Lima y Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Esther Jongen - WaarBenJij.nu Lima y Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Esther Jongen - WaarBenJij.nu

Lima y Cuzco

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 Juli 2015 | Peru, Cuzco

Hola amigos,

Even tijd voor een update!
Zondagavond om 18 uur aangekomen in Lima. Daar verliep alles vlotjes, op een klein dingetje na. M'n taxichauffeur was nergens te bekennen. Ik die hele hal rondlopen, van die vervelende mannetjes achter me aan die bleven aandringen "taxi taxi taxi". Uur later, nog niemand. Voelde me best even alleen.. Totdat een vriendelijke Peruaan naar me toe kwam en vroeg of hij iemand voor me moest bellen. Ik twijfelde wel even, want ken verhalen van "vriendelijke" Peruaanse mannen.... Toch maar op zijn aanbod ingegaan en hem het hotel laten bellen. Tot twee keer toe. Kon eruit opmaken dat hij het niet vond kunnen dat ik er al zo lang stond. Hij wilde wel van alles van me weten, maar heb me maar van de domme gehouden. Wilde niet teveel info geven. Taxichauffeur kwam aangesneld en moest achter hem aanrennen naar z'n taxi. Prima vent verder hoor, gezellig salsamuziekje op, heerlijk.
Het viel me meteen op dat buiten veel groepjes mensen rondhingen, alles hermetisch was afgesloten met hoge hekken, tralies, prikkeldraad; het zag er niet gezellig uit. Blij dat ik aankwam bij het hotel. Prima hotel! Lekker gedoucht, thuisfront op de hoogte gesteld en gaan slapen. Toch wel moe..
Maandagochtend ontbeten, kan niet zeggen dat het echt lekker was, maar je hoort me niet klagen hoor. Dezelfde chauffeur kwam me ophalen en nu veel te vroeg hihi
Op het vliegveld ingecheckt en vliegtuigje naar Cuzco genomen.
Hier stond Winnie me al op te wachten, jeuj! Leuke Nederlandse meid die voor de organisatie 1,5 jaar in Peru is gaan wonen. Zij heeft me naar het appartement gebracht waar zij zelf ook woont. Ik heb een super schattig kamertje, badkamer (ok, die is best ranzig..) en keuken moet ik delen met paar meiden. Samen wat door Cuzco gelopen, super leuke en fijne sfeer (so no worries anymore voor jullie!). Heel veel leuke steegjes, straatjes, marktjes, pleintjes, echt heel gezellig!
Dinsdagochtend 8:30 begon m'n Spaanse groepsles van 4 uur lang. Het niveau lag daar veel te hoog dus besloten vanaf vandaag over te stappen op individuele les. Zo wordt meteen op mijn niveau ingespeeld. Ik merk dat ik het wel best goed oppak. Gesprekken kan ik best goed volgen, mits ze niet te snel praten. Het is ook alweer een tijdje geleden dat ik Spaans gestudeerd heb. Maar hier zal ik goed bijgespijkerd worden de komende weken.
Ik ben gistermiddag wezen kennismaken op het dierenproject waar overigens nog een Nederlandse meid werkzaam is sinds deze week, wel zo gezellig! Het project ligt in zo'n ontzettend mooie omgeving.. Apen, lama's, alpaca's, de gevaarlijke soort lama (even de naam kwijt), poema's, condors, wilde katten zijn o.a. dieren die hier verblijven. Volgende week zal ik vast meer te wegen komen over de geschiedenis van deze dieren, want ze zitten hier natuurlijk niet voor niks.
Gisteravond Japans gaan eten met een paar meiden, heerlijk! Daarna gaan salsa dansen in een barretje genaamd 'Mama Afrika'. Was wel leuk, aantal leuke dansjes kunnen doen maar na twee uurtjes ging de salsa en bachatamuziek uit en draaiden ze gouden oude top 40 platen.. Toen maar gauw gegaan!
's Avonds is het hier zoooo koud! Een graad of 2/3. Overdag rond de 22 graden. De zon is zó sterk dat ik door m'n kleren heen ben verbrand.. Woeps!
Volgende week maandag is ergens nog een of ander groot feest dat door Peruaanse vrienden van Winnie is georganiseerd. Dinsdag is hier een nationale feestdag. En zo worden de dagen vanzelf gevuld met leuke en aparte dingen
Gaat helemaal goed komen hier volgens mij!!
Tot snel weer!
Beso,
Esther xx

  • 22 Juli 2015 - 16:23

    Jootje:

    Waaauw, wat een avontuur weer :)
    Prachtig om te lezen, alsof ik er zelf bij ben meis.
    Blij om te lezen dat alles goed is daar en dat daar een goed sfeertje hangt! Neemt weer een hoop zorgen weg. Ook fijn dat er Nederlandse meiden zijn! Je zit daar helemaal op je plek, zeker met een salsa tent om de hoek :) ;)

    Dikke knuffel!

    p.s vergeet je niet in te smeren hé, je weet vast nog wel hoe dat moet.

  • 22 Juli 2015 - 16:55

    Sandra Pouls:

    Jeeeejjj! Weer reisverhalen van Esther ;) Altijd leuk om te lezen.
    Geniet er van en veel succes met de spaanse les!

  • 22 Juli 2015 - 17:21

    Mieke Nijbroek:

    En natuurlijk esther is weer op reis, want je zal maar in Nederland moeten blijven;)
    Veel plezier meis en ik lees weer mee!

  • 22 Juli 2015 - 18:05

    Jantine:

    leuk om te lezen hoe het er daar aan toe gaat.... Gelukkig is het allemaal goed gekomen! Veel plezier!
    Wjitm

  • 22 Juli 2015 - 20:10

    Claire:

    Nou daar gaat ie weer!

  • 22 Juli 2015 - 20:11

    Claire:

    Veel plezier op je nieuwe trip en maak maar weer mooie herinneringen.

  • 22 Juli 2015 - 21:45

    Marjo:

    Hallo Esther!
    Fijn, dat je reis goed is verlopen (en dat je niet direct met vreemde mannen bent meegegaan!).
    Ik hoop, dat je geniet in Cuzco!
    Pas op jezelf!
    Groetjes, je "reserve"moeder/collega.

  • 22 Juli 2015 - 23:42

    Wilja:

    Ja, veilig aangekomen! Jij bent wel wat gewend, dus dat badkamertje overleef je vast ook wel! Geniet, meid!

  • 23 Juli 2015 - 07:20

    Marion :

    Woh je zit er weer midden in! Te gek!
    Ja idd dat badkamertje overleef je wel !
    Have Fun !

  • 23 Juli 2015 - 13:10

    Rob Immy & Finn :

    Fijn dat je veilig bent aangekomen.
    Altijd leuk om jou reisverslag te lezen.
    Geniet ervan en heel veel plezier.

  • 23 Juli 2015 - 13:37

    Gerry:

    hoi Esther
    fijn om te horen dat je veilig op de plaats bent
    kan me voorstellen dat je je alleen voelt als er niemand aanwezig is
    om je op te halen maar het is weer allemaal goed gekomen
    nu maar genieten heel veel plezier

    groetjes g
    Gerrit Gerry *
    knuffel dikke poot Boris

  • 23 Juli 2015 - 22:15

    Mariëtte:

    Weer top om te lezen Esther.....enjoy en groetjes.

  • 25 Juli 2015 - 22:01

    Tantetje:

    Hej Esther wat spannend allemaal,
    Geniet weer van alles om je heen,
    Ik zie je verhalen tegemoet en
    reis natuurlijk met je mee.
    Fijne vakantie meid.

    Groetjes en liefs van Tante Jeanny.


  • 26 Juli 2015 - 00:28

    Tante Elly :

    Esther kan je me het andere verslag nogmaals sturen ben het kwijt

  • 26 Juli 2015 - 20:04

    Elly:

    Esther

    Wat spannend allemaal

    Ben benieuwd wat voor huisdiertjes dat je tegen gaat komen
    Heel veel plezier Esther
    Genieten maar van je vakantie

  • 27 Juli 2015 - 22:42

    Janine:

    Hey Essie,

    Het is toch altijd maar afwachten waar je terecht komt, maar ook al heb je even moeten wachten (lijkt me dan een eeuwigheid duren) alles komt goed ;)
    Volgens mij zul je genoeg salsa dansen daar. Er zullen vast nog kroegjes zijn waar ze alleen maar salsa muziek draaien. Geniet nog van je lessen, van de dieren, maar vooral ook van je vrije tijd.

    Kuzz

  • 29 Juli 2015 - 20:26

    Jo:

    Hallo Esther,

    Wat een verrassing zeg. Weer een wereldreis en wel naar Peru. Geweldig dat we hier weer "deelgenoot "van mogen zijn. Ik geniet ervan meisje. Het enthousiasme waar jij aan begint. Fantastisch.
    Ik wens je een heel fijne reis toe in Peru.
    Groetjes.

  • 03 Augustus 2015 - 22:56

    Sjoukje:

    Ja! Wat leuk om zo je avonturen mee te mogen lezen. Zo te horen hoeven we geen extra dansjes voor je te doen hier, je kunt gewoon lekker zelf door blijven dansen. Heerlijk hoor. Geniet ervan :)

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Op deze pagina vinden jullie mijn reisdagboek waar ik vanaf zomer 2011 mijn verre en korte reizen zal beschrijven. In de zomer van 2010 heb ik ruim 5 weken doorgebracht in Costa Rica en hier is mijn reislust echt tot leven gekomen.. Wat een heerlijk gevoel, lekker op reis zonder precies te weten hoe, wat en waar. Mijn beschreven reizen tot nu toe (vanaf aanmelding waarbenjij.nu): Juli en augustus 2011: 4 weken vrijwilligerswerk in Vietnam, daarna 2 weken reizen. Februari 2012: korte stedentrip naar Barcelona. April/mei 2012: 2 weken Italie met mijn ouders Zomer 2012: 5 weken Ecuador; reizen en als afsluiting 3 weken vrijwilligerswerk een Biologisch Reservaat 'Cerro Seco'. Winter 2012/2013: 3 weken Ecuador; samen met mijn amigos Navidad & Ano Nuevo vieren!! Voorjaar 2013: Zuid Italië, geweldige tijd, veel gedaan en gezien, maar geen verslagen gemaakt... Augustus 2013 - augustus 2014: ik ben mijn droom nagegaan. Ik heb een jaar onbetaald verlof genomen en ben op wereldreis gegaan en heb hierdoor nog meer van de wereld mogen zien. Australië, Nieuw Zeeland, Fiji, Japan, Taiwan, Indonesië, Maleisië, Cambodja, Laos en Thailand. Juli/augustus 2015: 5 weken naar Peru en Bolivia. Weekje Spaanse taal opfrissen met individuele lessen op een taalschool in Cisco. Een week vrijwilligerswerk bij een dierenopvang centrum en drie weken rondgetrokken door Peru en Bolivia. Juli/augustus 2016: 4,5 week Maleisië, Borneo en Singapore!

Actief sinds 09 Juni 2011
Verslag gelezen: 603
Totaal aantal bezoekers 182262

Voorgaande reizen:

27 Juli 2016 - 27 Augustus 2016

Maleisië, Borneo, Thailand en Singapore

19 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Peru & Bolivia 2015

20 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

The journey of my life!

26 December 2012 - 15 Januari 2013

Ecuador parte II

01 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Ecuador: Travelling & Volunteering

23 April 2012 - 04 Mei 2012

Italië 2012

20 Februari 2012 - 26 Februari 2012

Barcelona

09 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Esther gaat Vrijwillig Wereldwijd

Landen bezocht: