Aussie Chrissie & NYE Sydney - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Esther Jongen - WaarBenJij.nu Aussie Chrissie & NYE Sydney - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Esther Jongen - WaarBenJij.nu

Aussie Chrissie & NYE Sydney

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Happy New Year!!!

Tijd voor een update! Ik zit nu op Sydney Airport te wachten op mijn vlucht naar Auckland, Nieuw Zeeland. De controle was streng, dus dat was toch even zweten... Maar ik ben goedgekeurd en klaar voor vertrek!

Ik zal jullie even bijpraten over de afgelopen weken. We zijn vertrokken vanuit de paardenranch in Wandi, vlakbij Perth.

De weg van Perth naar Adelaide was afwisselend. Heuvels, veel groen en grote wouden, gevolgd door weer een stuk outback!

We hebben een stop gemaakt in Rockingham, omdat m'n moeder hier vroeger kort als tiener met haar gezin heeft gewoond. Alles zag er erg nieuw uit, dus volgens mij heeft Rockingham een flinke renovatie gehad in de afgelopen jaren. Toch veel foto's gemaakt voor de familie, mochten ze nog iets herkennen.

Daarna doorgereden naar Margaret River, dé wijnregio van Australië. Hier konden we geen gratis slaapplek vinden. Bij iemand het landgoed opgelopen en diegene wist er ook geen te liggen. Maar we mochten wel in de tuin kamperen! Drankjes erbij, vrienden erbij en voor we het wisten, stonden we in een discotheek! Volgende dag een 'winery' bezocht, geproefd en een fles gekocht voor onze familie in Adelaide. Daarna veel gereden en de volgende stop was Norseman. Laatste plaats voor 'The nullarbor', de lange en eenzame weg van west naar oost. Op deze weg vind je ook "Australia's longest straight road" (145,6 km).
Norseman vond ik een bijzondere ervaring. Zeker met de gedachten dat m'n moeder hier met haar gezin een paar jaar heeft gewoond. We hebben veel foto's gemaakt van gebouwen, straten en de straatnamen en we zijn op zoek gegaan naar haar vroegere woning en school. Helaas kwamen we erachter dat deze allebei al zijn afgebroken.

Daarna de tank volgegooid en met goede moed begonnen aan de weg 'waar niemand wil komen stil te staan met de auto', zoals iedereen dat steeds tegen ons vertelde. Natuurlijk was het 44 graden toen wij de sprong waagden. Een kleine 200 km verderop wilden we weer tanken (altijd zorgen dat je tankt als er eens een tankstation is). Mientje hield er net voor de pomp mee op, oké ze is te warm dachten we nog, even afkoelen maar. Totdat Jo zag dat er iets lekte... En niet zo'n beetje! De koelvloeistof gutste eruit. Ik kon wel door de grond zakken! Geen bereik met de telefoon en de dichtstbijzijnde garage was in Norseman of 1900 km verderop. Maar gelukkig was er wederom hulp nabij. Two english guys hebben Mien gerepareerd (dubbel respect met deze hitte!) en we hebben voor de veiligheid en gezelligheid nog heel wat km achter elkaar gereden. Zo hebben we ook een hele nacht doorgereden ivm met de hitte. Zo'n bijzondere ervaring, er was veel wildlife te zien. De dieren worden actief tussen zonsondergang en zonsopgang. We moesten dus voorzichtig rijden. Honderden kangoeroes gezien en heel wat konijntjes en emoes. Mientje heeft het vervolgens prima gedaan tot aan Port Augusta (eerste stad nadat je de outback uitkomt, of richting de outback vertrekt). Hier heeft ze een check up gehad bij de garage en daar bleek dat we vier klemmen van kabels hadden verloren gedurende onze 17500 km trip.. Geen wonder dat ze koelvloeistof ging lekken.. Ze vonden het bijzonder dat ze het ondanks de hitte en wat verloren onderdelen zo geweldig gedaan had. Hiep hiep hoera voor Mientje!

We hebben Mientje overgeschreven naar South Australia, gewoon omdat dat qua registratie en verkoop in ons voordeel werkt (ik zal jullie verdere uitleg besparen, want dat is niet zo interessant voor jullie ;-) )

Op naar family Anderson in Adelaide Hills voor onze Aussie Chrissie. We werden buiten opgewacht en bijna platgeknuffeld, heerlijk onweer terug te zijn. In de volgende dagen hebben we de kerstboom van 4,5 meter met vier man sterk moeten omzagen en binnenslepen. Het optuigen was een grote gezellige bende. Iedereen rende door de kamer, mikte letterlijk wat in de boom en versierde naar eigen inzicht de rest van het huis. Verder hebben we nog het hekwerk in de lak gezet, de 'tuin' Chrissieproof gemaakt en lekker met de honden gewandeld.

Ook kreeg ik in deze week eindelijk mijn verjaardagswensen van een hoop lieve mensen. Er was ook nog post gestuurd door Wilja en mijn ouders, maar dat is tot op heden niet aangekomen, best balen. Jolijns post was rond dezelfde tijd verstuurd en wel binnen, erg vreemd!

Eerste Kerstdag was een gezellige familiedag en we waren met 19 mensen. Iedereen had van alles gemaakt, de tuintafel stond klaar, de bon-bons lagen op tafel, het zonnetje scheen en de cadeautjes lagen onder de kerstboom. 's Morgens met het gezin ook om 8:00 uur rond de kerstboom voor de cadeautjes, ook wij waren niet vergeten. Daarna nog een keer met alle gasten.
(Bon bons zijn overigens kokers met kleine cadeautjes en kroontjes erin, twee personen trekken aan een uiteinde, degene met het langste eind, mag de inhoud houden. Dit spel doe je net voor het eten).

Daarna was het gauw genoeg tijd om afscheid te nemen van de familie en Mientje, ze heeft nu ook twee maanden zomervakantie!

Op naar Sydney voor New Year. Het was een weg met hindernissen.. Een vlucht van normaal twee uur, maar onze vlucht was gecanceld. Uiteindelijk hebben we twee vliegtuigen moeten nemen en we kwamen 8 uur later dan gepland op het vliegveld aan. We hebben bij vrienden van de familie geslapen (trein, boot, bus, voet en lift moeten nemen, maar we waren er!). We hebben het hier ook erg fijn gehad en wederom een erg gastvrije familie.

New Years Eve in Sydney was AMAZING! We hebben genoten van alles erom heen. We zaten naast de Harbour Bridge, een perfecte plaats! We hebben er uren gezeten met duizenden andere mensen, veel gesproken met mensen om ons heen en lekker gepicknickt. Het aftellen was geweldig, wat een sfeer en wat een spanning. Het vuurwerk was fantastisch! Dit was een uitstekende start van het nieuwe jaar.

Nu op weg naar Nieuw Zeeland voor zes weken, aansluitend twee weken Fiji. Daarna ga ik terug voor nog een maandje oostkust Australië met Jolijn en Mientje. En de rest van mijn reis ziet er als volgt uit: een maand Japan en Taiwan. Vervolgens vlieg ik naar Indonesië waar ik Valeria ga zien (vriendin uit Barcelona die ik in vietnam twee jaar geleden heb leren kennen). We gaan samen een maand door Indonesië trekken en vervolgens gaan we twee maanden naar Maleisië, Cambodja en Laos, waar we afscheid van elkaar nemen en waar ik de trein zal nemen naar Thailand.

1 augustus 2014 komt er een einde aan deze wereldreis en kom ik alweer terug naar Nederland!
Ik geniet echt enorm van dit avontuur en ik probeer alles heel goed in me op te nemen. En ik besef me maar al te goed dat dit alles een 'once in a lifetime' is en wat ik een geluk heb dat ik dit alles kan en mag meemaken, doen en beleven!
Het is ook geweldig hoe iedereen met me meeleeft, op welke manier dan ook!

Liefs xxx,
Esther

  • 04 Januari 2014 - 03:12

    Jong-Dae:

    Leuk verhaal weer! Wist niet dat je ma in Australie heeft gewoond vruuuger!
    Geniet er van iig, augustus is het zo!

  • 04 Januari 2014 - 08:49

    Marion & Ricky:

    Geniet van Nieuw Zeeland ! It is amazing !
    Mail je deze week de must see en do's!

  • 04 Januari 2014 - 09:17

    Andre:

    Wat een geweldig avontuur! Enjoy Nieuw Zeeland, het is geweldig!

  • 04 Januari 2014 - 10:25

    Mariekske:

    Wow! Impressive!
    Ik was al jaloers, maar de bestemmingen voor de komende maanden zijn wel heel erg indrukwekkend!
    Veel plezier bij de kiwi's, ik vond ze geweldig!
    Xx

  • 04 Januari 2014 - 14:46

    Truuske:

    Wat een belevenissen! Hier geniet je nog jaren van! Nu 2 maanden Nieuw-Zeeland en hier doe je ook weer heel veel onvergetelijke indrukken op (wij genieten nog steeds van 6 weken N.Z. ). Tip: bungeejumpen vanaf Skytower in Auckland lijkt me echt iets voor jou!!!
    Stik jaloers zijn we nog steeds en zeker nu je naar N.Z. gaat.
    Blijf genieten en vanuit Heel de allerbeste wensen!
    Knuffels!
    Truuske en Jan

  • 04 Januari 2014 - 14:50

    Peter Tillmann:

    He you....goede vooruitzichten wat een trip super. Happy new year van ons uit het Roosterse .... de nieuwe webside is klaar www.petertillmann.nl volgens mij staat er ook ergens een foto van jou... gr

  • 04 Januari 2014 - 15:39

    Annemie Van Wamel:

    Hoi Esther, wat een mooi verhaal weer en nu op naar de volgende belevenissen. Geniet van de komende tijd in Nieuw-Zeeland! Groetjes, Annemie

  • 04 Januari 2014 - 20:28

    Antoinette:

    Hey wat gaaf om het verslag te lezel.ik was al goed op de hoogte gehouden maar wil het goed blijven volgen. Nu op naar je volgende avontuur. Veel plezier en flink genieten samen met jolijn liefs groetjes van oma antoinette en peter we blijven je volgen ha ha

  • 05 Januari 2014 - 12:08

    Marlea:

    Hoi Esther. Allereerste de beste wensen voor 2014 . jouw verhaal betreft Sidney geeft aan dat je zeer goed begonnen bent en waarschijnlijk zul je nu in Nieuw Zeeland zijn. Dat land ken ik alleen van de Lord of de Rings. Ben benieuwd of dat landschap wat ik van die film ken ook een echte weerspiegeling is van het landschap. Geniet van al je avonturen en zo te lezen ga je nog heel wat beleven.

    Groet, Marlea

  • 05 Januari 2014 - 14:26

    Mariëtte:

    Hey Esther, allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar. Het is voor jou goed begonnen lees ik en alle plannen die je nog hebt dit jaar maakt het jaar compleet voor jou.
    Ik ben zelf net terug van Cambodja en Thailiand. Allebei aanraders.Cambodja zeer indrukwekkend.
    Esther, geniet van je avontuur want zoals je zelf zegt "once in a livetime". Heel goed om je dit te realiseren.
    Lieve groet.

  • 05 Januari 2014 - 16:21

    Oma:

    je reis verslag heb ik kunnen volgen. Esther
    Maar op de eerste plaats een, een heel gelukkig 2014 te wensen en hoop dat je verder nog heel veel mag zien.
    Lekker genieten van al dat mooi"s in die verre landen
    Heel veel knuffels liefs Oma

  • 05 Januari 2014 - 16:21

    Jo:

    Esther, de allerbeste wensen voor het jaar 2014. Ik hoop dat jouw wensen mogen uitkomen... en zo te lezen zijn dat er nogal wat.
    Wat ben je toch een avontuurlijk meisje. Met bewondering lees ik steeds jouw verhalen..... enorm. Ik geniet ervan. En dan al die plannen .... grote bewondering. Het is inderdaad : once in a livetime!!!
    Groet Jo

  • 05 Januari 2014 - 19:28

    Pollie:

    Hoi Esther,
    de allerbeste wensen voor 2014! En wat een geweldige dingen maak je mee zeg. Leuk om iedere keer te lezen. En je hebt nog zoveel mooie dingen voor de boeg zo te lezen. Geniet ervan en nog heel veel plezier de komenden maanden! Groetjes Pollie en de rest!

  • 05 Januari 2014 - 19:42

    Gerry:

    hoi esther de aller beste wensen voor 2014
    heb weer genoten van je reis verslag.
    heb van ons antoinette het vuur werk gezien wat moet dat indruk maken,,
    als je dat meemaakt
    nu op naar de volgende avontuur en andere landen.
    we blijven je volgen
    heel veel plezier samen.
    groetjes gerrit en gerry spreeuwenberg




  • 05 Januari 2014 - 20:56

    Elma Van Halbeek:

    Hey Esther, wat een mooie dingen maak je daar mee! Je schrijft goede verhalen, dat we helemaal mee kunnen leven. :) Ik wens je nog heel veel plezier. En geniet van je avonturen, mensen, omgeving en nog veel meer om je heen!
    Ps: compliment voor jou om te lezen hoe dankbaar je bent!
    Knuffel!

  • 06 Januari 2014 - 10:07

    Joyce:

    Super gaaaaf Es!
    Als ik de kans kreeg zou ik er ook zeker zo van genieten.
    Je hebt nog heel wat mooie bestemmingen te gaan..maak maar mooie fotos dan kunnen we hier thuis
    nog een beetje mee genieten :)

    Eeen super mooi & gezond 2014
    Dikke kus joyce

  • 08 Januari 2014 - 16:21

    Tante Annie:

    Hi Esther,

    Super thanks voor de moeite om foto,s te scoren voor de familie Meulendijks. We hebben gezamenlijk genoten tijdens de feestdagen bij Oma. Weet je nog dat is ..........enz. Alleen al het idee dat jij in Norseman bent geweest en gezien hebt waar je moeder een gedeelte van haar jeugd heeft doorgebracht. Vraag maar eens aan haar wat de volgende anekdote betekend " up two three and down two three" Dat is een hilarisch verhaal.
    Ikzelf ben daar ook geschrokken van een ontdekking richting puberteit. Vreselijk vond ik de aanblik en verzocht Oma om mij een schaar te bezorgen toen ik in bad zat.
    Kortom een boel leuke herinneringen passeerden de revue.
    Bij deze nog een avontuurlijk nieuw jaar gewenst en leuk om weliswaar later maar toch te hebben mogen meegenieten van de oorverdovende sfeer in Sydney, het was overduidelijk hoorbaar dat je ontzettend hebt genoten het geschreeuw en de ohs en ahs waren prachtig om te horen.

    Liefs tante Annie en Oom Paul

  • 28 Januari 2014 - 22:02

    Tante Elly :

    wat een ervaringen allemaal esther
    wat zul je moeten vertellen als je thuis komt
    maar geniet nu nog maar lekker van de resterende tijd
    gr van ons en een poot van jessy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Op deze pagina vinden jullie mijn reisdagboek waar ik vanaf zomer 2011 mijn verre en korte reizen zal beschrijven. In de zomer van 2010 heb ik ruim 5 weken doorgebracht in Costa Rica en hier is mijn reislust echt tot leven gekomen.. Wat een heerlijk gevoel, lekker op reis zonder precies te weten hoe, wat en waar. Mijn beschreven reizen tot nu toe (vanaf aanmelding waarbenjij.nu): Juli en augustus 2011: 4 weken vrijwilligerswerk in Vietnam, daarna 2 weken reizen. Februari 2012: korte stedentrip naar Barcelona. April/mei 2012: 2 weken Italie met mijn ouders Zomer 2012: 5 weken Ecuador; reizen en als afsluiting 3 weken vrijwilligerswerk een Biologisch Reservaat 'Cerro Seco'. Winter 2012/2013: 3 weken Ecuador; samen met mijn amigos Navidad & Ano Nuevo vieren!! Voorjaar 2013: Zuid Italië, geweldige tijd, veel gedaan en gezien, maar geen verslagen gemaakt... Augustus 2013 - augustus 2014: ik ben mijn droom nagegaan. Ik heb een jaar onbetaald verlof genomen en ben op wereldreis gegaan en heb hierdoor nog meer van de wereld mogen zien. Australië, Nieuw Zeeland, Fiji, Japan, Taiwan, Indonesië, Maleisië, Cambodja, Laos en Thailand. Juli/augustus 2015: 5 weken naar Peru en Bolivia. Weekje Spaanse taal opfrissen met individuele lessen op een taalschool in Cisco. Een week vrijwilligerswerk bij een dierenopvang centrum en drie weken rondgetrokken door Peru en Bolivia. Juli/augustus 2016: 4,5 week Maleisië, Borneo en Singapore!

Actief sinds 09 Juni 2011
Verslag gelezen: 844
Totaal aantal bezoekers 182285

Voorgaande reizen:

27 Juli 2016 - 27 Augustus 2016

Maleisië, Borneo, Thailand en Singapore

19 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Peru & Bolivia 2015

20 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

The journey of my life!

26 December 2012 - 15 Januari 2013

Ecuador parte II

01 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Ecuador: Travelling & Volunteering

23 April 2012 - 04 Mei 2012

Italië 2012

20 Februari 2012 - 26 Februari 2012

Barcelona

09 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Esther gaat Vrijwillig Wereldwijd

Landen bezocht: