Paraderen op de PC Hoofd van Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Esther Jongen - WaarBenJij.nu Paraderen op de PC Hoofd van Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Esther Jongen - WaarBenJij.nu

Paraderen op de PC Hoofd van Barcelona

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 Februari 2012 | Spanje, Barcelona

Vandaag wederom met de trein naar Catalunya! Daar overstappen op de metro en vervolgens in het doolhof van het metrogangenstelsel nog een keer overstappen... Maar het is gelukt! Zodra ik buiten kom sta ik met m'n neus voor de Sagrada Familia. Wat een enorm, indrukwekkend en verbazingwekkend bouwwerk! Je komt ogen tekort!

Daarna lekker in het park tegenover Sagrada gezeten, gegeten en m'n plattegrond bestudeerd. Ik wil namelijk te voet terug naar Placa Catalunya via de PC Hoofd van Barcalona.

Gewapend met mijn kaart een enorme route afgelegd, maar ik kom precies waar ik wilde: Passeig de Gracia, oftewel de PC Hoofd van Barcelona.

Even een break bij Starbucks. Bestellen in het Spaans..het lukt wel, als je de tijd krijgt. Maar de aardige señor ging meteen over in het Engels..helaas.
De tijd vliegt om, dus tijd om verder te gaan. Mijn voeten willen niet meer, maar ik wel :-) (toch maar kijken voor schoenen waarmee ik meters kan maken..).
Veel winkels van dure merken zoalsÑ Gucci, Armani, Hugo Boss, LV, Hermes, enz. enz. Pff sieraden.. een armband gezien voor slechts 50.000 euro.

Huis van Gaudi gezien, wat een kunst(enaar), prachtig!!

Aangekomen bij Placa Catalunya nog geen schoenen :-(, toch maar even een zijstraatje van de Ramblas inschieten en op jacht. Toch nog geslaagd.

Nu snel naar huis, Val zal zich wel afvragen waar ik blijf...

Hasta pronto!

• 23 Februari 2012 - 18:54

Kees:

Hey Esther,

Zo te lezen vermaak jij je wel in Barcalona.
    Leuke foto's ook, deze stad staat ook zeker nog op mijn lijstje.
    Hey groetjes en nog een fijne tijd daar. :-)
    Keessie

• 23 Februari 2012 - 19:44

Wilja:

Pff, wat een heerlijk weertje lijkt het daar! Die blauwe lucht!!

• 24 Februari 2012 - 11:20

Truus:

't Is maar goed dat je goede schoenen hebt gekocht, want als je nog al die mooie bezienswaardigheden wil bekijken,heb je deze echt wel nodig. Die winkels van die dure merken zijn alleen maar om naar te kijken, want dat is voor ons arme onderwijsmensjes toch niet te betalen! Gaudi's Casa is onvoorstelbaar mooi. Wij hebben daar ook zo van genoten evenals van de Sagrada Familia. Wij hebben deze afstand toen niet te voet afgelegd, maar ja....jij bent ook een stuk jonger (hahahaha).
    Geniet ze nog!

Truus