I love my Lonely Planet Vietnam!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Esther Jongen - WaarBenJij.nu I love my Lonely Planet Vietnam!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Esther Jongen - WaarBenJij.nu

I love my Lonely Planet Vietnam!!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

08 Augustus 2011 | Vietnam, Hanoi

Hoi hoi!

Gisterochtend om half 7 in de taxi richting the airport. Gelukkig maar dat ik naar mijn gevoel had geluisterd en wat extra tijd had ingebouwd. Want mijn taxichauffeur vond het grappig om me bij de verkeerde gebouw af te zetten. Ik vond het al vreemd dat ik mijn vlucht nog niet op de schermen zag staan.. toen kwam ik erachter dat er een ander gebouw was voor de nationale vluchten. Alleen stuurt iedereen je hier een andere kant op, omdat ze zo slecht Engels spreken en maar half wijzen. Maar na een paar keer vragen, wist ik waar ik heen moest. Daar maar snel naar toe gelopen. Half 8 was ik eindelijk ingecheckt en 8 uur was boarding time. De vlucht vloog voorbij, mijn dagboekje bijgewerkt.

Ook mijn Lonely Planet goed bestudeerd. Ik vroeg mijn buurvrouw waar de airlinebus zou vertrekken, maar natuurlijk sprak ze nauwelijks Engels. Toen ik het vliegtuig uitliep en me aan het bedenken was hoe ik dat nou ging doen, sprak een andere Vietnamese meid me aan dat ze mijn vraag had opgevangen en dat ik wel met haar kon meereizen, want ze moest met dezelfde bus.
Haar man stond haar op te wachten en we zijn met z'n drietjes naar de bus gelopen. Ze spraken erg goed Engels en we hebben het uur in de bus goed volgepraat.

Toen de taxi in op weg naar de straat van mijn backpackershostel. Natuurlijk weer voor de verkeerde deur afgezet, dus de zoektocht begon opnieuw. Maar met de Lonely Planet in de hand komt alles goed merk ik.

Ik ben op een female-dorm geplaatst waar 11 andere meiden ook slapen (ong. 4 euro per nacht incl. ontbijt :)). Friends maken gaat hier vanzelf. Ik heb al met zoveel meiden gesproken hier: Engelse, Ierse en natuurlijke ook Nederlandse meiden. Met allen heb ik al een hapje gegeten. Ontbijt, lunch en diner doe ik hier dus niet alleen, gelukkig maar! Erg gezellig om verschillende mensen te leren kennen.

Het is echt een backpackershostel: heel veel jongeren, relaxruimtes met banken, zitzakken, muziek, tv, pooltafel, etc., genoeg computers en er wordt veel georganiseerd.

Verder ben ik gisteren op zoek gegaan naar een (volgens de Lonely Planet) betrouwbaar toeristenbureau en mijn twee trips voor de komende dagen geboekt: 3 dagen Sapa en 3 dagen Ha Long Bay. Dan heb ik alles bij elkaar nog twee hele dagen in Hanoi, zodat ik deze stad ook nog beter kan leren kennen.

Vandaag wilde ik eigenlijk de walking tour doen uit -natuurlijk- de Lonely Planet, maar het was zo'n slecht weer tot 12 uur, (veel regen en keiharde onweer), dat mijn wandeltocht dus ook in het water is gevallen. Ik moest om 17 uur uitchecken en dus alles gepakt hebben voor mijn trip van vanavond, dus wilde een beetje in de buurt blijven. Wat rondgelopen; wat een straatjes en steegjes allemaal. En dan het verkeer dat er allemaal door moet...soww een drukte van jewelste! Heel veel super kleine winkeltjes, het ene touristenbureau na het andere, veel kraampjes buiten, hoge gebouwen, dus de uitlaatgassen blijven lekker hangen..

Vanavond gaat mijn eerste trip beginnen! Ik vertrek vanavond met de nachttrein naar Sapa. Daar ga ik veel hiken, dorpjes bezichtigen, heel veel van de natuur genieten (want dat heb ik echt gemist in de steden Can Tho, Ho Chi Minh en Hanoi!) en bij de lokale bevolking logeren :-). Ik heb er erg veel zin in. Ik hoop dat ik in een leuke groep terecht kom en dat het goed weer is. Alleen de terugreis in de bus en nachttrein zal ik alleen doen, omdat de andere nachttrein al vol zat, ik vertrek dus een half uurtje eerder dan de rest van de groep. Naja, zal ook wel goed komen (heb alleen mijn Lonely Planet niet bij me, paste niet meer in mijn daypack ;)).

Donderdagochtend rond een uur of 6 kom ik weer aan in Hanoi en zal dan weer veel te schrijven hebben!

Kus,
Esther

  • 08 Augustus 2011 - 14:34

    Truus/Jan:

    Ha Estherke,

    Het doet ons goed dat je toch weer volop kunt genieten van alles wat je tegenkomt, leuke en minder leuke dingen. We staan er versteld van dat je al die "avontuurtjes" aandurft. Je blijft ons verbazen, maar we vinden het reuze knap dat je nergens voor terugkrabbelt. Jouw reacties bij het zien van een spin zijn eigenlijk altijd maar show geweest!!!
    Esther, geniet nog volop van de laatste periode van jouw "expeditie" en als we de foto's bekijken, zien we dat je dat ook met volle teugen doet.
    Heel veel groetjes en een dikke knuffel,
    Truuske.

  • 08 Augustus 2011 - 15:37

    Henny:

    Ha Esther.
    Zoals beloofd op Skype, blijf ik je volgen
    Mam is vanmorgen bij mij op de koffie geweest en heb haar eens goed geknuffeld.
    Ze heeft haar verhaal junnen doen, want dat had ze even nodig.
    Ook hebben we samen alle verhalen doorgesproken en over jouw en Mieke.
    We raakte niet uitgepraat, dus ga ik de volgende keer naar jouw moeder en dan praten we loestig verder. Wat zullen je oren dan toeten.
    Ik vindt het fijn dat je nu heerlijk aan het genieten bent, zo moet het ook.
    Goede reis en kijk goed uit.
    Dikke smak Henny.

  • 09 Augustus 2011 - 09:56

    Inge:

    Ha Esther,

    Vorige week zijn we teruggekomen van onze vakantie in Zuid-Afrika, dus ik had een heleboel reisverslagen van je in te halen.
    Wat is er veel gebeurd zeg! Mooie dingen, maar ook hele heftige. Knap hoe je hier mee omgaat en mooi om te zien dat je zo positief blijft, dingen aan blijft pakken en blijft genieten!
    Zal wel vreemd zijn om nu ineens zonder Mieke te reizen en weer helemaal op jezelf aangewezen te zijn. Maar volgens mij is dat voor jou ook geen probleem!
    Geniet nog van je laatste week in Vietnam!

    Dikke knuffel!
    Inge

  • 09 Augustus 2011 - 15:27

    Mieke Nijbroek:

    haaaij meis

    Hier vanuit het regenachtige nederland heel veel plezier in Sapa
    maak heel veel foto's want dan heb ik een beetje het gevoel dat ik er ook geweest ben hahaXD.
    Vind het wel echt weer heel fijn om thuis te zijn. Me koffer staat alleen nog in Parijs dus dat is ietsjes minder maja je kan ook niet alles hebben he;) Donderdag maar even skypen kan je me alles vertellen over die leuke volkjes.
    Toch wel blij dat we voor de 100.000 dong de lonely planet hebben gekocht:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Op deze pagina vinden jullie mijn reisdagboek waar ik vanaf zomer 2011 mijn verre en korte reizen zal beschrijven. In de zomer van 2010 heb ik ruim 5 weken doorgebracht in Costa Rica en hier is mijn reislust echt tot leven gekomen.. Wat een heerlijk gevoel, lekker op reis zonder precies te weten hoe, wat en waar. Mijn beschreven reizen tot nu toe (vanaf aanmelding waarbenjij.nu): Juli en augustus 2011: 4 weken vrijwilligerswerk in Vietnam, daarna 2 weken reizen. Februari 2012: korte stedentrip naar Barcelona. April/mei 2012: 2 weken Italie met mijn ouders Zomer 2012: 5 weken Ecuador; reizen en als afsluiting 3 weken vrijwilligerswerk een Biologisch Reservaat 'Cerro Seco'. Winter 2012/2013: 3 weken Ecuador; samen met mijn amigos Navidad & Ano Nuevo vieren!! Voorjaar 2013: Zuid Italië, geweldige tijd, veel gedaan en gezien, maar geen verslagen gemaakt... Augustus 2013 - augustus 2014: ik ben mijn droom nagegaan. Ik heb een jaar onbetaald verlof genomen en ben op wereldreis gegaan en heb hierdoor nog meer van de wereld mogen zien. Australië, Nieuw Zeeland, Fiji, Japan, Taiwan, Indonesië, Maleisië, Cambodja, Laos en Thailand. Juli/augustus 2015: 5 weken naar Peru en Bolivia. Weekje Spaanse taal opfrissen met individuele lessen op een taalschool in Cisco. Een week vrijwilligerswerk bij een dierenopvang centrum en drie weken rondgetrokken door Peru en Bolivia. Juli/augustus 2016: 4,5 week Maleisië, Borneo en Singapore!

Actief sinds 09 Juni 2011
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 182414

Voorgaande reizen:

27 Juli 2016 - 27 Augustus 2016

Maleisië, Borneo, Thailand en Singapore

19 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Peru & Bolivia 2015

20 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

The journey of my life!

26 December 2012 - 15 Januari 2013

Ecuador parte II

01 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Ecuador: Travelling & Volunteering

23 April 2012 - 04 Mei 2012

Italië 2012

20 Februari 2012 - 26 Februari 2012

Barcelona

09 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Esther gaat Vrijwillig Wereldwijd

Landen bezocht: