Arrived! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Esther Jongen - WaarBenJij.nu Arrived! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Esther Jongen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Arrived!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

10 Juli 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Zoooo ik ben in VIETNAM!

Om 08:00 uur vertrokken richting Schiphol zaterdagochtend met paps, mams en Gonzo. We waren op tijd daar. Ingecheckt, nog lekker koffie gedronken en toen was het toch echt tijd om afscheid te nemen. Even slikken was het wel..
Helemaal alleen op reis, het voelde toch vreemd om alleen overal rond te lopen en op jezelf aangewezen te zijn.

In het vliegtuig zat ik tussen een leuke familie waar ik gezellig mee heb gekletst. Wat een verouderd vliegtuig..geen tv-tje voor jezelf, een televisiescherm waar je weinig op kon zien. Gelukkig wel veel beenruimte. En de leuke mensen om me heen maakten veel goed. Tijd is best snel omgegaan.
In Bangkok had ik ongeveer 2 uur om mijn andere vlucht te halen. Bij het inchecken waren ze echter niet zo snel. Pff nog flink moeten haasten en zoeken om de juiste gate te vinden. Uiteindelijk was ik bijna te laat en heeft een aardige jongen me richting de gate geholpen. Haha onder het rennen nog hele verhalen :-)
Maar goed..ik bleek ruim op tijd, want het boarden was vertraagd. Vliegtuig zat maar halfvol waardoor ik lekker veel plaats had. Ongeveer anderhalf uur onderweg geweest.

In HCMC aangekomen langs de paspoortcontrole. Ze kijken je aan alsof je een of andere crimineel bent..daar kreeg ik wel even de kriebels van (ondertussen ook al wat gewend na mijn andere reizen..maar het blijft spannend). Op naar het volgende spannende moment: komt mijn backpack uit het poortje rollen?? Ja hoor, ik hoefde niet eens zo lang te wachten. Eenmaal buiten, enorm veel mensen!!! Maar tussen al die mensen zag ik ineens mijn naambordje, of ja iets wat op mijn naam leek :-)
Hup de auto in en racen maar. Wat een verkeer, het krioelt van de brommertjes, auto's, overstekende mensen en zelfs fietsers! Nu ben ik ondertussen wel gewend dat het meestal wel goed gaat, dus heb best relax in de auto gezeten. Beetje proberen te praten met de taxichauffeur, maar het wordt me hier al snel duidelijk dat Engels zeer moeilijk is..

Nu zit ik in het hotel te wachten totdat ik mijn kamer op kan. Eerst even douchen en wat slapen, want ben toch wel moe. Straks even een beetje de omgeving verkennen en wachten op Phuongs (contactpersoon) telefoontje. Hij gaat me vertellen hoe ik morgen verder moet reizen.

Dat was al een heel verhaal en ik denk dat er nog veel zullen volgen! Tot snel!

Heel veel liefs xx,
Esther

  • 10 Juli 2011 - 05:38

    Esther Jongen:

    Mieke al ontmoet! De plannen zijn al gewijzigd :-), we reizen zometeen samen verder naar Can Tho!!
    xx

  • 10 Juli 2011 - 08:30

    Vaatje En Maatje:

    Ha Essie.
    vanmorgen meteen de computer aangezet en gekeken of je goed bent aangekomen
    gelukkig dat je er bent ,en een verassing dat je meteen kunt doorreizen naar je bestemming.
    wel vermoeiend.wat leuk dat je Mieke daar meteen hebt ontmoet.kunnen jullie beide beginnen
    aan een groot avontuur.'je hebt wel een paar leuke plaatjes bij gevoegd.
    veel succes met de verdere reis geniet van alle dingen die je nog gaat doen.
    heel veel ksjs van ons
    een dikke poot van Gonzo.

  • 10 Juli 2011 - 09:00

    Joyce:

    Heey meid!!

    Gelukkig ben je veilig aangekomen. Heb je je handboekje vietnamees niet meegenomen dan? ;) Ga idd maar eerst lekker uitrusten van de reis.
    Wel leuk dat je Mieke gelijk al ontmoet hebt is natuurlijk veel gezelliger om samen te reizen!
    Nou meiss heel veel succes nog en ik lees je verhaaltjes wel ;)

    kuss

  • 10 Juli 2011 - 09:56

    Jos Coolen:

    Gelijk al spannende avonturen in Vietnam. Hou ons op de hoogte en doe voorzichtig.
    We zullen je blijven volgen.

    Groetjes Jos & Raf

  • 10 Juli 2011 - 10:26

    Sonja (je Nichtje):

    Hé Esther! Of moet ik zeggen Esthsr....
    Wat dapper van je zo'n hele reis in je eentje! Ik hoop dat je daar een hele goeie tijd gaat meemaken, veel gaat zien en doen, maar dat je ook fun zult hebben. Succes met alles en veilig weer thuis! Groetjes ook aan de mam en pap en wat heb je toch een leuke Gonzo..... Kan me voorstellen dat je van zo'n kupke niet makkelijk afscheid neemt.
    Groetjes,
    XxX S

  • 10 Juli 2011 - 10:59

    Kees:

    Hey Esther,

    Zo, het grote avontuur is begonnen dan. Gelukkig is de heenreis goed verlopen.
    Leuke foto van Gonzo trouwens. :-D
    Nou, veel plezier en succes met vrijwilligerswerk daar.

    Groetjes,

    Kees.

  • 10 Juli 2011 - 12:11

    Marijn:

    Hey Esther!
    Eindelijk gaat je avontuur écht beginnen, heel veel plezier! Geniet ervan..
    Xxx

  • 10 Juli 2011 - 13:11

    Jantine:

    Hey Es,
    Goed zo zeg, het is dus allemaal gelukt. Ik wist wel dat je dat allemaal in je eentje kon, superknap!
    Ik hoop dat je inmiddels gehoord hebt hoe je verder moet, maar daar gaan we maar vanuit. Hou je sterk en geniet en kijk om je heen!
    dikke kus tine (ook van isa en timo!)

  • 10 Juli 2011 - 15:36

    Truuske & Jan:

    Ha Estherke

    Hé hé............de reis is al goed gegaan!! Nu fijn dat je niet meer op jezelf bent aangewezen en al gezelschap hebt van Mieke. Ik vind het oerknap dat je hier in je uppie aan bent begonnen. Een reuze ervaring daar ben ik van overtuigd. En nu loester ............ blijf voorzichtig, maar geniet van alles waar je mee in aanraking komt. Wij blijven je verhaaltjes met spanning afwachten!
    Veel succes en heel veel groetjes.


  • 10 Juli 2011 - 17:15

    Mariet:

    Estherke,
    Fijn te lezen dat je goed bent aangekomen. Zo zit je op het terras, en zo ben je wel heeeeeeeel ver weg!
    Pas goed op jezelf. Geniet van alles wat op je af komt.
    groetjes, Mariet

  • 10 Juli 2011 - 19:07

    Antoineete En Peter:

    Hey meid fijn te horen dat je er bent. geniet er van ,en we zullen je blijven volgen. veel leifs en groetjes van uit Deurne. Oma, Antoinette,Peter

  • 10 Juli 2011 - 19:16

    Wilja:

    Hey meid,

    fijn om te horen dat de reis voorspoedig is verlopen en dat je nu veilig aangekomen bent. Ik heb even op google translate voor je gekeken hoe je in het vietnamees zegt: sorry, maar ik spreek niet zo goed vietnamees. Komt ie: Xin li, nhng tôi không nói ting Vit là tt.
    Ben je inmiddels al in het weeshuis aangekomen?
    xx

  • 10 Juli 2011 - 19:53

    Henny Scheers.:

    Ha Esther.
    Wat fijn dat je goed bent aangekomen en kan je nu met m'n nichtje
    samen reizen, dat is ook veel gezelliger. (wel een leuke foto saampjes)
    Het avontuur van jullie kan nu beginnen. Heel veel plezier.
    Je moeder en ik hebben nu 2 nachtjes samen. We laten zeer zeker iets van ons horen.
    Dikke smak aan Mieke en tot hoors.
    Henny

  • 10 Juli 2011 - 19:54

    Patty:

    Haa Esther,

    Gelukkig ben je veilig aangekomen! Nu kan je avontuur gaan beginnen. Veel plezier en ik kijk uit naar je verhalen!

    Liefs Patty

  • 11 Juli 2011 - 07:26

    Henny :

    Hoi Esther, goed te lezen dat je veilig bent aangekomen! Het avontuur gaat beginnen en ik volg je zeker!
    Suc6 en heel veel groetjes,
    Henny
    Travel Counsellors Thorn

  • 11 Juli 2011 - 10:03

    Anne-May:

    Heey meid,

    Spannend allemaal - gelukkig is de ries al goed verlopen. Ik kijk uit naar alle verhalen. Have fun daar!!

    xxx Anne-May

  • 11 Juli 2011 - 12:03

    Sjaak EnLeny Jongen:

    Hallo Esther Wat een onderneming , knap hoor dat je dit doet . Wij hopen dat je een mooie , leuke en fijne tijd daar zult hebben . Wij zullen je beslist blijven volgen met je reisverslag .Heel veel groetjes van Sjaak en Leny en Ramona

  • 11 Juli 2011 - 13:16

    Rob En Immy:

    Heey esther..

    Gelukkig ben je goed aangekomen.. Wel fijn dat je gister direct kon door reizen..
    Leuke foto's heb je bij je reisverslag neer gezet:D
    Veel succes met alle dingen die je gaat doen..
    Wij blijven je volgen..
    Liefs Rob en Immy

  • 11 Juli 2011 - 16:50

    Jack:

    Fijn om lezen dat de reis goed is gegaan.
    Geweldig en superknap dat je deze werkvakantie doet !
    Veel plezier en succes met alles wat je daar in Vietnam gaat doen.
    Geniet ervan ! Ik zal regelmatig hier kijken hoe het gaat.
    Groetjes Jack

  • 11 Juli 2011 - 19:46

    Tinie:

    Ha essie,
    Nou meid, fijn dat we jouw avontuur zo'n beetje kunnen volgen. Ik vind het super knap van jou om dit in je eentje te ondernemen, maar de ervaringen die je op doet pakt je niemand meer af. Ben wel ook een beetje voorzichtig!
    Geniet er van en véél succes met alles!!!
    Lieve groetjes van Tinie :-D

  • 12 Juli 2011 - 01:00

    Nachtbrakers.:

    Ha Essie!!!!
    even een berichtje van ons twee hier in de nacht van 12 juli als wij dit schrijven zijn jullie
    al druk aan het werk.en is het hier kwart voor drie.
    we kijken al uit naar het volgende verslag
    groetjes Henny en maatje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

VIP-member
Esther

Op deze pagina vinden jullie mijn reisdagboek waar ik vanaf zomer 2011 mijn verre en korte reizen zal beschrijven. In de zomer van 2010 heb ik ruim 5 weken doorgebracht in Costa Rica en hier is mijn reislust echt tot leven gekomen.. Wat een heerlijk gevoel, lekker op reis zonder precies te weten hoe, wat en waar. Mijn beschreven reizen tot nu toe (vanaf aanmelding waarbenjij.nu): Juli en augustus 2011: 4 weken vrijwilligerswerk in Vietnam, daarna 2 weken reizen. Februari 2012: korte stedentrip naar Barcelona. April/mei 2012: 2 weken Italie met mijn ouders Zomer 2012: 5 weken Ecuador; reizen en als afsluiting 3 weken vrijwilligerswerk een Biologisch Reservaat 'Cerro Seco'. Winter 2012/2013: 3 weken Ecuador; samen met mijn amigos Navidad & Ano Nuevo vieren!! Voorjaar 2013: Zuid Italië, geweldige tijd, veel gedaan en gezien, maar geen verslagen gemaakt... Augustus 2013 - augustus 2014: ik ben mijn droom nagegaan. Ik heb een jaar onbetaald verlof genomen en ben op wereldreis gegaan en heb hierdoor nog meer van de wereld mogen zien. Australië, Nieuw Zeeland, Fiji, Japan, Taiwan, Indonesië, Maleisië, Cambodja, Laos en Thailand. Juli/augustus 2015: 5 weken naar Peru en Bolivia. Weekje Spaanse taal opfrissen met individuele lessen op een taalschool in Cisco. Een week vrijwilligerswerk bij een dierenopvang centrum en drie weken rondgetrokken door Peru en Bolivia. Juli/augustus 2016: 4,5 week Maleisië, Borneo en Singapore!

Actief sinds 09 Juni 2011
Verslag gelezen: 625
Totaal aantal bezoekers 182492

Voorgaande reizen:

27 Juli 2016 - 27 Augustus 2016

Maleisië, Borneo, Thailand en Singapore

19 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Peru & Bolivia 2015

20 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

The journey of my life!

26 December 2012 - 15 Januari 2013

Ecuador parte II

01 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Ecuador: Travelling & Volunteering

23 April 2012 - 04 Mei 2012

Italië 2012

20 Februari 2012 - 26 Februari 2012

Barcelona

09 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Esther gaat Vrijwillig Wereldwijd

Landen bezocht: