Hermoso! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Esther Jongen - WaarBenJij.nu Hermoso! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Esther Jongen - WaarBenJij.nu

Hermoso!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

10 Augustus 2011 | Vietnam, Hanoi

Ola!

Maandagavond mijn groepsgenoten ontmoet bij de travel agency. Twee leuke jonge koppels, woonachtig in Barcelona. 1 koppel oorspronkelijk afkomstig uit Argentinie, maar wonen nu ook al een aantal jaar in Barcelona, dus ik heb weer een vakantie adresje erbij :-)

Slaaptrein was erg hobbelig, dus weinig geslapen. Om 21.30 uur vertrokken. Met een Australische man en een koppel uit Zwitserland een 'kamer' gedeeld. De Australische man was erg vermoeiend, bleef maar praten en vond zichzelf erg belangrijk...zucht. Gelukkig kon ik gezellig praten met het koppel uit Zwitserland. We kwamen om ongeveer 6 uur aan.

Op naar een hotel voor ons een beetje op te frissen en te ontbijten.
Daarna wandelschoenen gaan huren, want dat bleek toch wel echt nodig te zijn. De travel agency had me dus niet goed ingelicht, want ik had het ze nog gevraagd. Daarom op mijn strepen gaan staan en zodoende heeft onze tourguide mijn huur voor de schoenen betaald :-)

Dinsdag een hike gedaan van 7 uur. Wat een prachtige en adembenemende omgeving. Ik bleef foto's maken en me verbazen over de mooie plekjes. Na iedere bocht in de bergen leek het landschap te veranderen. Dit is vakantie!!!

Onderweg gezellig gekletst met mijn inmiddels Spaanse friends Mariano, Valeria, Joelle en Esther (alleen andere uitspraak). Mariano, man van Valeria, zei in gebrekkig Engels: Mi casa, you casa haha!. Drie spaanse meiden waren bij onze groep gevoegd, onze groep bestond dus uit 8 mensen en de tourguide.

Aangekomen in onze homestay, een hutje in een klein dorpje midden in de bergen, naast een waterval. We hebben goed weer gehad, 's avonds begon het pas te regenen en onweren.
Om 20.45 uur lagen we in bed. Ik heb heerlijk geslapen tot 8.00 uur vanmorgen (ondanks dat er, voordat ik ging slapen, een kakkerlak onder mijn bed vandaan kwam...).

Vanmorgen een heerlijk ontbijt: pancakes met bananen, suiker en honing. Het laatste heb ik maar laten staan. Overigens heerlijke koffie gedronken.

Schoenen aan en wandelen maar. Ik denk dat we vandaag zo'n 3 uurtjes hebben gelopen. Nu aan de andere kant van de bergen, vooral omhoog langs kleine watervalletjes, modderige paden, tussen de rijstvelden door, hermoso (= mooi)!!!

We zijn nu in het hotel, lekker douchen en zometeen even het dorpje verkennen. Vanavond nemen we weer de nachttrein naar Hanoi.

Ik heb inmiddels mijn Spaans al een beetje kunnen oefenen; wat woorden, liedjes, etc.. Nu weet ik zeker dat ik een cursus ga volgen, volgens mijn groepsgenoten is mijn uitspraak goed!
Vrijdagochtend vertrek ik naar Ha Long Bay met Mariano en Valeria, toevallig hadden zij deze trip ook al geboekt! Gezellig!

Ik reis dan wel alleen, maar zo voel ik me helemaal niet! Het is fantastisch zoveel mensen uit verschillende landen te leren kennen!

Tot snel weer!

Beso,
Esther


  • 10 Augustus 2011 - 08:47

    Esther:

    haa es,

    leuk dat t zo goed bevalt en dat je dus eigenlijk niet zo helemaal alleen bent!! :)
    ben echt wel benieuwd naar je foto's ! heel veel plezier nog

    xx Joyce

    ps ben ook bezig met spaans dus kunne we samen wat lullen ;)

  • 10 Augustus 2011 - 10:27

    Wilja:

    Als je nog een reismaatje zoekt voor een weekend Barca, hou ik me aanbevolen!
    xx

  • 10 Augustus 2011 - 12:11

    Annemie:

    Hoi Esther, wat fijn dat je nu echt van je vakantie geniet en lekker in de natuur bent. Gezellig voor je dat je zo'n leuke mensen hebt ontmoet. Ik hoop dat je nog veel moois ziet.
    Liefs, Annemie

  • 10 Augustus 2011 - 14:32

    Tessa:

    wauw dat is pas genieten.zo te lezen is het daar erg prachtig,dan heb je echt het gevoel dat je aan het vakantie vieren bent...ik wens je nog heel veel plezier voor de komende week.
    liefs tessa

  • 10 Augustus 2011 - 15:26

    Henny:

    Boanas dias Esther
    Denk wel dat ik het fout geschreven heb.
    Zo te lezen heb je het wel naar je zin, dat moet ook.
    Heb Mieke gisteren aan de telefoon gehad, ze klonk erg opgewekt, maar had de koffer nog in Parijs staan, wat een pech.
    Ze zei wel tegen mij dat ik je wel moest blijven volgen en berichtjes moest sturen, nou dat doe ik dan maar.
    Geniet nog van je avontuur en leuk dat je weer gezelschap om je heen hebt.
    Dikke pakkert en tot mails Henny.

  • 10 Augustus 2011 - 17:29

    Mieke Nijbroek:

    Esther!!

    Doet me heel goed om te horen dat je niet alleen bent, maar dat hadden we ook niet verwacht.
    Yeah spaans dat lijkt me een stuk beter om aan te horen dan het altijd mooie Vietnamees;) En dan denk je van de kakkerlakken af te zijn komt er eentje onder je bed vandaan iel!!
    Ga morgen denk ik even naar de mediamarkt voor wat cd'tjes en dan ga ik je foto's even branden heb vanmiddag al de kaartjes en andere dingetjes ingeplakt echt leuk om weer alles te zien.
    Me bril is weer helemaal gemaakt ziet er toch een stuk beter uit!
    Meis maak er nog iets van in Sapa en dan straks in Ha Long Bay weer heel veel foto's maken

    Liefs

  • 10 Augustus 2011 - 18:35

    Jacky:

    hoi Esther;
    Nou jij durft wel in je eentje ook al ontmoet je overal leuke mensen, je moet het wel maar even doen.Eigelijk had ik dat niet achter jou uitgehaald.
    Wel leuk hoe je ook alles omschrijft zo krijgen we toch een goed beeld over Vietnam terwijl we er nooit geweest zijn.
    Nog een fijne en leuke tijd daar, groetjes van de belgjes, liefs jacky

  • 11 Augustus 2011 - 03:38

    Mama.:

    Ha Esthertje.
    Even een berichtje vanuit wessem.
    We hebben alweer geskypt en bij gepraat,wat een reis met veel ervaringen en emotie.s wat zullen we blij zijn als het volgende week is en we je weer kunnen ophalen en knuffelen,maar nu de laatste week nog even genieten van je welverdiende vakantie. Heel veel plezier in Ha- long bay.
    heel veel liefs.
    papa mama en natuurlijk een dikke poot van Gonzo.

    Gons komt natuurlijk mee naar schiphol.

  • 11 Augustus 2011 - 16:42

    Henny:

    Ha Esther.
    Nu is het voor mij de laatste keer dat ik je een berichtje stuur, want ik ga een week op vakantie.
    En als ik thuis kom ben jij denk ik ook terug in Nederland.
    Geniet nog heerlijk van je laatste week en nogmaals bedankt dat je ons mee hebt laten genieten van je reis in Vietnam. Ook waren er minder leuke gebeurtenissen, maar nu heb je nog vakantie.
    Heel veel sterkte als je thuis bent en ik wens je een goede vlucht naar huis.
    Groetjes uit Wessem en een dikke smak van Henny

  • 11 Augustus 2011 - 17:37

    Jo:

    Hoi Esther,

    Fijn dat je nu volop kunt genieten van en welverdiende vakantie.
    Het landschap lijkt me adembenemend.... Ik ben reuze benieuwd naar de foto's.
    Zeg ik hoop dat je ...... door zet met die Spanjaard.... ik wil het Spaans ook onder knie krijgen, maar mij ontbreekt nog een leuk vakantie adres in Spanje ....... wie weet. we wachten maar rustig af.
    Fijn dat je in een leuk gezelschap terecht bent gekomen..... dat maakt het verblijf alleen maar leuker.
    Esther groetjes oet Tungelder.
    Jo

  • 12 Augustus 2011 - 05:28

    Rob En Immy:

    Heey esther.

    Fijn dat je nu lkkr aan het genieten bent van je vakantie:D
    De omgeving zal wel erg mooi zijn,we zijn benieuwd naar de foto's..
    Leuk dat je een cursus spaans wilt gaan volgen..
    Geniet nog maar van je vakantie..

    Liefs rob&immy

  • 13 Augustus 2011 - 11:22

    Jantine:

    Hey Es,
    Gisteren terugegekomen van vakantie. Lekker gehad hoor. Het gaat allemaal snel voorbij. Inmiddels ben ik weer helemaal bij met het lezen van al je verslagen; leuke en minder leuke dingen gelezen. Gecondoleerd met je neef!

    Geniet nog van de laatste dagen in Vietnam, want voor je het weet moeten we weer gaan beginnen.....

    xx tine en Isa (zit op schoot)

  • 13 Augustus 2011 - 12:33

    Marion:

    Geweldig ! Geniet van je laatste daagjes! Te gek wat je hebt meegemaakt! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Op deze pagina vinden jullie mijn reisdagboek waar ik vanaf zomer 2011 mijn verre en korte reizen zal beschrijven. In de zomer van 2010 heb ik ruim 5 weken doorgebracht in Costa Rica en hier is mijn reislust echt tot leven gekomen.. Wat een heerlijk gevoel, lekker op reis zonder precies te weten hoe, wat en waar. Mijn beschreven reizen tot nu toe (vanaf aanmelding waarbenjij.nu): Juli en augustus 2011: 4 weken vrijwilligerswerk in Vietnam, daarna 2 weken reizen. Februari 2012: korte stedentrip naar Barcelona. April/mei 2012: 2 weken Italie met mijn ouders Zomer 2012: 5 weken Ecuador; reizen en als afsluiting 3 weken vrijwilligerswerk een Biologisch Reservaat 'Cerro Seco'. Winter 2012/2013: 3 weken Ecuador; samen met mijn amigos Navidad & Ano Nuevo vieren!! Voorjaar 2013: Zuid Italië, geweldige tijd, veel gedaan en gezien, maar geen verslagen gemaakt... Augustus 2013 - augustus 2014: ik ben mijn droom nagegaan. Ik heb een jaar onbetaald verlof genomen en ben op wereldreis gegaan en heb hierdoor nog meer van de wereld mogen zien. Australië, Nieuw Zeeland, Fiji, Japan, Taiwan, Indonesië, Maleisië, Cambodja, Laos en Thailand. Juli/augustus 2015: 5 weken naar Peru en Bolivia. Weekje Spaanse taal opfrissen met individuele lessen op een taalschool in Cisco. Een week vrijwilligerswerk bij een dierenopvang centrum en drie weken rondgetrokken door Peru en Bolivia. Juli/augustus 2016: 4,5 week Maleisië, Borneo en Singapore!

Actief sinds 09 Juni 2011
Verslag gelezen: 714
Totaal aantal bezoekers 182414

Voorgaande reizen:

27 Juli 2016 - 27 Augustus 2016

Maleisië, Borneo, Thailand en Singapore

19 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Peru & Bolivia 2015

20 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

The journey of my life!

26 December 2012 - 15 Januari 2013

Ecuador parte II

01 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Ecuador: Travelling & Volunteering

23 April 2012 - 04 Mei 2012

Italië 2012

20 Februari 2012 - 26 Februari 2012

Barcelona

09 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Esther gaat Vrijwillig Wereldwijd

Landen bezocht: