Ha Long Bay & Cat Ba Island - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Esther Jongen - WaarBenJij.nu Ha Long Bay & Cat Ba Island - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Esther Jongen - WaarBenJij.nu

Ha Long Bay & Cat Ba Island

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 Augustus 2011 | Vietnam, Cát Bà

Vrijdagochtend om 8.00 uur vertrokken richting Ha Long Bay. Zo'n 4 uur met de bus. Valeria en Mariano waren ook weer van de partij en het was vanaf minuut 1 weer gezellig. Verder gingen nog vier koppels mee: 1 echtpaar (zij vierden hun 25 jarig huwelijk,Vietnamezen woonachtig in Nijmegen), een stel uit Spanje dat op huwelijksreis was, een jong stel uit Schotland en een jong stel uit Ierland.

In Ha Long Bay aangekomen met ons kleine bootje naar de grote boot gevaren. Valeria en ik hadden 'onze' boot al op het oog en ook al op de foto staan...maar dat bleek helaas onze boot niet te zijn. Die van ons zag er van de buitenkant toch niet zoooo mooi uit, maar was van binnen verder prima.
Eindelijk een kamer voor mezelf! Met een eigen douche en toilet. Heerlijk!

Ha Long Bay is echt prachtig! Meer dan 2000 mooie rotsblokken die zo uit de zee lijken te verschijnen. Een natuurwonder, zo mooi! Ik bleef me verbazen... Heerlijke lunch aan boord en toen zijn we een grot van binnen gaan bekijken. Inmens groot en ook weer erg indrukwekkend. Daarna was het tijd om de kajak in te stappen. Ik heb samen met de Vietnamees-Nederlandse man rondgevaren. Prachtig, de rotsen van dichtbij kunnen bekijken, de geluiden...
Het enige dat opvalt, is dat er zoveel afval in het water ligt. Het lijkt erop dat alles zo over boord wordt gegooid, erg jammer!!!

Daarna was het tijd voor het diner; natuurlijk weer rijst en noodles..slik..begin er wel een beetje genoeg van te krijgen na al die weken.. Gelukkig ook vis, kip en bief, dus smaakte toch wel goed.

's Avonds nog boven op het dek gezeten met rum-cola (dankzij het stel uit Ierland). Toch redelijk om tijd naar bed, want voelde dat ik mijn slaap wel nodig had na twee gebroken nachten in de slaaptrein naar en van Sapa.

Vanochtend voor het ontbijt 425 traptredes gelopen om een mooi uitzicht over Ha Long Bay te krijgen. Het was het meer dan waard. Overal waar je kijkt zie je rotsblokken, kleine en ook hele grote.

Valeria, Mariano en ik waren de enigen die de drie daagse tour hadden geboekt, dus wij zijn op een andere boot gestapt richting Cat Ba Island. We hebben gefietst door het National Park, wederom prachtig.

Nu zitten we in een hotel, jaaa een hotel geen hostel, een kamer (met warm water!) met uitzicht op de zee en rotsen van Ha Long Bay! Vanmiddag naar het strand geweest, het was erg mooi weer vandaag. Zometeen gezellig dineren en morgenvroeg vertrekken we weer met de boot naar Ha Long Bay en dan weer met de bus naar Hanoi.

Deze trip is geweldig en ik ben blij dat ik dit natuurwonder met eigen ogen heb kunnen zien! Ik ben nog niet uitgekeken, morgen zal ik me vast weer verbazen als ik boven op het dek van de boot zit...

Heel veel liefs,
Esther


  • 13 Augustus 2011 - 16:07

    Truus/Jan:

    Estherke,

    Genieten, genieten, genieten. Dit is wat wij jou voor de laatste dagen van jouw trip nog toewensen. En al lezende merken we dat jij daar de voorgaande dagen echt wel mee bezig bent. Ga hier dan ook nog even mee door, want ................voor je het weet roept Medardus (weet je wel die uit Wessem!!).
    Waarschijnlijk is dit onze laatste reactie, want wij vertrekken morgen richting Bordeaux en wanneer we terugkomen weet geen mens.
    Wij wensen je daarom nog een heel fijne laatste week en een goede terugreis. Erg benieuwd zijn we naar jouw verhalen en alles wat je in de laatste week nog meemaakt en bewondert!

    Dikke knuffel,
    Truuske.

  • 13 Augustus 2011 - 16:27

    Jacky:

    Nou Esther wat een mooie verhalen en wat is Vietnam toch mooi, dat had ik nooit gedacht.Maar hoe jij alles beschrijft en hoe je alles beleefd moet dat wel.
    Maak er nog een paar mooie dagen van en een heel fijne reis terug.
    groetjes en liefs jacky

  • 13 Augustus 2011 - 18:54

    Mariet:

    Ha Estherke,

    Wat fijn te lezen dat je de laatste dagen zo geniet van al het moois wat daar te zien is. Ook fijn dat je daar elke keer weer leuk gezelschap bij hebt. En een kakkerlak meer of minder maakt je al niet meer uit!
    Het aftellen kan langzaamaan beginnen. Geniet dus nog maar even van de laatste dagen.
    Ik ben benieuwd naar de foto's en de verhalen erbij.
    Goede reis terug; dikke knuffel
    Mariet

  • 13 Augustus 2011 - 21:11

    Jantine:

    Klinkt allemaal heerlijk, dat is het paradijs dat je toch ook even mee wilt pikken! Je weet nu wel dat er meer is dan alleen maar paradijs, maar de schoonheid van het land zien is toch wel wat waard!
    Enjoy!
    x tine

  • 14 Augustus 2011 - 08:28

    Laura:

    Heej,

    Heb al eens stiekem op internet gekeken voor wat plaatjes!! Nou fantastisch en met jouw verslag erbij kan het niet missen dat het echt schitterend is daar! Ben natuurlijk erg benieuwd naar jouw foto's! Nog fkes, wat vliegt de tijd dan toch he!
    Geniet nog lekker de laatste dagen en tot héél snel!

    Grz x Laura

  • 14 Augustus 2011 - 10:02

    Leny En Sjaak:

    Hallo Esther . Wat genieten wij mee met jouw verhalen en foto,s,en het fynste vinden wy dat jy er zo van geniet van al dat moois en van al die verschillende mensen .Ga nog even door met genieten , het aftellen is begonnen want woensdag ben je weer thuis .Wy wensen jou een fyne en goede terugreis .Groetjes Sjaak Leny en Ramona

  • 16 Augustus 2011 - 09:09

    Marieke:

    Wow Es
    Wat een gave reis! Geniet ervan nog even!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Op deze pagina vinden jullie mijn reisdagboek waar ik vanaf zomer 2011 mijn verre en korte reizen zal beschrijven. In de zomer van 2010 heb ik ruim 5 weken doorgebracht in Costa Rica en hier is mijn reislust echt tot leven gekomen.. Wat een heerlijk gevoel, lekker op reis zonder precies te weten hoe, wat en waar. Mijn beschreven reizen tot nu toe (vanaf aanmelding waarbenjij.nu): Juli en augustus 2011: 4 weken vrijwilligerswerk in Vietnam, daarna 2 weken reizen. Februari 2012: korte stedentrip naar Barcelona. April/mei 2012: 2 weken Italie met mijn ouders Zomer 2012: 5 weken Ecuador; reizen en als afsluiting 3 weken vrijwilligerswerk een Biologisch Reservaat 'Cerro Seco'. Winter 2012/2013: 3 weken Ecuador; samen met mijn amigos Navidad & Ano Nuevo vieren!! Voorjaar 2013: Zuid Italië, geweldige tijd, veel gedaan en gezien, maar geen verslagen gemaakt... Augustus 2013 - augustus 2014: ik ben mijn droom nagegaan. Ik heb een jaar onbetaald verlof genomen en ben op wereldreis gegaan en heb hierdoor nog meer van de wereld mogen zien. Australië, Nieuw Zeeland, Fiji, Japan, Taiwan, Indonesië, Maleisië, Cambodja, Laos en Thailand. Juli/augustus 2015: 5 weken naar Peru en Bolivia. Weekje Spaanse taal opfrissen met individuele lessen op een taalschool in Cisco. Een week vrijwilligerswerk bij een dierenopvang centrum en drie weken rondgetrokken door Peru en Bolivia. Juli/augustus 2016: 4,5 week Maleisië, Borneo en Singapore!

Actief sinds 09 Juni 2011
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 182414

Voorgaande reizen:

27 Juli 2016 - 27 Augustus 2016

Maleisië, Borneo, Thailand en Singapore

19 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Peru & Bolivia 2015

20 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

The journey of my life!

26 December 2012 - 15 Januari 2013

Ecuador parte II

01 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Ecuador: Travelling & Volunteering

23 April 2012 - 04 Mei 2012

Italië 2012

20 Februari 2012 - 26 Februari 2012

Barcelona

09 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Esther gaat Vrijwillig Wereldwijd

Landen bezocht: