste mensen uitgezwaaid, Marcello en Michaela waren stiekem al gaan slapen..

Donderdagochtend zijn we om half 6 opgestaan om met de plaatselijke vissers mee te gaan. Het was vroeg, maar zeker de moeite waard. Het was een drukte van jewelste op zee, veel vissersbootjes waren bezig hun buit binnen te halen. Zo ook wij. Ik kreeg een zitplaats op een omgekeerde emmer :-) Bij de visplek aangekomen werd een meterssssss-lang net binnengehaald in ons iniminiebootje. Het kwam dan ook regelmatig voor dat we bijna gekust werden door versgevangen vissen, krabben en lagoustines..brr, en dat op de vroege morgen. De geur was natuurlijk ook aanwezig en dat op een nuchtere, net opgeknapte maag. Lorijn was al snel zeeziek en ik had het ook wel gehad. Om 8 uur waren we weer thuis, ontbijten en op naar de les.

Vrijdag, zaterdag en zondag zijn we in Canoa geweest. Vrijdag samen met Michaela naar een vriend gegaan die daar in de buurt een finca heeft met talloze fruitbomen. Superrrr mooie omgeving; rivier, palmbomen, lokale mensen die aan het werk zijn, mooie vergezichten, bergen en heel veel groen. De weg naar de finca toe was lang, we waren te voet. Onderweg werden we echter uitgenodigd om achterin de laadbak van een auto te gaan zitten. Dit had ik altijd al eens willen doen. Geweldig om mee te maken! Lekker karren door die prachtige omgeving!


We hebben het nachtleven van Canoa ook flink onder de loep genomen. Zonsondergangen hadden we al veel gezien hier in Ecuador, maar de zonsopgangen mogen er ook wezen ;-)
Wederom heerlijk gedanst, wat een geweldige sfeer heerst hier toch!! Lekker aan het strand gelegen, mooie wandelingen gemaakt, lekker gegeten aan het strand; kortom echt vakantie!
We kwamen gisteravond lichtelijk vermoeid terug in Cerro Seco, maar een koude douche doet wonderen... Pff wat was het fijn om twee dagen warm te kunnen douchen in Canoa. Hier kom je echter weer in natuurlijke koude water terecht haha.

Vandaag hadden we een examen Engels gepland. Helaas hadden de kinderen nauwelijks geleerd en is er weinig van terecht gekomen. Ze spiekten volop en schreven zelfs in spiegelbeeld van degene tegenover zich op. Drie hebben het echter wel goed gedaan en die krijgen morgen een kleinigheidje.

Verder de dieren verzorgd zoals elke dag. Daarna de twee ezels gewassen en medicatie gegeven. Ezel die normaal gesproken best agressief is, begint steeds liever te worden. Hij schijnt normaal met het wassen erg wild te zijn. Vandaag genoot hij er echter van, hij liet zelfs zijn eten ervoor staan. Dit hadden ze hier nog nooit meegemaakt. Hij was zo lief en leek echt te genieten.
We moesten vanmiddag eigenlijk ook de honden wassen toen Marcello en Michaela weg waren. Alleen hadden ze de benen genomen. Ze waren nergens te bekennen haha. Waarschijnlijk omdat de teil al klaar stond...

Zo nu zijn jullie weer een beetje up-to-date!
Ten slotte wil ik zeggen dat ik heb vernomen dat het momenteel niet mogelijk is om reacties te plaatsen. De site is veranderd door waarbenjij.nu en heb hen dit probleem gemeld. Julie kunnen hopelijk later wellicht nog jullie reacties plaatsen, dat zou erg leuk zijn in ieder geval!

Beso,
Esther

  • 31 Juli 2012 - 12:53

    EDSTHER:

    hHhhhhhHhhHHhhHJJJK

  • 31 Juli 2012 - 17:18

    Hallo Esther.:

    Hoi Esther.
    Kijk even op reactie bericht van Onze Erik.
    bedankt voor je mooie woorden het doet ons goed.
    groetjes Tante Gerrie en Ome Gerrit Mark en Marijke.

  • 31 Juli 2012 - 18:30

    Inge:

    Ha mup,

    Je kent mij: ik ben eigenwijs en probeer toch een reactie te plaatsen :-D
    Effe kijken of het lukt... :-)

  • 31 Juli 2012 - 18:33

    Inge:

    Ja dus!!!! Jeuj!!
    Fijn om te lezen dat je weer goed bent opgeknapt en hebt kunnen genieten van alles wat er daar gebeurt!
    Het is maar goed dat de kindjes in Wessem wat beter luisteren dan op dat schooltje waar je nu bent, want ik zou er echt helemaal gek van worden!
    Geniet nog lekker van de laatste dagen, want het is zo voorbij!
    Maar ik ben wel heel blij dat ik je volgende week weer een dikke knuffel kan geven, want ik mis je wel hoor!!

    Hele dikke kus!!

  • 31 Juli 2012 - 19:02

    Mariëtte:

    Hey Esther, ook ik ga weer proberen om een reactie geplaatst te krijgen (weliswaar met behulp van manlief).
    Heb uiteraard al je verslagen gelezen maar de laatste week niet kunnen reageren.
    Ik begrijp dat je aan je laatste reisdagen begonnen bent en strakjes afscheid zal moeten nemen van alle mooie mensen/dieren/kinderen die je ontmoet hebt. Maar, de herinneringen en ervaringen neem je weer mooi mee naar huis.
    Esther, maak er nog enkele fijne dagen van.
    Lieve groet Mariëtte.

  • 31 Juli 2012 - 21:31

    Jacky:

    Hoi Esther,
    Leuk al die verhalen van je, en die honden die niet gewassen willen herken ik wel, die had ik er ook wel eens bij, of net andersom je kon geen emmer pakken of ze zaten er al in.
    Dat vissen nou ik ruik het al,en feesten is ook iets voor jou zoals ik lees,je komt in ieder geval weer met heel veel verhalen en ervaringen naar huis, maak er nog een paar leuke dagen van liefs en groetjes ook van joost bay bay jacky

  • 01 Augustus 2012 - 09:11

    Rob & Immy:

    Hey esther

    Leuk al die verhalen en leuke foto's. Fijn dat je weer opgeknapt bent.
    Leuk dat je dieren hebt kunnen wassen,en zo te lezen hadden de honden er geen zin in.
    Geniet nog van de laaste paar dagen en je komt met veel ervaring terug.
    We zien jou maandagaaf.

    Liefs rob & immy
    Pootje van boemer & luna

  • 01 Augustus 2012 - 15:23

    Kees Methorst:

    Nou, Esther, wat een verhaal, zo te lezen is het helemaal top. :-)
    Dat ze in spiegelbeeld van elkaar overschrijven/spieken, hahaha, dat verzin je toch niet, geweldig.
    Trouwens een leuke beestenboel, leuke foto's ook :-)
    Veel plezier nog ;-)
    Groetjes

  • 01 Augustus 2012 - 21:05

    Wendy Levels:

    Hoi Esther,

    Mooie reisverhalen heb je geschreven, ik heb ze allemaal gevolgd, ik kon laatst inderdaad geen reactie plaatsen toen ik dat wilde! Zo te lezen heb je je goed laten inspireren door wat je allemaal hebt meegemaakt en beleefd....mooi, weer een hele ervaring rijker, dat zit weer in je rugzakje van levenservaringen en die neemt je NIEMAND meer af....geweldig! Ik wens je nog een paar mooie dagen en een veilige reis terug straks. Tot gauw....

    Groetjes Wendy Levels

  • 02 Augustus 2012 - 22:47

    Rutger:

    Hey Esther,

    Super leuk om al je belevenissen weer te lezen/zien, echt geweldig!
    Geniet nog van je laatste dagen en have fun.

    Grtz Rutger

  • 06 Augustus 2012 - 15:47

    Jantine:

    He Es,
    Nou, het is me geluk; ik heb mijn achterstand met het lezen van je verslagen weer in ingehaald. Erg leuk allemaal. Het lijkt me echt een fantastisch land met een prachtige natuur! Zo te horen heb je weer veel leuke mensen leren kennen. Helaas is onze vakantie weer bijna voorbij en moeten we bijna weer an die arbeit! Veel plezier de laatste paar dagen en geniet!
    x Jantine

  • 07 Augustus 2012 - 15:48

    Carly:

    Heeey meissie!

    Ohoh wat een mooi verhaal weer! Ik zie je al staan als strenge juf.. Kun je vast oefenen voor het nieuwe jaar haha! Maar het was weer een mooi verhaal :) Wat gaat de tijd snel he..nog even en je bent weer thuis! Geniet er nog even van en hopenlijk tot snel! Eind oktober vertrek ik naar Nepal, dus moet nog lukken vantevoren toch :)
    Dikke kus Carly

  • 14 Augustus 2012 - 07:26

    Sten Pouwelsen:

    Ha Esther

    Bij deze de verslagen en de fotos zijn geweldig! (beter laat dan nooit!)

    gr Sten en Desiree

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

VIP-member
Esther

Op deze pagina vinden jullie mijn reisdagboek waar ik vanaf zomer 2011 mijn verre en korte reizen zal beschrijven. In de zomer van 2010 heb ik ruim 5 weken doorgebracht in Costa Rica en hier is mijn reislust echt tot leven gekomen.. Wat een heerlijk gevoel, lekker op reis zonder precies te weten hoe, wat en waar. Mijn beschreven reizen tot nu toe (vanaf aanmelding waarbenjij.nu): Juli en augustus 2011: 4 weken vrijwilligerswerk in Vietnam, daarna 2 weken reizen. Februari 2012: korte stedentrip naar Barcelona. April/mei 2012: 2 weken Italie met mijn ouders Zomer 2012: 5 weken Ecuador; reizen en als afsluiting 3 weken vrijwilligerswerk een Biologisch Reservaat 'Cerro Seco'. Winter 2012/2013: 3 weken Ecuador; samen met mijn amigos Navidad & Ano Nuevo vieren!! Voorjaar 2013: Zuid Italië, geweldige tijd, veel gedaan en gezien, maar geen verslagen gemaakt... Augustus 2013 - augustus 2014: ik ben mijn droom nagegaan. Ik heb een jaar onbetaald verlof genomen en ben op wereldreis gegaan en heb hierdoor nog meer van de wereld mogen zien. Australië, Nieuw Zeeland, Fiji, Japan, Taiwan, Indonesië, Maleisië, Cambodja, Laos en Thailand. Juli/augustus 2015: 5 weken naar Peru en Bolivia. Weekje Spaanse taal opfrissen met individuele lessen op een taalschool in Cisco. Een week vrijwilligerswerk bij een dierenopvang centrum en drie weken rondgetrokken door Peru en Bolivia. Juli/augustus 2016: 4,5 week Maleisië, Borneo en Singapore!

Actief sinds 09 Juni 2011
Verslag gelezen: 1692
Totaal aantal bezoekers 182481

Voorgaande reizen:

27 Juli 2016 - 27 Augustus 2016

Maleisië, Borneo, Thailand en Singapore

19 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Peru & Bolivia 2015

20 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

The journey of my life!

26 December 2012 - 15 Januari 2013

Ecuador parte II

01 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Ecuador: Travelling & Volunteering

23 April 2012 - 04 Mei 2012

Italië 2012

20 Februari 2012 - 26 Februari 2012

Barcelona

09 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Esther gaat Vrijwillig Wereldwijd

Landen bezocht: