The roadtrip begins... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther Jongen - WaarBenJij.nu The roadtrip begins... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther Jongen - WaarBenJij.nu

The roadtrip begins...

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

07 September 2013 | Australië, Sydney

Goodmorning!

Vandaag gaat de roadtrip dan eindelijk beginnen! Maar ik zal jullie eerst even bijpraten :-)

We (Jolijn, Jasper en Vinnie) zijn vorige week zaterdag vanuit Manly vertrokken naar Sydney. Eerst hebben we de avond ervoor nog een gratis theatertje meegepikt: the blueman group, super vet!

Jolijn en ik wilden een camper kopen en de jongens een stationwagen. We zijn van plan om de komende tijd samen een stuk van Australie te gaan ontdekken.
We hebben een flink stuk door Sydney moeten lopen met al onze bagage voordat we bij ons hostel waren, in Kings Cross: de uitgaansbuurt van Sydney. Verder zie je hier ontzettend veel zwervers en drugsverslaafden. Hostel was verder prima, een typisch backpackers hostel, veel drank, spelletjes, altijd iemand om mee te praten en gezelligheid tot in de late uurtjes. Ontbijt zat inbegrepen en vrijdag een gratis BBQ.
We hadden een prima kamer met z'n vieren, waar eigenlijk 8 mensen konden slapen. Eergisteren moesten we verhuizen, omdat er een grote groep zou aankomen. Jolijn en ik mochten in een 12 persoonskamer. Nou... echt een muf 'hol' en het is er een enorme bende en dan druk ik me nog zacht uit. Overal, maar dan ook echt overal kleren, schoenen, etensresten en ga zo maar door. Jolijn had al snel de eerste kakkerlak gezien :) De stapelbedden waren in de vorige kamer al niks, maar hier al helemaal niet. De matrassen zijn zo dun dan je niet eens in de gaten hebt dat je op een matras ligt en je durft je bijna niet te bewegen, bang dat het ding in elkaar stort. Als klap op de vuurpijl hadden we de eer om met een Peruaan op de kamer te mogen slapen die werkelijk ontzettend hard snurkte. De eerste nacht wisten we echt niet wat we hoorden! Ik zei op een gegeven moment tegen Jolijn: Gonzo is er niks bij! Niet te beschrijven en ongelooflijk dat iemand zo ontzettend hard kan snurken. Ik had mijn iPodje al wat harder gezet, maar daar kwam het gesnurk nog bovenuit. Dus na deze twee nachten liepen we vanmorgen compleet gesloopt naar Mientje.

De afgelopen week zijn we heel druk geweest met het zoeken van een campertje en dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Je moet met zoveel dingen rekening houden... Hoe lang zit er nog Rego op de auto (soort keuring), hoe zit het met verzekeren (en waar regel je dat?), hoe gaat het overschrijven, wat is een redelijke prijs, in welke staat is de auto geregistreerd, etc.? Vooral dat laatste is wel een dingetje, want koop je een auto uit een andere staat, dan moet je binnen twee weken in die staat zijn om de auto over te schrijven. Behalve West-Australie, want dat kan via internet. Volgen jullie het nog? Ja? Toppie! Nee? Geeft niet, wij werden er op den duur ook onzeker van, maar het is goed gekomen!

We hebben uren op internet gezocht op Gumtree, een soort Marktplaats. Veel gemaild en gebeld. Iedereen zegt namelijk een camper in topstaat te hebben, maar de verhalen van andere reizigers vertellen wat anders. Ook zijn we heel wat keren naar de parkeergarage gelopen waar auto's te koop worden aangeboden door backpackers die naar huis gaan of hun reis niet met de auto vervolgen.
We hebben in totaal drie proefritjes gehad. De eerste was veel te duur voor wat ze aanboden, de andere camper was niet veel meer en bij de derde hadden we allebei meteen een goed gevoel. Dit is de camper zoals ik het me had voorgesteld! Deze camper is van een liefhebber geweest, hij heeft er zijn ziel en zaligheid in gelegd. Mientje (zo hebben we haar genoemd :) ) is in goede staat volgens de eigenaar en hij zou heel versteld staan als we problemen zouden krijgen. Verder is ze van alle gemakken voorzien. Lekker bedje, vele kastjes, fornuis met twee pitjes, grilplaat, koelkast en we hebben zelfs een kraantje (er zit een grote watertank onder de auto). En als klap op de vuurpijl kan het dak omhoog waardoor je er gewoon in kunt staan en er 's nachts goede ventilatie is. Er zou zelfs nog iemand op de bovenverdieping kunnen slapen, want je kunt eenvoudig twee delen uitklappen.
We hebben woensdag voor de aankoop nog twee uur durende uitleg gehad over alles waar we op moesten letten, want we moeten vooral goed voor haar gaan zorgen zei Chris. 'Ze is al oud, maar als je goed voor haar zorgt, zorgt ze goed voor jullie' haha!
Woensdag was Jolijn trouwens jarig, we hebben midden in de nacht de kamer versierd en we zijn lekker gaan uiteten!
Donderdag hebben we hem op naam gezet. Dat gaat hier heel gemakkelijk, zodra je een papier hebt met een handtekening van de oude eigenaar, kun je de auto zelf gaan overschrijven. Verder flink gepoetst en de inboedel gekocht: borden, bestek, bekers en noem het maar allemaal op.
Vrijdag verzekering afgesloten, boodschappen gedaan en verder alles ingericht en toen kwamen we erachter dat de afvoer lekte. Chris gebeld en hij is het vanmorgen komen maken, super lief! Dat had een backpacker vast niet voor ons gedaan. Natuurlijk kregen we nog wat laatste tips en rijden we vandaag richting Canberra. The roadtrip begins!

Liefs,
Esther

• 07 September 2013 - 08:06

Rob, Immy & Finn:

Heey

Mientje ziet er leuk uit:-) wel balen dat jullie zo vee moesten lopen naar
    een hostel en dan nog iemand die harder snurkt dan Gonzo. Verschrikkelijk.
    Nu begint jullie avontuur:-) Super leuke foto's. Finn is ook op de hoogte,
    Lees tante verhaal aan hem voor. Doe voorzichtig en heel veel plezier.
    Kussies en een dikke knuffel van Finn ♥ ♥
    pootjes van Boemer en Luna

• 07 September 2013 - 09:10

Aïsha:

Wat heb je leuk geschreven Es! Je bent nog niet echt op weg en nu al een heel avontuur! Wat lief dat jullie de camper naar m'n oma genoemd hebben :o)) haha! Mientje ziet er gezellig uit. Ik wens je heel veel plezier met je echte trip! Geniet ervan! Vol verwachting klopt mijn hart voor je volgende verhaal! Groetjes x

• 07 September 2013 - 09:43

Claire :

Wat een leuke, gezellige groep zo te zien en te lezen. Dat is al een goed begin. je hebt toch al heel wat angsten overwonnen. Slapen waar ook kakkerlakken zich bevinden!! Succes met Mientje (een gezellig ding) and let's go, mate! X

• 07 September 2013 - 13:25

Jantine:

He Es,
    Dat klinkt allemaal heerlijk ondanks de moeite die het gekost heeft. Leuke foto's trouwens. Heel veel plezier met het begin van jullie trip! Geniet van alles om je heen.
    xx

• 07 September 2013 - 13:31

Shirley:

Lieve 'juf' Esther,

Want voor mij blijf je toch altijd mijn favoriete juffrouw!!!
    Ik vind het geweldig om samen met mama de verslagen te lezen. Wat een groot avontuur!. Erg mooie foto's. De foto met jou en Gonzo is erg schattig.
    Je zal hem vast wel missen.
    Met mij gaat alles goed, alleen is het niet zeker dat we dit jaar de afscheidsmusical gaan doen. Dit zou ik toch wel heel erg jammer vinden als dit niet doorgaat!
    Veel plezier, geniet er lekker van.
    Ik mail snel weer.

Lieve groetjes van Shirley en Patricia Spijkers

• 07 September 2013 - 16:09

Axel:

Hé Esther, Down under, the place to be! Mientje ziet er id voor haar leeftijd goed uit. Wat zeker een aanrader is, is een chemisch toilet. Maar misschien graaf je liever kuilen ;) Jammer dat ze het stuur aan de verkeerde kant hebben ingebouwd. Rare jongens die Aussies. Nu nog een versnelde Crocodile Dundee cursus en of you go! Hit THE Road Es !!

• 07 September 2013 - 21:15

Marlea:

Aan de beschrijving van jullie betreft de camper gaan jullie een leuke tijd hebben. Naam Mientje past er ook echt bij. Waar gaat de eerste trip naar toe?

• 08 September 2013 - 00:55

Pollie:

Hoi Esther, wat gaaf zeg die camper. Nu kan de reis echt beginnen. Heel veel plezier!! Heel veel groetjes Pollie

• 08 September 2013 - 13:00

Gerrit En Gerry :

hé esther leuk dat jullie met z'n viertjes het avontuur
    tegemoet gaan samen met mientje
    ziet er knus uit vele veilige mile's down under geniet er van
    vergeet het roostertje van de BBQ niet je weet het een gat graven
    kolen erin en bakken maar weet ik nog van opa
    groetjes gerrit en gerry

• 08 September 2013 - 13:56

Marion:

Mientje het Vriendinnetje van Betsie!! Let the journe begin!
    Enjoy the great ocean road!

• 08 September 2013 - 22:24

Kees:

Veel succes, jullie gaan een geweldige reis tegemoet met jullie gave camper.
    Have fun.

• 14 September 2013 - 10:53

Joshinta:

Wauw echt te gek Esther nu gaat het avontuur echt beginnen
    Jullie grote lieve vriendin"mientje" gaat jullie heel veel
    mooie plaatsen laten zien.
    Super en je foto"s zijn echt toppie krijg weer
    het gevoel om ook NL te verlaten en weer op reis te gaan :)
    Heel veel plezier

Xx Shinta

• 14 September 2013 - 12:46

Peter Tillmann:

De voor-vertrek- shoot lijkt al weer zo lang geleden..... wat vliegt de tijd.... wij, thuisblijvers, wensen jullie een onvergetelijke trip zorg goed voor jezelf en voor Mientje... Maak mooie foto's en laat ons meegenieten bv door dit soort prachtige verhalen.... on the road .. good luck

• 16 September 2013 - 14:53

Jacky:

Hoi Esther,
    Lekker zo´n eigen Camper, als ik hoor hoe de kamers en bedden zijn, hi hi
    Heel veel plezier met mientje en dat ze het maar goed blijft doen;
    En dat jullie veel avonturen mogen beleven, maak er een leuke tijd van,
    groetjes en geluk ook van joost doeiiiiiiiiiiiiii jacky

• 22 September 2013 - 21:21

Jolanda Jussen:

Hey Esther,
    Wat gaaf ziet dat er allemaal uit!
    Om jaloers op te worden!!!
    En leuk voor ons om te zien wat jij allemaal meemaakt.
    We blijven je volgen hoor.
    Heel veel plezier en vooral geniet!
    Grtjes Jolanda