Placa de Catalunya - Reisverslag uit Sabadell, Spanje van Esther Jongen - WaarBenJij.nu Placa de Catalunya - Reisverslag uit Sabadell, Spanje van Esther Jongen - WaarBenJij.nu

Placa de Catalunya

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

21 Februari 2012 | Spanje, Sabadell

Vanochtend beetje uitgeslapen. Val is al werken. Douchen, ontbijten en op naar het station. Gewapend met m'n ANWB boekje en plattegrond op naar Barcelona!

Beetje gedesorienteerd het metro/treinstation uitgelopen en richting het plein: Placa Catalunya.
Plattegrond erbij en ik wist waar ik stond :D
La Rambla afgelopen tot aan de haven. Wat een drukte!

Bij de haven lekker gezeten en van de zon genoten, heerlijk weer! Een zonnebril is geen overbodige luxe.

Vandaag heel veel gewandeld en ook veel gezien, zoals: Rambla, Boqeriamarkt, de haven, de wijken El Raval & Barri Gotic (met de mooie pleinen die daar te vinden zijn, waaronder Placa Reial). Verder gezellige en knusse binnenplaatsjes, authentieke steegjes en straatjes, dit is echt genieten!

De boqueriamarkt was zijn nummer 1 uit het boekje waard. De leuke sfeer, veel lokale mensen, geuren kleuren en geroep zoals het hoort op een markt. Een vers sapje gekocht lekker rondgelopen. Poeh, de visafdeling...qua geur kon het niet missen. Levende garnalen op het ijs en andere levende dingetjes, zielig! Vleeskwamen met allerlei soorten delicatessenÑ geitenkoppen, tongen (in alle maten), magen, ballen en andere niet te ontcijferen hoopjes ´vlees´. De kraampjes met vele soorten eireren waren wel erg grappig om te zien.

Vervolgens overgestoken, het winkelcentrum in. Hier en daar natuurlijk even naar binnen :-)
In de schemer via de hoofdstraat teruggelopen naar het metro/treinstation. Ik blijf me verbazen over de mooie gebouwen hier in de stad.

Vanavond met Val en een amigo naar Barcelona Sitges geweest om de optocht te gaan zien; afsluiting van Carnaval. Kijk en van deze Carnaval houd ik nou echt!! De muziek, de sfeer, het dansen en hele grote groepen met mooie wagens! Alaaf!


Besos

  • 23 Februari 2012 - 18:45

    Mam:

    Ha wicht,
    Wat ben ik jaloers op jou. Het lijkt me een supermooie stad. Daar wil ik toch ook nog ooit naar toe. Als het zover is, kan ik jou om advies vragen.
    Die carnaval daar is mooi, maar hier is ie toch ook wel gezellig hoor. Tis weer voorbij, uitrusten en de stem en het gezicht weer een beetje bij laten trekken en dan gaan we er volgende week weer vrolijk tegenaan.
    Geniet nog van een paar mooie dagen en doe voorzichtig. (Dat hoort een moeder te zeggen, toch?)

    Liefs mam X

  • 23 Februari 2012 - 19:45

    Wilja:

    Zwaar jaloers! Maar het is je gegund, meid!

  • 24 Februari 2012 - 11:12

    Truus:

    Ha Estherke,

    Als ik al die foto's bekijk, komen al de herinneringen van 4 jaar geleden weer terug. Wat is het toch een mooie stad. En dan die boqueriamarkt. Wij hadden toen een hotel vlakbij de markt.Heb je ook de biggetjes en varkenskoppen gezien? Brrrr....
    Een stadstour is ook de moeite waard!

    Groetjes,
    Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Op deze pagina vinden jullie mijn reisdagboek waar ik vanaf zomer 2011 mijn verre en korte reizen zal beschrijven. In de zomer van 2010 heb ik ruim 5 weken doorgebracht in Costa Rica en hier is mijn reislust echt tot leven gekomen.. Wat een heerlijk gevoel, lekker op reis zonder precies te weten hoe, wat en waar. Mijn beschreven reizen tot nu toe (vanaf aanmelding waarbenjij.nu): Juli en augustus 2011: 4 weken vrijwilligerswerk in Vietnam, daarna 2 weken reizen. Februari 2012: korte stedentrip naar Barcelona. April/mei 2012: 2 weken Italie met mijn ouders Zomer 2012: 5 weken Ecuador; reizen en als afsluiting 3 weken vrijwilligerswerk een Biologisch Reservaat 'Cerro Seco'. Winter 2012/2013: 3 weken Ecuador; samen met mijn amigos Navidad & Ano Nuevo vieren!! Voorjaar 2013: Zuid Italië, geweldige tijd, veel gedaan en gezien, maar geen verslagen gemaakt... Augustus 2013 - augustus 2014: ik ben mijn droom nagegaan. Ik heb een jaar onbetaald verlof genomen en ben op wereldreis gegaan en heb hierdoor nog meer van de wereld mogen zien. Australië, Nieuw Zeeland, Fiji, Japan, Taiwan, Indonesië, Maleisië, Cambodja, Laos en Thailand. Juli/augustus 2015: 5 weken naar Peru en Bolivia. Weekje Spaanse taal opfrissen met individuele lessen op een taalschool in Cisco. Een week vrijwilligerswerk bij een dierenopvang centrum en drie weken rondgetrokken door Peru en Bolivia. Juli/augustus 2016: 4,5 week Maleisië, Borneo en Singapore!

Actief sinds 09 Juni 2011
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 182414

Voorgaande reizen:

27 Juli 2016 - 27 Augustus 2016

Maleisië, Borneo, Thailand en Singapore

19 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Peru & Bolivia 2015

20 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

The journey of my life!

26 December 2012 - 15 Januari 2013

Ecuador parte II

01 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Ecuador: Travelling & Volunteering

23 April 2012 - 04 Mei 2012

Italië 2012

20 Februari 2012 - 26 Februari 2012

Barcelona

09 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Esther gaat Vrijwillig Wereldwijd

Landen bezocht: