I LOVE JAPAN! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Esther Jongen - WaarBenJij.nu I LOVE JAPAN! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Esther Jongen - WaarBenJij.nu

I LOVE JAPAN!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 April 2014 | Japan, Tokio

Konishiwa!

Een week in Japan en nu al een update, want ik heb zoveel te vertellen. Eigenlijk heb ik niet eens tijd om een blog te schrijven hihi, ik ben de hele dag onderweg, aan het cultuursnuiven, mensen ontmoeten en genieten van alles wat op mijn pad komt.

Ik begon m'n Japanse avontuur in Osaka. Oké, ik had een vertraagde vlucht en op de airport verliep het allemaal niet zo snel met paspoortcontrole en het ophalen en activeren van m'n JP (Japan Railpass) en als klap op de vuurpijl deed ik veel langer over m'n treinreis dan gedacht ivm een treinongeval, eerder op de avond. Maar net voor middernacht was ik in m'n piepkleine kamertje. Matje uitgerold, noodles gehaald en geslapen.

Ik stond ietwat gebroken op, zo'n matrasje van 2 cm voelt toch net even iets anders aan. Op naar Osaka city. Heerlijk gestruind door de stad, foto's gemaakt en overal m'n ogen uitgekeken. Zelfs in de shoppingmalls. Daar kwam ik o.a. op een hele grote, drukke etage vol met game automaten. Erg druk bezocht ook. Verder ben ik in een reuzenrad geweest, 160 meter hoog. Zo kon je de stad mooi zien. Onderweg werden de eerste fotootjes van me gemaakt haha, best grappig. Samen met random personen op de foto, gewoon omdat het kan! Ik denk dat ik vaak met m'n mond open heb gelopen en vooral met een big smile... Ik voelde me meteen op m'n gemak hier!

Na nacht twee al m'n spullen weer ingepakt en met het boemeltreintje naar Osaka centraal om daar de 'Shinkansen' trein te nemen naar Tokyo. Zo'n drie uurtjes in een supersnelle, best luxe trein.

Drukker dan druk was het op Tokyo centraal. Mensen vragen heeft vaak geen zin, omdat ze amper Engels spreken, maar zijn absoluut van goede wil om je te helpen. Soms word je de verkeerde kant op gestuurd haha. Het valt me trouwens op hoe weinig er in het Engels staat aangegeven, maar de hoofdzaken kun je vaak wel ontdekken. Hoort allemaal bij het Japanse avontuur!
Vanuit Tokyo centraal moest ik nog wat metrolijntjes nemen richting Roppongi, de buurt van mijn capsulehotel. Hier heb ik de afgelopen week geslapen in een capsule, zie foto's. Toen ik het zag, kreeg ik het wel even benauwd. Al wist ik natuurlijk wat ik had geboekt. Iets typisch Japans, moest ik uiteraard eens ervaren vond ik zelf. Bij dit hotel hoort een spa, 'onsen' zoals de Japanner het noemt. Mannen en vrouwen strikt gescheiden. Dat gebeurt hier overigens best veel. Er zijn zelfs metrocoupés voor vrouwen!

Mijn onsenavontuur op de eerste avond was wel even afkijken. Het ritueel staat wel beschreven, maar in het Japans. Beetje bij de andere vrouwen afgekeken dan maar. Het komt erop neer dat je je grondig wast op een krukje voor de spiegel voordat je een onsen (warm of koud bad) ingaat. Vervolgens doe je een soort jurk aan en ga je naar de 'stone spa', waar je in een sauna op hete steentjes gaat liggen. Dan kom je met je bezwete jurkje terug en ga je voor grondige wasbeurt twee. Dan koud bad, heet bad, sauna twee (gewone sauna, wel erg warm), wasbeurt drie, weer in beide baden en uiteindelijk nog eens wassen voor the finishing touch! Alles wat een vrouw zich maar wenst staat klaar: facewash, shampootjes, conditioners, tandenborstels, scheermesjes. Na het wasritueel ga je naar een andere ruimte om je haar en huid te verzorgen met de crèmepjes tissues, wattenschijfjes, etc. die daar weer klaarstaan. Nou dit ritueel heb ik elke dag gedaan, soms wel twee keer, zooooo lekker! M'n haren zijn zachter dan ooit! De spa is 24 uur uur dag open en zelfs midden in de nacht zijn er genoeg vrouwen die even komen plonsen.

Op de eerste avond in Tokyo heb ik een pas getrouwd stel uit Engeland keren kennen. Adam en Laura en zij zijn op huwelijksreis, in totaal 9 maanden. We hebben de afgelopen dagen veel dingen samen ondernomen. Zo zijn we samen naar verschillende tempels en tuinen geweest. Ook hebben we genoten van de adembenemende cherry blossoms die je overal tegenkomt. Dit is dé tijd van het jaar en de Japanners genieten en zelf ook op en top van. Er worden complete picknicks georganiseerd, warme alcoholische dranken en hapjes erbij, een en al gezelligheid. Iedereen is erg opgetogen. Volgende week schijnt de meeste blossom weer verdwenen te zijn. Er begint nu al een hoop van de bomen te vallen op sommige plekken.

Het nachtleven van Tokyo is ook meer goedgekeurd! Zo zit je in je dagboek te schrijven in een tentje en het volgende moment word je aangesproken door mensen, komen erbij zitten, praat er gezellig op los en je besluit op stap te gaan tot in de vroege uurtjes.

Verder ben ik een avond met Marina (meid die ik in Fiji heb leren kennen, ze woont in Tokyo) naar een lokaal, zeer bekend en goed aangeschreven sushi restaurantje geweest. Ik heb haar laten kiezen, want ik had pas één stukje sushi in m'n leven gehad. We hebben verschillende soorten sushi, soepjes en andere hapjes geprobeerd. Daarna zijn we in een Ierse pub beland en hebben we nog een drankje gedaan.

Verder hebben Marina en haar beste vriend Sugu, ons (Engels koppel was ook van de partij) een dag door verschillende buurten van Tokyo geleid. Ze weten zoveel te vertellen, erg leuk. Tempels, cherry blossoms, parken, onderweg koffietje, etc.
Lunch in een leuk tentje, waarbij Sugu verschillende lekker gerechters heeft klaargemaakt op de bakplaat op onze tafel. Wat drankjes in een gezellige bar in Tokyo midtown. Daarna tijd om naar de buurt Shibuya gegaan, om de welbekende crossing te zien (Times Square van Tokyo). Super gaaf! De Lonely Planet noemt het 'neon madness' en dat omschrijft het geheel goed!

Verder nog wat highlights gezien zoals de Tokyo Tower, de Japanse Eiffeltoren. 333 meter hoog. We konden tot 250 meter hoog komen en de stad zien. Ik kon zelfs m'n hotel vinden! Heerlijk rondgelopen in diverse parken en buurten, op en top genieten.

Na een week Tokyo is het tijd om richting het noorden te vertrekken. Ik reis de komende dagen samen met Adam en Laura, gezellig!

Tot snel!

Dikke knuffel vanuit het prachtige Japan!

  • 09 April 2014 - 18:27

    Claire:

    He, als je terug bent regel je hier ook zon spa he. sjonge jonge, denk je dat je alles hebt gehoord en gelezen, begint ze over de spa. leuk ben jij

  • 09 April 2014 - 18:34

    Aïsha:

    Een nieuw avontuur om te lezen! Super dat je het daar zo naar je zin hebt :-)) Het ziet er weer schitterend uit op de foto's. Geniet van alle moois dat je te zien krijgt! Dikke knuffel x

  • 09 April 2014 - 18:37

    Marion & Ricky :

    Woh Esther !!! Hoe gaaf!

  • 09 April 2014 - 19:26

    Gerry:

    hoi Esther
    zat net op de mail toen jou verslag er op er op kwam
    ik dacht meteen lezen dan ben ik weer op de hoogte van je avontuur
    een hoop heb je weer gezien en meegemaakt
    gezellig om mee te reizen
    gr en knuffel van ons
    ome Gerrit tanteGerry *
    dikke poot van Boris









  • 09 April 2014 - 19:32

    Wilja:

    Lucky you! Wat fijn dat je zo geniet! Je krijgt wat je verdient! Xx

  • 09 April 2014 - 21:36

    Annemie:

    Hoi Esther, alweer een mooi reisverslag. Een heel andere wereld, veel plezier nog!

  • 09 April 2014 - 22:38

    Tante Elly:

    Hallo Esther
    Wat heb je weer een mooi verslag
    we genieten weer mee met je
    we wensen je nog heel veel plezier in Japan

    Gr Tante Elly en Ome Ed en van Jessy een pootje

  • 10 April 2014 - 12:57

    Rob, Immy & Finn:

    Wat weer een mooi reisverslag en super mooie foto's.
    Super dat je er van geniet en dag je leuke mensen hebt leren kennen:-)
    Geniet ervan en heel veel plezier.

    Kussies van ons
    Dikke knuffel van diene greumel ♡

  • 10 April 2014 - 23:18

    Jo:

    Crrrr....ju, wat ben jij toch een avontuurlijk meisie.
    Met verbazing lees ik jouw reisverslagen. Het is echt genieten. De foto's maken jouw verhaal helemaal af.
    Meid het is/wordt weer een fantastische reis...
    Geniet ervan.
    Groet Jo

  • 11 April 2014 - 08:35

    Jolijn:

    Es'!!!!!!!!!
    Amazing geweldig verslag! Zelfs door het verslag heen straal je helemaal! Je enthousiasme is zeker te voelen als ik het verslag lees! Heerlijk! Het doet me onwijs goed dat je het zo naar je zin hebt daar in Japan! Ik kan niet wachten te de volgende update! :)

    Dikke knuffel uit Aussieland!
    Jootje

  • 11 April 2014 - 12:48

    Pollie:

    Ha die Esther, wat geweldig weer wat je allemaal meemaakt en ziet. En fijn dat je weer leuke mensen hebt ontmoet waar je dingen samen mee kunt doen. Die capsule lijkt net een stapelbedstee. En wat mooi die bloesems, fantastisch. Fijn dat alles goed met je gaat en heel veel groetjes van ons allemaal uit Wessem!

  • 14 April 2014 - 22:40

    Janine:

    Hey Essie!

    Eindelijk heb ik je verslag van Japan gelezen....Ik weet dat het maar een fractie is van alles wat je al hebt gezien en meegemaakt maar wat leuk om te lezen. Je hebt het weer goed naar je zin, maar ik had niet anders verwacht en je Apps zeiden al genoeg. Volgens mij ga je nog tijd te kort komen. Geniet er van en we mailen. X Nien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Op deze pagina vinden jullie mijn reisdagboek waar ik vanaf zomer 2011 mijn verre en korte reizen zal beschrijven. In de zomer van 2010 heb ik ruim 5 weken doorgebracht in Costa Rica en hier is mijn reislust echt tot leven gekomen.. Wat een heerlijk gevoel, lekker op reis zonder precies te weten hoe, wat en waar. Mijn beschreven reizen tot nu toe (vanaf aanmelding waarbenjij.nu): Juli en augustus 2011: 4 weken vrijwilligerswerk in Vietnam, daarna 2 weken reizen. Februari 2012: korte stedentrip naar Barcelona. April/mei 2012: 2 weken Italie met mijn ouders Zomer 2012: 5 weken Ecuador; reizen en als afsluiting 3 weken vrijwilligerswerk een Biologisch Reservaat 'Cerro Seco'. Winter 2012/2013: 3 weken Ecuador; samen met mijn amigos Navidad & Ano Nuevo vieren!! Voorjaar 2013: Zuid Italië, geweldige tijd, veel gedaan en gezien, maar geen verslagen gemaakt... Augustus 2013 - augustus 2014: ik ben mijn droom nagegaan. Ik heb een jaar onbetaald verlof genomen en ben op wereldreis gegaan en heb hierdoor nog meer van de wereld mogen zien. Australië, Nieuw Zeeland, Fiji, Japan, Taiwan, Indonesië, Maleisië, Cambodja, Laos en Thailand. Juli/augustus 2015: 5 weken naar Peru en Bolivia. Weekje Spaanse taal opfrissen met individuele lessen op een taalschool in Cisco. Een week vrijwilligerswerk bij een dierenopvang centrum en drie weken rondgetrokken door Peru en Bolivia. Juli/augustus 2016: 4,5 week Maleisië, Borneo en Singapore!

Actief sinds 09 Juni 2011
Verslag gelezen: 967
Totaal aantal bezoekers 182414

Voorgaande reizen:

27 Juli 2016 - 27 Augustus 2016

Maleisië, Borneo, Thailand en Singapore

19 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Peru & Bolivia 2015

20 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

The journey of my life!

26 December 2012 - 15 Januari 2013

Ecuador parte II

01 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Ecuador: Travelling & Volunteering

23 April 2012 - 04 Mei 2012

Italië 2012

20 Februari 2012 - 26 Februari 2012

Barcelona

09 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Esther gaat Vrijwillig Wereldwijd

Landen bezocht: