Island hopping in Thailand - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Esther Jongen - WaarBenJij.nu Island hopping in Thailand - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Esther Jongen - WaarBenJij.nu

Island hopping in Thailand

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

16 Augustus 2016 | Thailand, Phi Phi Don

Sawatdee kha!

Eilandhoppen in Thailand. Het klinkt zo easy en gewoon haha. Jammer alleen dat we hier tijdens "low season" zijn en veel boten niet varen naar de kleinere eilanden die we graag met een bezoekje wilden vereren. Je kunt er wel komen, maar dan kies je er ook voor om úren onderweg te zijn met enorme omwegen  (of ja beter gezegd, 'omwateren' hihi).

Gestart op Koh Samui, oostkust van Thailand. Hier waren allebei al eens geweest twee jaar geleden. Lekker op het strand gelegen, beetje geshopt, massage hier, massage daar.. Heerlijk. Een vakantie in onze vakantie. Daarna met de bus boot bus boot naar Koh Phi Phi aan de zuidwestkant van Thailand. Flinke  tocht, maar ook hier hebben we volop genoten. Same same als op Koh Samui, zon, zee, strand, beetje door de straatjes slenteren, 's avonds vol verbazing naar de dronken jongeren kijken die om 22 uur al niet meer weten wat voor en achter is.. Een avondje naar thai boxing gaan kijken. Ook hier mochten de toeristen het tegen elkaar opnemen. Hilarisch!
Op het strand gekeken naar de Phi Phi boys die vuurshows geven. Soms ietwat gevaarlijk, maar gaaf om te zien. Ik mocht natuurlijk weer komen opdraven bij een van die gasten. Ging hij met zo'n vuurslingers trucjes doen waar ik tussenin stond. Woeps..!

Vanuit hier wilden we naar Trang en Phuket. Hoorden we op de dag dat we dat wilden regelen van meerdere aanslagen op deze plekken en ook nog op andere plekken hier in het zuiden. Best een akelig idee dat je zo dichtbij bent.. Wederom plannen gewijzigd, want daar ga je niet meer met een relax gevoel naar toe. Boot naar Railay island geboekt, maar deze keer heeft het weer roet in het eten gegooid. Voor de komende dagen niks anders dan regen voorspeld..Dus we hebben onze spullen gepakt en zijn met de boot en na een 9 uur durende busrit terug in Maleisië, in Penang. Hier zijn nog verschillende dingen die we willen zien, fijn hotel geboekt, mooi weer en van hieruit zien we wel weer verder!

xXx Esther

• 16 Augustus 2016 - 10:35

Rob Immy & Finn :

Leuk.om jou reisverslag te lezen. Jullie hebben al veel gezien.
    En jullie doen genieten.. geniet er nog samen van de laaste paar
    Dagen samen.

Liefs van ons en een dikke knuffel van finn

• 16 Augustus 2016 - 21:34

Elly En Ed :

Hoi Esther

Wat heb je weer allemaal gezien en mee gemaakt
    Mooi om het te volgen

Geniet er nog van

Gr tante Elly en Ed

• 17 Augustus 2016 - 10:46

JACKY:

JA DAT IS WAT MET DIE AANSLAGEN , blijf daar maar weg.
    Gelukkig woont mijn broer in het Noorden in Chiang May.
    Leuke foto's en het is weer een echte wereldreis , nog veel plezier
    groetjes ook van joost doeiiiiiiiiiii jacky

• 19 Augustus 2016 - 09:50

Jantine:

Heerlijk dat er niest ligt vastgelegd, ook al is dat soms even zoeken.....
    Heel veel plezier nog de laatste paar dagen!

• 20 Augustus 2016 - 22:37

Jo:

hoi beste meiden,
    wat heerlijk toch om te lezen wat jullie allemaal daar meemaken en zien.
    nog heel veel plezier daar in het verre oosten.
    groetjes.

• 21 Augustus 2016 - 21:43

Tantetje:

Wat een belevingen zeg maar wel weer leuk om mee te mogen maken, leuk geschreven vakantie in je vakantie, dat noem je nog eens relaxen lekker aan het strand in het zonnetje zodat de voetjes wat rust krijgen en die hadden dat wel verdiend na al dat gesjouw de laatste weken, volgens mij lachen de voetjes je nu nog steeds toe hahaha.
    Het is een heel geregel om van A naar B te reizen maar jullie krijgen het steeds weer voor elkaar om de mooiste plekjes op te zoeken en ons hiervan mee te laten genieten, dank jullie wel daarvoor,
    TOPPIE TOPPIE TOPPIE.

Geniet ze nog even.

Groetjes en een dikke knuf van Tantetje.