Het indrukwekkende Romaaa... - Reisverslag uit Rome, Italië van Esther Jongen - WaarBenJij.nu Het indrukwekkende Romaaa... - Reisverslag uit Rome, Italië van Esther Jongen - WaarBenJij.nu

Het indrukwekkende Romaaa...

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 Mei 2012 | Italië, Rome

Ook de woensdag hebben we zeer goed besteed. Gefietst in Villa Borghese; een voormalig tuinencomplex van de familie Borghese. Dit is een van de populairste en meest centraal gelegen parken van Rome. Onze gehuurde fietsen waren van zeer slechte kwaliteit, pap en ik hebben allebei een trapper scheef getrapt… Daarna onze ogen uitgekeken op Piazza del Popolo, mooie kerken en watervallen.

Vervolgens hebben mams en ik de 2 km lange winkelstraat 'Via del Corso'binnenstebuiten gekeerd, uiteraard een geslaagde en gezellige middag.

’s Avonds gegeten in het super gezellige Trastevere! Je moet hier overigens pas rond een uurtje of half 8 gaan eten, anders ben je echt de enige. Dus paps en ik hebben eerst het hoogste punt van de wijk opgezocht, omdat je hier een prachtig uitzicht hebt over Rome. Wederom een flinke klim, maar zeker de moeite waard.


Op onze laatste hele dag in Rome hebben we een bezoek gebracht aan ‘De navel van de wereld’: Forum Romanum; het middelpunt van het oude Rome. Al vroeg in de geschiedenis was de vlakte tussen de heuvels een ontmoetingspunt van de diverse volken uit dit deel van Italië. In de loop van de tijd ontwikkelde het Forum zich van het centrum van de stad ott het middelpunt van de het Romeinse wereldrijk en werden er op en rond het plein tal van monumenten, triomfbogen, beelden en tempels opgetrokken. Nu zijn er nog vele resten van te zien; terug in de tijd dus weer..

Daarna uiteraard het Colosseum bezocht. Vele foto’s gemaakt van beide hoogtepunten, zeer geschikt voor mijn geschiedenislessen!

Ons laatste Italiaanse ijsje gehaald en via de ‘Via del Corso’ naar het metrostation ‘Spagna’ gelopen, nog even genietend van deze indrukwekkende stad.

Vanavond gaan we nog eens lekker uit eten en zullen we zeker nog napraten over wat we de afgelopen twee weken hebben gezien en meegemaakt!


Tot in Nederland, want morgenvroeg vertrekken we met de auto naar Pisa en vliegen we rond een uurtje of één in de middag richting Keulen..


xxxiess

  • 04 Mei 2012 - 10:15

    Inge:

    Ha Essie!
    Jullie hebben weer veel beleefd en gezien! Leuk om je verhalen van Rome te lezen, ben echt benieuwd wat ik er volgende week van zullen vinden!
    Voor dadelijk een goede vlucht en misschien zien we elkaar dit weekend nog wel. Anders tot maandag!

    Kus!

  • 04 Mei 2012 - 11:29

    Jacky:

    Leuke verslagen Ester en het is zeker een fijne vakantie geweest.
    Ik hoop dat jullie weer goed zijn thuis gekomen en dan maandag weer fris naar school, hi hi
    De groetjes ook voor pap en mam, van de belgjes doei jacky

  • 06 Mei 2012 - 18:22

    Kees:

    Nou, zo te lezen hebben jullie een hele leuke tijd gehad daar.
    Italië staat ook op mijn lijstje......
    Succes met werken weer morgen ;-)

    Groetjes,
    Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Op deze pagina vinden jullie mijn reisdagboek waar ik vanaf zomer 2011 mijn verre en korte reizen zal beschrijven. In de zomer van 2010 heb ik ruim 5 weken doorgebracht in Costa Rica en hier is mijn reislust echt tot leven gekomen.. Wat een heerlijk gevoel, lekker op reis zonder precies te weten hoe, wat en waar. Mijn beschreven reizen tot nu toe (vanaf aanmelding waarbenjij.nu): Juli en augustus 2011: 4 weken vrijwilligerswerk in Vietnam, daarna 2 weken reizen. Februari 2012: korte stedentrip naar Barcelona. April/mei 2012: 2 weken Italie met mijn ouders Zomer 2012: 5 weken Ecuador; reizen en als afsluiting 3 weken vrijwilligerswerk een Biologisch Reservaat 'Cerro Seco'. Winter 2012/2013: 3 weken Ecuador; samen met mijn amigos Navidad & Ano Nuevo vieren!! Voorjaar 2013: Zuid Italië, geweldige tijd, veel gedaan en gezien, maar geen verslagen gemaakt... Augustus 2013 - augustus 2014: ik ben mijn droom nagegaan. Ik heb een jaar onbetaald verlof genomen en ben op wereldreis gegaan en heb hierdoor nog meer van de wereld mogen zien. Australië, Nieuw Zeeland, Fiji, Japan, Taiwan, Indonesië, Maleisië, Cambodja, Laos en Thailand. Juli/augustus 2015: 5 weken naar Peru en Bolivia. Weekje Spaanse taal opfrissen met individuele lessen op een taalschool in Cisco. Een week vrijwilligerswerk bij een dierenopvang centrum en drie weken rondgetrokken door Peru en Bolivia. Juli/augustus 2016: 4,5 week Maleisië, Borneo en Singapore!

Actief sinds 09 Juni 2011
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 182287

Voorgaande reizen:

27 Juli 2016 - 27 Augustus 2016

Maleisië, Borneo, Thailand en Singapore

19 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Peru & Bolivia 2015

20 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

The journey of my life!

26 December 2012 - 15 Januari 2013

Ecuador parte II

01 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Ecuador: Travelling & Volunteering

23 April 2012 - 04 Mei 2012

Italië 2012

20 Februari 2012 - 26 Februari 2012

Barcelona

09 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Esther gaat Vrijwillig Wereldwijd

Landen bezocht: