Paraderen op de PC Hoofd van Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Esther Jongen - WaarBenJij.nu Paraderen op de PC Hoofd van Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Esther Jongen - WaarBenJij.nu

Paraderen op de PC Hoofd van Barcelona

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 Februari 2012 | Spanje, Barcelona

Vandaag wederom met de trein naar Catalunya! Daar overstappen op de metro en vervolgens in het doolhof van het metrogangenstelsel nog een keer overstappen... Maar het is gelukt! Zodra ik buiten kom sta ik met m'n neus voor de Sagrada Familia. Wat een enorm, indrukwekkend en verbazingwekkend bouwwerk! Je komt ogen tekort!

Daarna lekker in het park tegenover Sagrada gezeten, gegeten en m'n plattegrond bestudeerd. Ik wil namelijk te voet terug naar Placa Catalunya via de PC Hoofd van Barcalona.

Gewapend met mijn kaart een enorme route afgelegd, maar ik kom precies waar ik wilde: Passeig de Gracia, oftewel de PC Hoofd van Barcelona.

Even een break bij Starbucks. Bestellen in het Spaans..het lukt wel, als je de tijd krijgt. Maar de aardige señor ging meteen over in het Engels..helaas.
De tijd vliegt om, dus tijd om verder te gaan. Mijn voeten willen niet meer, maar ik wel :-) (toch maar kijken voor schoenen waarmee ik meters kan maken..).
Veel winkels van dure merken zoalsÑ Gucci, Armani, Hugo Boss, LV, Hermes, enz. enz. Pff sieraden.. een armband gezien voor slechts 50.000 euro.

Huis van Gaudi gezien, wat een kunst(enaar), prachtig!!

Aangekomen bij Placa Catalunya nog geen schoenen :-(, toch maar even een zijstraatje van de Ramblas inschieten en op jacht. Toch nog geslaagd.

Nu snel naar huis, Val zal zich wel afvragen waar ik blijf...

Hasta pronto!

  • 23 Februari 2012 - 18:54

    Kees:

    Hey Esther,

    Zo te lezen vermaak jij je wel in Barcalona.
    Leuke foto's ook, deze stad staat ook zeker nog op mijn lijstje.
    Hey groetjes en nog een fijne tijd daar. :-)
    Keessie

  • 23 Februari 2012 - 19:44

    Wilja:

    Pff, wat een heerlijk weertje lijkt het daar! Die blauwe lucht!!

  • 24 Februari 2012 - 11:20

    Truus:

    't Is maar goed dat je goede schoenen hebt gekocht, want als je nog al die mooie bezienswaardigheden wil bekijken,heb je deze echt wel nodig. Die winkels van die dure merken zijn alleen maar om naar te kijken, want dat is voor ons arme onderwijsmensjes toch niet te betalen! Gaudi's Casa is onvoorstelbaar mooi. Wij hebben daar ook zo van genoten evenals van de Sagrada Familia. Wij hebben deze afstand toen niet te voet afgelegd, maar ja....jij bent ook een stuk jonger (hahahaha).
    Geniet ze nog!

    Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Op deze pagina vinden jullie mijn reisdagboek waar ik vanaf zomer 2011 mijn verre en korte reizen zal beschrijven. In de zomer van 2010 heb ik ruim 5 weken doorgebracht in Costa Rica en hier is mijn reislust echt tot leven gekomen.. Wat een heerlijk gevoel, lekker op reis zonder precies te weten hoe, wat en waar. Mijn beschreven reizen tot nu toe (vanaf aanmelding waarbenjij.nu): Juli en augustus 2011: 4 weken vrijwilligerswerk in Vietnam, daarna 2 weken reizen. Februari 2012: korte stedentrip naar Barcelona. April/mei 2012: 2 weken Italie met mijn ouders Zomer 2012: 5 weken Ecuador; reizen en als afsluiting 3 weken vrijwilligerswerk een Biologisch Reservaat 'Cerro Seco'. Winter 2012/2013: 3 weken Ecuador; samen met mijn amigos Navidad & Ano Nuevo vieren!! Voorjaar 2013: Zuid Italië, geweldige tijd, veel gedaan en gezien, maar geen verslagen gemaakt... Augustus 2013 - augustus 2014: ik ben mijn droom nagegaan. Ik heb een jaar onbetaald verlof genomen en ben op wereldreis gegaan en heb hierdoor nog meer van de wereld mogen zien. Australië, Nieuw Zeeland, Fiji, Japan, Taiwan, Indonesië, Maleisië, Cambodja, Laos en Thailand. Juli/augustus 2015: 5 weken naar Peru en Bolivia. Weekje Spaanse taal opfrissen met individuele lessen op een taalschool in Cisco. Een week vrijwilligerswerk bij een dierenopvang centrum en drie weken rondgetrokken door Peru en Bolivia. Juli/augustus 2016: 4,5 week Maleisië, Borneo en Singapore!

Actief sinds 09 Juni 2011
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 182414

Voorgaande reizen:

27 Juli 2016 - 27 Augustus 2016

Maleisië, Borneo, Thailand en Singapore

19 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Peru & Bolivia 2015

20 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

The journey of my life!

26 December 2012 - 15 Januari 2013

Ecuador parte II

01 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Ecuador: Travelling & Volunteering

23 April 2012 - 04 Mei 2012

Italië 2012

20 Februari 2012 - 26 Februari 2012

Barcelona

09 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Esther gaat Vrijwillig Wereldwijd

Landen bezocht: