G'day mates! - Reisverslag uit Manly, Australië van Esther Jongen - WaarBenJij.nu G'day mates! - Reisverslag uit Manly, Australië van Esther Jongen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

G'day mates!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 Augustus 2013 | Australië, Manly

Zoooooooo nu 'my first story' Down Under...

De eerste week is ontzettend snel omgegaan. Ik voel me helemaal in m'n element!

Een terugblik op de eerste belevenissen :-)

Vorige week dinsdag vertrokken vanuit Schiphol. Natuurlijk was het afscheid even niet zo leuk, maar ik liep samen met Roos naar de paspoortcontrole en daarna kwamen we al gauw de andere groepsgenoten tegen. Iedereen had dezelfde onzekerheden en we konden het allemaal niet bevatten dat ons avontuur dan eindelijk ging beginnen.

Eerste stop was in Bangkok. Tweede in Taipei, waar we landingsproblemen hadden... niks van meegekregen overigens, want ik sliep :-) De piloot heeft twee of drie keer de landing uitgesteld door een naderende tyfoon. Het schijnt best akelig te zijn geweest, maar ik heb er niks van meegekregen omdat ik sliep :-) In Taipei hadden we een dagkamer in het airport hotel. Super luxe! Er was een Spa waar we lekker even konden bijkomen. Natuurlijk ook even de oogjes dichtgedaan in een heerlijk 'hudge' bed, want van slapen was niet heel veel gekomen in het vliegtuig.
Door de naderende tyfoon hadden we twee uur vertraging, maar rond middernacht konden we eindelijk beginnen aan de laatste vlucht van ongeveer 10 uur.

In Sydney verliep alles vlot en stonden mensen van Australian Backpackers ons zelfs met 4 man sterk op de wachten. Meteen door naar het centrum: wandeling door het park richting het Opera House en met de 'Ferry' naar Manly, de plaats waar ons hostel ligt.

In het hostel aangekomen kregen we een informatiepakket met de Australische simkaart, papieren voor de 'medical card', bankpas en belastingpapieren. Verder met de meiden richting onze kamer waar het er al gauw uitzag zoals een meidenkamer eruit hoort te zien: overal kleren, schoenen, toilettasjes, scheermesjes, shampooflessen, etc... Kortom een georganiseerde gezellige bende :-D
's Avonds 'our first Australian barbecue' met uiteraard de eerste kangoeroeburger... Ik wilde 'm eigenlijk weigeren.. Maar dat is eigenlijk 'not done' en ik moet toegeven dat die best lekker was...

Vrijdag alle regelzaken gedaan: bankrekening geopend (pas nog ophalen), ingeschreven bij de Australische zorgverzekering en naar autobedrijven om wat auto's en campertjes te bekijken.

Zaterdag naar een wildlife park en the blue mountains en 's avonds het nachtleven in Manly onder de loep genomen: goedgekeurd :-P

Gisteren hebben we door Manly gelopen. Mooie uitzichtpunten over Sydney en Manly. Lunch bij de skyline van Sydney en zonsondergang op Manly beach... Life is good!

De groep is echt ontzettend leuk! Five girls and seven boys. Ik kweek buikspieren van het lachen... Echt we komen er soms niet meer uit gewoon, we hoeven elkaar maar aan te kijken en daar gaan we weer, hilarisch!

Morgen en overmorgen even plannetjes maken voor de komende periode, want we moeten donderdag uit het hostel, omdat er een nieuwe grote groep komt. Waarschijnlijk ga ik met mensen van de groep een campertje kopen en 'on the road' zoals ik dat al in m'n hoofd had zitten toen ik vertrok.

Mijn reis begint steeds meer vorm te krijgen en ik heb ontzettend veel zin om na deze eerste week dan echt te gaan beginnen met 'The journey of my life'!

Big kiss,
Esther

  • 26 Augustus 2013 - 13:42

    Mieke:

    Heerlijk voor je! Ben alweer benieuwd naar het volgende verhaal!!! dikke kus

  • 26 Augustus 2013 - 13:47

    Claire :

    Nou esther, zo te horen ben je al helemaal geacclimatiseerd en heb je zin om van start te gaan. klinkt iig goed allemaal. Leuk dat t ook met die groep zo goed klikt. Succes met t vinden van een camper. X

  • 26 Augustus 2013 - 13:57

    Rob, Immy & Finn:

    Fijn dat het met de groep klikt..hopelijk kun je een camper vinden en dan lkkr rondt toeren:-)
    wij wachten op jou nieuwe verhaal en we spreken ons snel op Skype.
    Dikke knuffel xxx van Finn

  • 26 Augustus 2013 - 13:58

    Harry En Truusje:

    Proficiat met je voorspoedige start. Dat belooft wat! Australië mag blij zijn met jouw aanstekelijke verhalen. Wij kijken er naar uit. Groetjes en veel plezier.

  • 26 Augustus 2013 - 14:09

    Mieke:

    hey meis goed om te horen dat je het nu al naar je zin hebt! Kan alleen maar meer leuks voorspellen voor de andere 51 weken! Geniet ervan xx

  • 26 Augustus 2013 - 14:24

    Marion Jacobs:

    Heerlijk meid! Wie weet Betsie 2 on the road!
    Super dat je het zo fijn hebt! Te gek zo n leuke groep!

  • 26 Augustus 2013 - 16:16

    Aïsha:

    Hey Es,

    Leuk je eerste verhaal van down under! Ik heb direct even alle foto's bekeken. Ik geloof je als je zegt dat je het daar gezellig hebt haha! Ik zie dat je gelukkig ook nog iets aan je algemene ontwikkeling hebt gedaan door schilderijen te bezichtigen :o)) Ik verheug me al op je volgende verhaal!

    Groetjes en slaap lekker zometeen :)

    Ps: ik heb inmiddels Skype! Goed hè?

  • 26 Augustus 2013 - 19:06

    Wendy Levels:

    Ha Esther,

    Leuk om te lezen dat je het weer zo naar je zin hebt, ik zeg net nog tegen Raymond dat jij maar mooi heel wat levenservaring in je rugzak hebt als je deze ervaring er ook weer op hebt zitten...sjiek!!
    Geniet ervan....en mooie foto's trouwens.

    Ps. fitness is dus voorlopig niet nodig voor jou met zo'n toffe groep..hahahi

    Groetjes Wendy Raymond en Jarno

  • 26 Augustus 2013 - 19:07

    Marlea:

    Hoi Esther. Geweldig ben echt benieuwd naar het campertje dat jullie willen kopen en naar je volgende avonturen. Want die zul je zeker beleven.

  • 27 Augustus 2013 - 09:01

    Sandra Pouls:

    Héé wat mooi om te lezen dat 't klikt tussen iedereen en dat je al meteen je draai gevonden hebt! Ik ben benieuwd of jullie een fijn campertje op de kop kunnen tikken hihi. Groetjes!

  • 27 Augustus 2013 - 10:23

    Jeanny:

    Hee Es! opzoek naar een camper en dan rondtrekken, wauw!
    Ik was jaloers, ik ben jaloers, ik blijf een jaar lang jaloers maar geniet volop met je mee.

    Veel plezier

    Liefs Jeanny


  • 27 Augustus 2013 - 10:55

    Joyce:

    klinkt heeerlijkkk! geniet ervan..fotos zien er top uit xxx J

  • 27 Augustus 2013 - 11:55

    Marjo:

    Hallo Esther,

    Als ik je verhaal lees, beleef ik je reis mee! Wat een indrukken al en leuke foto's!
    Fijn ook, dat het zo goed klikt met je reismaatjes!
    Geniet er maar van, want je leeft inderdaad maar een keer!
    Pas goed op jezelf!
    Groetjes, Marjo.

  • 27 Augustus 2013 - 14:00

    Truuske En Janne:

    Ha Estherke,

    Gezellig dat je zo'n leuke reisgroep hebt getroffen direct de eerste week. We genieten nu al van jouw verhalen en foto's en hopen dat er nog heel veel zullen volgen. Camper is een prima idee (we spreken natuurlijk uit ervaring). Vol spanning wachten we jouw volgende ervaringen af.

    Knuffels,
    Truuske en Janne

  • 27 Augustus 2013 - 14:15

    Gerrie En Gerry :

    hoi esther ik geniet nu al van jou reis en foto,s en dit is nog maar het begin ben wel een beetje jaloers er komen vele memorie,s naar boven al is het al lang gelden wij reizen met je mee zo blijven we toch op de hoogte van jou avontuur liefs gerrit gerry en big star je weet wel

  • 27 Augustus 2013 - 18:51

    Jo:

    Nou meisje, de eerste indrukken zijn geweldig. Fijn dat je weer in zo een mooie groep terecht bent gekomen. Inderdaad de REIS gaat beginnen...... Veel plezier en hou ons op de hoogte.
    Groet Jo

  • 27 Augustus 2013 - 21:31

    Ruth :

    Esther,

    Je avontuur is pas begonnen en nu al zo veel indrukken. Wat fijn dat jullie zo'n leuke groep hebben. Geniet van alles!

    Groetjes vanuit Wessem, Ruth

  • 27 Augustus 2013 - 22:33

    Kees:

    Hey Esther,

    Wat een goed begin, van een geweldige reis. Ben best wel een beetje jaloers, ;)
    Hey heel veel plezier nog en succes met het kopen van de camper :-)

  • 28 Augustus 2013 - 21:45

    Jenna:

    Hallo juffrouw Esther
    Ik hoop dat u het heel leuk heeft
    En krijgt

    Groetjes jenna

  • 28 Augustus 2013 - 21:50

    Tinie:

    Ha Esther,
    Super dat je het zo naar je zin hebt en fijn dat het zo goed klikt met de anderen.
    Ben benieuwd wat er allemaal op je pad komt..........................................!
    Groetjes Tinie

  • 29 Augustus 2013 - 17:14

    Tante Annie:

    Esther Ik hoop dat je een leuke camper vind en dat je met je reisgenoten aan the "great adventure" kunt beginnen. Probeer er een met kangoroo rack te vinden, I.v.m. oversteken (jumpen) van deze schattige verkeers gevaren! Ik bedoel zo'n ronde buizen bescherming voorop. En vergeet de bbq niet. Opa nam altijd een rooster en een paar stenen oftewel klinkers mee, sprokkelhout alom te verzamelen, en met Oma achter het stuur, ( zonder rijbewijs) werd er een konijntje, kangoroo of ander wild ter comsumptie uit het rijk der levenden ontnomen m.b.v. een goed gericht schot. Alle 9 mondjes werden gevuld met het aller eerlijkste bio voedsel wat je je maar voor kunt stellen, zelfs wilde duiven. Ik ben benieuwd of deze praktijken nu nog mogelijk zijn cq. zijn geoorloofd? Wat ons betreft hebben we er van genoten behalve een van ons, ik weet niet meer of het jeanny of Ellie was die met een verschrikkelijk probleem te kampen kreeg. Als een gillend varken ging ze tekeer toen er een konijnenboutje tussen de tanden bleef steken en bijna niet tot zeer moeizaam te verwijderen was. Maar Opa was een duizendpoot met vele ambachten en weinig vrees. Een echte doe het zelver en wist zonder schade het bot te verwijderen uit haar spelonk. Achteraf een schattige anekdote die het altijd blijft doen.
    Liefs Tante Annie

  • 29 Augustus 2013 - 21:07

    Claudia:

    Hey Esther,
    Ik lees 't al, helemaal in je element.
    Het is nu al spannend, ben benieuwd naar het vervolg.
    Maak 't onvergetelijk.
    Grtzzz. Claudia

  • 29 Augustus 2013 - 21:49

    Oma :

    Hallo Esther


    Hoe gaat het daar aan de andere kant van de wereld heb je het een beetje naar je zin
    En hebben jullie al een camper gevonden ?
    Geniet maar lekker van je vakantie het is misschien maar een keer in je leven dat je deze reis maakt
    Ook ik heb het het weekend ook druk ga lekker oppassen op Jessy wat zal ik genieten
    Dat is het hondje van Tante Elly En Ed
    Die gaan een lang weekend naar oostenrijk
    heel veel groetejes en veel plezier


    Oma
    Tante Elly en Ome Ed

  • 30 Augustus 2013 - 21:03

    Sylvie:

    G' day!

    Krijg meteen weer heimwee naar het leven Down Under wanneer ik je foto's bekijk!! Oh oh dit magnifieke land, zo ver weg .... Leuk te zien dat jij dan nu ook op dezelfde plekjes foto's maakt. Enjoy Sydney allereerst en Bondibeach tuurlijk en Uluru, Kata Tjuta, Alice Springs, Kakadu National Park, Darwin, Daily Waters, Todd River, Great Barrier Reef, Byron Bay, Surfers Paradise en en en ... waar je ook allemaal zult rondreizen ... geniet met volle teugen ennuh ..
    ' no worries mate' groetjes roland, sylvie, joy & scott

  • 01 September 2013 - 22:29

    Armelle:

    Hee esther!
    Ziet er echt leuk uit daar! Fijn dat alles goed verlopen is en houd het ook zo haha. Geniet ervan!
    xoxo

  • 02 September 2013 - 19:04

    Marielle Schlicher:

    Hè Esther,
    Wat heerlijk om met jouw enthousiaste verhalen toch ook een beetje vakantie te hebben. Verheug me op het vervolg.....
    Marielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

VIP-member
Esther

Op deze pagina vinden jullie mijn reisdagboek waar ik vanaf zomer 2011 mijn verre en korte reizen zal beschrijven. In de zomer van 2010 heb ik ruim 5 weken doorgebracht in Costa Rica en hier is mijn reislust echt tot leven gekomen.. Wat een heerlijk gevoel, lekker op reis zonder precies te weten hoe, wat en waar. Mijn beschreven reizen tot nu toe (vanaf aanmelding waarbenjij.nu): Juli en augustus 2011: 4 weken vrijwilligerswerk in Vietnam, daarna 2 weken reizen. Februari 2012: korte stedentrip naar Barcelona. April/mei 2012: 2 weken Italie met mijn ouders Zomer 2012: 5 weken Ecuador; reizen en als afsluiting 3 weken vrijwilligerswerk een Biologisch Reservaat 'Cerro Seco'. Winter 2012/2013: 3 weken Ecuador; samen met mijn amigos Navidad & Ano Nuevo vieren!! Voorjaar 2013: Zuid Italië, geweldige tijd, veel gedaan en gezien, maar geen verslagen gemaakt... Augustus 2013 - augustus 2014: ik ben mijn droom nagegaan. Ik heb een jaar onbetaald verlof genomen en ben op wereldreis gegaan en heb hierdoor nog meer van de wereld mogen zien. Australië, Nieuw Zeeland, Fiji, Japan, Taiwan, Indonesië, Maleisië, Cambodja, Laos en Thailand. Juli/augustus 2015: 5 weken naar Peru en Bolivia. Weekje Spaanse taal opfrissen met individuele lessen op een taalschool in Cisco. Een week vrijwilligerswerk bij een dierenopvang centrum en drie weken rondgetrokken door Peru en Bolivia. Juli/augustus 2016: 4,5 week Maleisië, Borneo en Singapore!

Actief sinds 09 Juni 2011
Verslag gelezen: 918
Totaal aantal bezoekers 182493

Voorgaande reizen:

27 Juli 2016 - 27 Augustus 2016

Maleisië, Borneo, Thailand en Singapore

19 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Peru & Bolivia 2015

20 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

The journey of my life!

26 December 2012 - 15 Januari 2013

Ecuador parte II

01 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Ecuador: Travelling & Volunteering

23 April 2012 - 04 Mei 2012

Italië 2012

20 Februari 2012 - 26 Februari 2012

Barcelona

09 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Esther gaat Vrijwillig Wereldwijd

Landen bezocht: