Bula bula and welcome to paradise! - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Esther Jongen - WaarBenJij.nu Bula bula and welcome to paradise! - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Esther Jongen - WaarBenJij.nu

Bula bula and welcome to paradise!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

27 Februari 2014 | Fiji, Nadi

Bula bula and welcome to paradise!

Fiji is een paradijs op aarde! Wat heb ik genoten... Non-stop...

We hadden een turbulent vluchtje vanuit Auckland naar Nadi, vervolgens met de taxi naar de haven. Onderweg voelde ik me al meteen thuis. Heerlijk sfeertje, enthousiaste Fijianen, leuke muziek en taal om naar te luisteren.
We werden op 'South Sea Island', na een boottocht van ongeveer een half uur, met gitaar en zang verwelkomd. Een piepklein eilandje (10 minuten lopen en je bent helemaal rond) slechts een aantal slaapplekken (allemaal in één ruimte, stuk of 15 stapelbedden), maar o zo leuk. Heerlijk eten, leuke muziek en zelfs een zwembad! De mensen daar waren erg gezellig en spraakzaam.
Leuke gasten ontmoet, die op het eiland in de diveshop werken, waarmee we tot in de late uurtjes op het strand hebben gezeten. Gitaartjes erbij, liedjes gezongen, heerlijk om naar te luisteren. De andere nachtgasten bleven bij elkaar plakken, maar wij zijn gezellig tussen de locals gaan zitten, veel leuker!
Overdag lekker gaan snorkelen, beachvolleyballen (again met de boys from the diveshop), lezen, zonnen en insmeren want vanaf dag twee twee was de zon in volle glorie aanwezig!

Na nacht twee werden per klein bootje overgezet naar de ferry om naar het volgende eiland te gaan: Waya Lai Lai Island. Heel ander eiland. Hier waren rotsen, soort van woud, groot zandstrand en hier sliepen we in een huisje met 5 personen en moesten we de warmte wegpuffen want er stond geen zuchtje wind. Prachtige locatie! Wederom lekker gegeten. Fiji avond gehad met zang en dans. Het eten is die avond ondergronds klaargemaakt (Lovo). Cava werd ritueel klaargemaakt (cava, water en dit werd gemengd met een smoezelige doek?!) en daarna dronk iedereen dit prutje uit dezelfde kokosnoot. Nou... Het smaakte niet bepaald naar meer, hihi!
Op dit eiland erg lui geweest.. Van hangmat naar ligstoel, naar water en weer terug haha. Tweede dag wel wat volleybal gespeeld, wederom met de locals, erg lachen! Volgens mij hadden zij al iets teveel cava op...

Derde eiland was gesloten wegens 'bed bugs'.. Nou google het maar, dat wil je niet oplopen! Ander eiland toegewezen gekregen op de ferry: Naboua. Wederom erg anders dan de andere twee. We kregen, jaja, een eigen hutje! Het bed was niet geweldig... Matras was vochtig en de lakens dus ook... Wederom geen zuchtje wind en genoeg huisdiertjes die ons gezelschap hielden. We hadden 4 ramen en elk raam was vertegenwoordigd door twee gekko's die de muggen en andere vliegjes vingen, heel gezellig! Toch maar klamboetje gebruikt hoor!
Hier hebben we op dag twee een tochtje gemaakt naar 'The Blue Lagoon' om te snorkelen en te chillen op het strand. Prachtig koraal en veel vissen in verschillende soorten, maten en kleuren gezien. Waauw, wat een stranden.... Ik heb hier een tijdje alleen rondgelopen en lekker ergens gaan zitten om alles heel goed in me op te nemen en de afgelopen maanden te evalueren, conclusie: Wat ben ik toch een bofkont! Ik zit hier aan de andere kant van de wereld, reis van land naar land, zie de meest fantastische en onvergetelijke dingen en zit nu ook nog eens middenin een paradijs op aarde! In de namiddag zijn we naar een eiland gevaren om de finale van het locale rugby te zien. Ik kon m'n glimlach niet van m'n gezicht afkrijgen. Ik voelde me helemaal thuis tussen de locals. Heerlijke muziek, leuke sfeer en praatjes maken met verschillende mensen. De rugbyspelers hebben we van dichtbij kunnen bekijken, want daar hebben we een paar keer, toevallig, langs geparadeerd en dat werd best gewaardeerd ;-) Sow, wat een sport en dat in deze hitte, respect! Erg leuk om naar te kijken ook :-)

Op naar net volgende eiland: Coral View. Wederom heel ander eiland met een erg leuke staff. Wat een vriendelijke mensen, iedereen is in voor een praatje en een dansje. Ook hier de welbekende 'Fijitime' ingeoefend. Nou dat zit wel hoor. Alles gaat hier op Fijitime. Dat wil zeggen.. Tijd afspreken heeft niet heel veel zin, kan iets eerder maar vaak ook later worden haha. Nou, ik pas me wel aan hoor, geen probleem, heerlijke lifestyle :P
Coral View heeft prachtige stranden, tegenover 'The blue lagoon'. Snorkelen, palmboompjes beklimmen, kokosnoten zoeken (openbreken, sapje opdrinken en kokos opeten): heerlijk, wat een leven!

Next stop: Manta Ray Island. Groot, mooi opgezet resort. We slapen in een dorm van 32 personen... Super-de-luxe-lekker eten! Kokosnootarmband en palmbladarmband gemaakt. Verder lekker het strand verkend, naar de top van de berg gelopen en 's avonds spelletjes gedaan. Hilarische spellen! En de cocktails gewonnen dankzij m'n spelpartner Atu.
Fiji maakt zich al dagen klaar voor de voorspelde cycloon. Sommige eilanden moeten hun evacuatieplan al paraat hebben. Tot zover zijn er bij ons nog geen bijzondere dingen gebeurd. Tja het kan enorm hard regenen en waaien en het volgende moment schijnt het zonnetje weer.

Het laatste eilandje was letterlijk 'Hello Goodbye'. We hadden net ingecheckt toen een meneer van onze taxiboot belde. Ze konden ons nu nog ophalen, morgen was het onzeker wegens de aankomende cycloon. Vandaag was het ook echt stormachtig en elk eiland maakt zich op voor hevige stormen de komende dagen en sommigen hebben zelfs al hun evacuatieplan al paraat...
Morgen vliegen we (hopelijk gaan alle vluchten door) weer voor een nachtje naar Auckland. Vervolgens naar Sydney en Adelaide voor ons laatste maandje samen in Australië.

Fiji was in één woord: prachtigchillmooisupergenieten!

Vinaka (thank you)!!!

xXx Eseta (my name in Fijian)

• 27 Februari 2014 - 12:59

Marion Jacobs :

Ik wil face time !!!!! FIJI it is!!!

• 27 Februari 2014 - 13:40

Rob, Immy & Finn:

Wauw wat een mooie omgeving :D
    Bah als je steeds last hebt van de muggen enz., lekker de klamboetje gebruiken.
    Fijn dat de mensen daar aardig zijn, en dat ze jullie goed hebben ontvangen op jullie eerste dag.
    Geniet er maar lekker van, zeker de laatste maand samen met Jolijn.
    Nog heeel veeel plezier.
    Dikke knuffel van ons
    En een helle dikke knuffel van diene greumel xxx

• 27 Februari 2014 - 19:02

Jantine:

Es, hier even een berichtje vanuit het kraambed; hele andere ervaring hier dus....
    Het ziet er allemaal even heerlijk uit op je foto's. Echt fantastisch!
    Geniet nog van je laatste maandje Australie!
    Wouter, Jantine, Isa, Timo en Max

• 27 Februari 2014 - 20:31

Claire:

Maar maar, elke keer als ik je verhaal heb gelezen durf ik de fotos nog niet meer te bekijken. Niet te geloven dat je evengoed nog op dezelfde aardbol zit als ons. Have fun met de aussies!

x van ons allemaal

• 27 Februari 2014 - 21:20

Tessa Vermeulen:

Mooi foto's met weer een prachtig verhaal erbij.geniet van je laatste maand in australie...xx

• 27 Februari 2014 - 22:55

Tante Elly:

Ha Esther
    Weer een hele ervaring rijker aan de andere kant van de wereld
    Als je terug bent in ons koude Nederland kom je niet uit gepraat over al je ervaringen.
    Wij zijn nu in Oostenrijk en morgen komt tante Jean ,Pieter en ja onze oma van 83 komt ook nog mee
    Leuk he we zullen haar flink verwennen
    We wensen je nog heel veel plezier daar

Gr tante Elly en ome Ed

• 01 Maart 2014 - 21:19

Wilja:

Veilig weer aangekomen in Australië inmiddels! Damn, meid...wil je nog wel terugkomen?

• 02 Maart 2014 - 11:36

Tante Gerry:

ha Esther
    wat een ervaring ben je weer rijker
    heerlijk om weer mee te reizen.
    vanuit onze koud landje.wij wensen jullie nog,
    een hele fijne tijd samen down under

Gr tante Gerry en ome Gerrit *

• 03 Maart 2014 - 09:53

Jo:

Hoi Esther ,
    Wat laat je ons toch weer genieten van wat je allemaal meemaakt. Ik geniet er enorm van. Prachtige foto's .
    Wat is jouw reis toch boeiend. Een geweldige reis ervaring. Fijn om ons daarvan ook te laten genieten. Meisje het is indrukwekkend.
    groetjes jo