Placa de Catalunya - Reisverslag uit Sabadell, Spanje van Esther Jongen - WaarBenJij.nu Placa de Catalunya - Reisverslag uit Sabadell, Spanje van Esther Jongen - WaarBenJij.nu

Placa de Catalunya

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

21 Februari 2012 | Spanje, Sabadell

Vanochtend beetje uitgeslapen. Val is al werken. Douchen, ontbijten en op naar het station. Gewapend met m'n ANWB boekje en plattegrond op naar Barcelona!

Beetje gedesorienteerd het metro/treinstation uitgelopen en richting het plein: Placa Catalunya.
Plattegrond erbij en ik wist waar ik stond :D
La Rambla afgelopen tot aan de haven. Wat een drukte!

Bij de haven lekker gezeten en van de zon genoten, heerlijk weer! Een zonnebril is geen overbodige luxe.

Vandaag heel veel gewandeld en ook veel gezien, zoals: Rambla, Boqeriamarkt, de haven, de wijken El Raval & Barri Gotic (met de mooie pleinen die daar te vinden zijn, waaronder Placa Reial). Verder gezellige en knusse binnenplaatsjes, authentieke steegjes en straatjes, dit is echt genieten!

De boqueriamarkt was zijn nummer 1 uit het boekje waard. De leuke sfeer, veel lokale mensen, geuren kleuren en geroep zoals het hoort op een markt. Een vers sapje gekocht lekker rondgelopen. Poeh, de visafdeling...qua geur kon het niet missen. Levende garnalen op het ijs en andere levende dingetjes, zielig! Vleeskwamen met allerlei soorten delicatessenÑ geitenkoppen, tongen (in alle maten), magen, ballen en andere niet te ontcijferen hoopjes ´vlees´. De kraampjes met vele soorten eireren waren wel erg grappig om te zien.

Vervolgens overgestoken, het winkelcentrum in. Hier en daar natuurlijk even naar binnen :-)
In de schemer via de hoofdstraat teruggelopen naar het metro/treinstation. Ik blijf me verbazen over de mooie gebouwen hier in de stad.

Vanavond met Val en een amigo naar Barcelona Sitges geweest om de optocht te gaan zien; afsluiting van Carnaval. Kijk en van deze Carnaval houd ik nou echt!! De muziek, de sfeer, het dansen en hele grote groepen met mooie wagens! Alaaf!

Besos

• 23 Februari 2012 - 18:45

Mam:

Ha wicht,
    Wat ben ik jaloers op jou. Het lijkt me een supermooie stad. Daar wil ik toch ook nog ooit naar toe. Als het zover is, kan ik jou om advies vragen.
    Die carnaval daar is mooi, maar hier is ie toch ook wel gezellig hoor. Tis weer voorbij, uitrusten en de stem en het gezicht weer een beetje bij laten trekken en dan gaan we er volgende week weer vrolijk tegenaan.
    Geniet nog van een paar mooie dagen en doe voorzichtig. (Dat hoort een moeder te zeggen, toch?)

Liefs mam X

• 23 Februari 2012 - 19:45

Wilja:

Zwaar jaloers! Maar het is je gegund, meid!

• 24 Februari 2012 - 11:12

Truus:

Ha Estherke,

Als ik al die foto's bekijk, komen al de herinneringen van 4 jaar geleden weer terug. Wat is het toch een mooie stad. En dan die boqueriamarkt. Wij hadden toen een hotel vlakbij de markt.Heb je ook de biggetjes en varkenskoppen gezien? Brrrr....
    Een stadstour is ook de moeite waard!

Groetjes,
    Truus