Weer even thuis :-) - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Esther Jongen - WaarBenJij.nu Weer even thuis :-) - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Esther Jongen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Weer even thuis :-)

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

16 Juli 2012 | Ecuador, Quito

Vrijdag hebben we een rustig dagje gehad in Puerto López. Leuke plaats, genoeg te zien en te beleven. We zijn nog met een motortaxi naar Los Frailes geweest, onderdeel van een National Parque. Een beschermd stuk natuurgebied waar ook een strand aan grenst, met adembenemende uitzichten. Ik was gisteren aardig te pakken genomen door de zon op de boot (bewolking is verraderlijk…) dus ben een beetje uit de zon gebleven vandaag. Al ging dat natuurlijk niet op het strand. Ik ben dus in het plaatselijke hutje gaan zitten en heb genoten van de omgeving. Ook was een klim naar boven, waar je een prachtig uitzicht had over het gebied.
Terug in Puerto López nog wat door het plaatsje gelopen en genoten van de zon en de muziek die je overal om je heen hoort, heerlijk!

Na het eten zijn we al gauw naar de busterminal gegaan en de rit naar Quito mocht van mij beginnen. Ik had zin om iedereen weer te zien hier! De reis verliep zeer voorspoedig en tot mijn verbazing was ik om 05.00 ’s ochtends al in Quito. Wanneer je uit de bus stapt, word je nog net niet vastgepakt door de taxichauffeurs. Ik heb er maar eentje gekozen die er wel betrouwbaar uitzag :-) Alleen vroeg ik me achteraf af of het wel een echte taxichauffeur was, want hij reed met zijn gewone auto… Maar hij heeft me keurig bij het hostel afgezet en zelfs gewacht tot ik binnen was. Dat vond ik toch wel fijn, want ook hij zei dat het gevaarlijk was op straat rond deze tijd.

In het hostel kreeg ik meteen een kamer en ben vrijwel meteen gaan slapen. Drie uurtjes later alweer klaarwakker dus Lorijn gebeld. Ik wist dat ze vandaag met een aantal amigos naar Papallacta gingen, naar de hot springs. Tegen 11 uur was ik weer bij Familia Saa’Sosa en ik werd zeer hartelijk ontvangen; ik werd flink geknuffeld. Ik was ook erg bij om iedereen weer te zien. Voor mij inmiddels vertrouwde gezichten en het voelde wel even als thuiskomen.
Samen met Mette en Lorijn richting de bakker voor verse broodjes en de wandeling zette zich voort richting het park, waar we de anderen zouden zien.

We gingen met zijn achten (waaronder twee Ecuadoriaanse jongens die de weg wisten, altijd handig!) richting de trolleybus. Je kunt voor 0,25 cent reizen en uitstappen waar je wilt. Wij moesten naar het eindstation Quitumbe (grootste busterminal van Quito), om vervolgens kaartjes te kopen naar Papallacta. De reis zou zo’n twee uur duren, dus dat zag ik wel zitten (ik had vannacht immers al heel wat uurtjes erop zitten). Onderweg veel verteld met Andy (een Amerikaanse jongen). Ik kende hem van Yanapuma, de Spaanse school. Wederom adembenemende uitzichten. Ik heb al veel verschillende landschappen voorbij zien komen in Ecuador, maar dit was wederom erg bijzonder. De ohhh’s, ahhh’s en waaauws bleven komen :-)
De bus heeft er uiteindelijk 4 uur over gedaan, maar door de mooie uitzichten maakte me dat eigenlijk niks uit. Met zijn achten zijn we in een jeep gestapt. We waren het liefst in de laadklep gaan zitten, maar dat mocht niet. Dus dat was proppen geblazen.. we werden letterlijk gestapeld haha!

Flinke rit naar boven, richting de hot springs. Eerst even gegeten, heerlijke vis met een soort van friet, rijst en gebakken banaan (foto is speciaal voor jou Axel). Daarna omkleden en het was inmiddels al erg koud. Brr..snel het water in wat aangenaam warm was. Er waren vijf baden, drie hete en twee ijskoude. Afwisselend gebadderd, maar het warme water had zeker mijn voorkeur. Tijd om naar huis te gaan, we moesten immers nog een eind. Helaas waren er boven geen taxi’s of jeeps die ons naar beneden konden brengen, dus dan maar lopen. Het was zoooo koud en super donker. Daar loop je dan, in Ecuador, op je slippers, koud, bergen om je heen en zo nu en dan kom je stukjes bewoonde wereld tegen. Het had wel wat. We zijn maar dicht tegen elkaar aan gaan lopen, om onszelf een beetje op te warmen. Beneden het winkeltje ingedoken voor wat snacks en toen was het wachten op de bus. ‘Busje komt zo’, was hier niet bepaald van toepassing… ongeveer een uurtje moeten wachten en toen richting Quito. De terugreis verliep zeer snel. In minder dan twee uur stonden we weer in Quito. Taxi richting hostel en slapen maar. Het was inmiddels na middernacht.

Vandaag is Lorijn bij me ingetrokken haha! Vannacht slapen we op mijn kamer, want morgenavond vertrekken we richting Bahía de Caraquez. Vandaag zijn we weer gaan fietsen en nog lekker genoten van alles wat er toen was in het park. Het was werkelijk prachtig weer vandaag.

Mijn volgende verslagen zal ik schrijven vanuit de jungle, tenminste als er stroom en internet is. Vlak voordat ik er vorige week kwam, hadden de mensen 3 maanden zonder elektriciteit gezeten… hopelijk is het nu echt goed gemaakt en hebben we die luxe in ieder geval wel!

Tot snel!

Liefs,
Esther

  • 16 Juli 2012 - 08:32

    Arno En Jeanny:

    Naar de Jungle wauw ik zou wel met je mee willen(beetje jaloers hi,hi) wat ben je toch met een geweldige reis bezig en nu op naar de grote, kleine, dikke, dunne, vette, enge, kriebelige beesten, pas wel op voor de aller kleinste die zie je niet zo goed en kruipen `s nachts heel graag in een warm bed, ( maakt niet uit gezellig toch?) Meid ik zou zeggen geniet ervan(ha, Ha).

    Hey Es wij piepen er voor een tijdje tussen uit(Spanje) en kan ik je even niet volgen maar zodra ik thuis ben haal ik de schade wel weer in, ik wens je heel veel sterkte voor de 28ste, ben er zelf ook niet maar in gedachten zijn we toch met z,n allen samen om Erik te gedenken, hou je taai, blijf genieten en nog een hele,hele fijne vakantie en een goeie reis terug.

    Heel veel liefs en knuf van ons.

  • 16 Juli 2012 - 15:05

    Wilja:

    Hey meis,

    klinkt wederom geweldig wat je allemaal gedaan hebt!!
    De foto's zien er prachtig uit. Geniet van je trip richting jungle!
    xx

  • 16 Juli 2012 - 16:16

    Axel:

    Mijn gebeden zijn meer dan gehoord. Maar liefs 5 foodfoto's. Ik zit helemaal vol. Trouwens wat een lekker toetje. Jammer dat het fototoestel het niet deed in de hotspring ;) Btw de ahhhs en ohhs hadden geen andere oorsprong (hihihi) ?? Onze koninklijke familie leert het ook nooit. Toch weer een klein optrekje gekocht in Puerto Lopez. Die foto kun je mooi verkopen aan Privé (tjing tjing). Gisteren 2 hotelletjes geboekt aan het Gardameer (Riva/Peschiera). Toch even naar de zon! Onze buren vertrekken morgen voor 4 weken naar India. Zij gaan zich vnl. wandelend verplaatsen (6-9 uur per dag) en slapen vnl in een tent. Hebben hun eigen kok bij zich. En het toilet wordt (jou bekend) elke dag vers gegraven. Zijn ook zeer avontuurlijk ingesteld. Ik zal ze eens uitnodigen bij een volgend bezoek aan casa Potterstraat, kunnen jullie reiservaringen delen! Vay con Dios muchacha !!

  • 17 Juli 2012 - 09:00

    Tessa:

    wauw wauw wat maak je toch weer een hoop mooie dingen mee en prachtige foto's.
    heel veel plezier in de jungle en ik ben benieuwd wat je daar allemaal gaat meemaken.
    geniet van dit mooie avontuur en ik kan niet wachten op de foto's..
    groetjes tessa

  • 17 Juli 2012 - 19:08

    Joyce:

    Heey meis, mooie foto's van al die verschillende uitzichten! Jungle lijkt me ook superrrrr gaaf! Ben nu al benieuwd naar de foto's haha. Meid geniet er nog lekker van. Kusss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

VIP-member
Esther

Op deze pagina vinden jullie mijn reisdagboek waar ik vanaf zomer 2011 mijn verre en korte reizen zal beschrijven. In de zomer van 2010 heb ik ruim 5 weken doorgebracht in Costa Rica en hier is mijn reislust echt tot leven gekomen.. Wat een heerlijk gevoel, lekker op reis zonder precies te weten hoe, wat en waar. Mijn beschreven reizen tot nu toe (vanaf aanmelding waarbenjij.nu): Juli en augustus 2011: 4 weken vrijwilligerswerk in Vietnam, daarna 2 weken reizen. Februari 2012: korte stedentrip naar Barcelona. April/mei 2012: 2 weken Italie met mijn ouders Zomer 2012: 5 weken Ecuador; reizen en als afsluiting 3 weken vrijwilligerswerk een Biologisch Reservaat 'Cerro Seco'. Winter 2012/2013: 3 weken Ecuador; samen met mijn amigos Navidad & Ano Nuevo vieren!! Voorjaar 2013: Zuid Italië, geweldige tijd, veel gedaan en gezien, maar geen verslagen gemaakt... Augustus 2013 - augustus 2014: ik ben mijn droom nagegaan. Ik heb een jaar onbetaald verlof genomen en ben op wereldreis gegaan en heb hierdoor nog meer van de wereld mogen zien. Australië, Nieuw Zeeland, Fiji, Japan, Taiwan, Indonesië, Maleisië, Cambodja, Laos en Thailand. Juli/augustus 2015: 5 weken naar Peru en Bolivia. Weekje Spaanse taal opfrissen met individuele lessen op een taalschool in Cisco. Een week vrijwilligerswerk bij een dierenopvang centrum en drie weken rondgetrokken door Peru en Bolivia. Juli/augustus 2016: 4,5 week Maleisië, Borneo en Singapore!

Actief sinds 09 Juni 2011
Verslag gelezen: 764
Totaal aantal bezoekers 182485

Voorgaande reizen:

27 Juli 2016 - 27 Augustus 2016

Maleisië, Borneo, Thailand en Singapore

19 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Peru & Bolivia 2015

20 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

The journey of my life!

26 December 2012 - 15 Januari 2013

Ecuador parte II

01 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Ecuador: Travelling & Volunteering

23 April 2012 - 04 Mei 2012

Italië 2012

20 Februari 2012 - 26 Februari 2012

Barcelona

09 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Esther gaat Vrijwillig Wereldwijd

Landen bezocht: