Malaysia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Esther Jongen - WaarBenJij.nu Malaysia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Esther Jongen - WaarBenJij.nu

Malaysia

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

06 Juni 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Even gauw een kort berichtje uit Maleisië. We zijn 29 mei 's avonds aangekomen in Kuala Lumpur. Het was nog een hele reis tot ons hostel, maar het is ons weer gelukt :-)
We zijn de eerste twee dagen erop uit getrokken om de stad te verkennen. Toch wel een afstanden te voet in deze hitte, want het is onwijs warm hier. Maar ja, we gaan ook niet voor elke paar meter de trein betalen... We hebben China Town verkend, Central Market afgestruind voor souvenirs, The Petronas Twin Towers by night gezien en onze ogen uitgekeken in de enórme shopping-malls. Je komt de ene na de andere tegen en het stikt er keer op keer van de mensen.
Na twee dagen KL zijn we met de bus vertrokken naar het zuiden, naar de stad Melaka. In Melaka hebben we verschillende (night)markets bezocht en heerlijk sushi gegeten. Ik moet trouwens zeggen dat ik geen fan ben van de Maleisische keuken, alleen van de geur gaat me vaak de zin al over...

Vanuit Melaka wilden we vertrekken naar een eiland en een national park in het oosten van Maleisië, maar het bleek wederom makkelijker gezegd dan gedaan. Accommodaties op het eiland zaten vol of waren te duur en het national park bleek bij nader onderzoek toch iets tegen te vallen (na alles wat we al gezien hebben). Tja, wat doe je dan, terug naar Kuala Lumpur om alles op alles te gaan zetten om toch naar de orang oetans in Indonesië te kunnen gaan. Er is in Maleisisch Borneo ook een orang oetan plaats, maar dit is een soort opvangcentrum. Mijn droom is om ze in de jungle te gaan spotten, in ongerepte natuur. Via het Engelse koppel (leren kennen in Japan), heb ik een adres gekregen in Sumatra. Contacten gelegd met de guide, vluchten en een drie daagse jungletocht geboekt (www.thomasjungletours.com).
Verder hebben we gemeet met reisgenootjes van Val en heb ik lekker een beetje kunnen bijgekomen van het vele reizen. Ik kwam ineens tot de conclusie dat ik vanaf Kerstmis al geen vaste plek meer heb gehad van meerdere dagen, nadat Jolijn en ik afscheid hebben genomen van onze Aussie family. Vanaf die tijd alleen maar gereisd, dus geen wonder dat ik even moest bijkomen.

Morgen vertrekken we naar Medan, een uurtje vliegen vanaf Kuala Lumpur. Vanuit hier is net een uurtje of vier hobbelen naar Bukit Lawang. Maandag, dinsdag en woensdag gaan we de jungle in met alleen onze kleine daypack... Ik heb dit jaar al niet veel bij me in mijn grote backpack... Maar nu moet ik helemaal een keuze gaan maken in wat ik wel en niet meeneem. Mijn backpack blijft namelijk in net hostel in Kuala Lumpur... Wish me luck ;-)

Vrijdag de dertiende (woops) vliegen we terug naar Maleisië en zaterdag vertrekken we dan naar Cambodja.

Ik praat jullie snel bij over onze avonturen in de jungle van Sumatra!

Veel liefs en een dikke kus!

(Foto's van Indonesië heb ik zojuist toegevoegd bij het vorige verslag!)

  • 07 Juni 2014 - 04:27

    Wilja:

    Wat sjiek dat je naar de oerangoetans gaat! Goed dat je je reisplannen omgooit, nu ben je ' in de buurt' en krijg je de kans! Have fun, ook straks in Cambodja! De eindstreep komt steeds dichterbij. Tot snel!! Xx

  • 07 Juni 2014 - 07:59

    Jolijn:

    Mutsie!

    Waaauw wat een avonturen he! Wish I was there! Stiekem ook qel jaloers op je oerangoetang avontuur! Staat ook op mn bucketlist! Haha die overigs steeds groter word! :D
    Geniet, beleef en volg je hart!

    Xxxx

  • 07 Juni 2014 - 13:52

    Truusje:

    Wat een ervaringen, maar ik kan me voorstellen dat je even moest bijkomen. Groet de orang oetangs van ons. Veel plezier

  • 07 Juni 2014 - 13:53

    Truusje:

    Wat een ervaringen, maar ik kan me voorstellen dat je even moest bijkomen. Groet de orang oetangs van ons. Veel plezier

  • 07 Juni 2014 - 14:41

    Marion & Ricky :

    Oeh oeh a a ... Hi grote aapjes

  • 07 Juni 2014 - 16:46

    Antoinette:

    hey meid wat gaaf om onze famillie op te zoeken doe ze de groetjes van ons en kijk meteen of je famillie jongen ook daar ziet ha ha




  • 08 Juni 2014 - 10:33

    Jo:

    Hoi meidje,

    Wat maak je toch allemaal mee... Ik geniet ervan. Ook de foto's . Het zijn juweeltjes.
    Dit is inderdaad .... a journey of your life. Geweldig.
    Nog een volle maand te gaan??? Geniet er van..... want de tijd vliegt voorbij....
    Esther, nog veel plezier.
    Groetjes Jo

  • 17 Juni 2014 - 17:42

    Mariëtte:

    Hey Esther, wat een avonturen weer. Je maakt het toch maar allemaal mee. Nu in Cambodja zoals je schrijft. Ben ik met de kerst geweest en heeft veel indruk op me gemaakt....wat een armoede.
    Veel plezier nog Esther.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Op deze pagina vinden jullie mijn reisdagboek waar ik vanaf zomer 2011 mijn verre en korte reizen zal beschrijven. In de zomer van 2010 heb ik ruim 5 weken doorgebracht in Costa Rica en hier is mijn reislust echt tot leven gekomen.. Wat een heerlijk gevoel, lekker op reis zonder precies te weten hoe, wat en waar. Mijn beschreven reizen tot nu toe (vanaf aanmelding waarbenjij.nu): Juli en augustus 2011: 4 weken vrijwilligerswerk in Vietnam, daarna 2 weken reizen. Februari 2012: korte stedentrip naar Barcelona. April/mei 2012: 2 weken Italie met mijn ouders Zomer 2012: 5 weken Ecuador; reizen en als afsluiting 3 weken vrijwilligerswerk een Biologisch Reservaat 'Cerro Seco'. Winter 2012/2013: 3 weken Ecuador; samen met mijn amigos Navidad & Ano Nuevo vieren!! Voorjaar 2013: Zuid Italië, geweldige tijd, veel gedaan en gezien, maar geen verslagen gemaakt... Augustus 2013 - augustus 2014: ik ben mijn droom nagegaan. Ik heb een jaar onbetaald verlof genomen en ben op wereldreis gegaan en heb hierdoor nog meer van de wereld mogen zien. Australië, Nieuw Zeeland, Fiji, Japan, Taiwan, Indonesië, Maleisië, Cambodja, Laos en Thailand. Juli/augustus 2015: 5 weken naar Peru en Bolivia. Weekje Spaanse taal opfrissen met individuele lessen op een taalschool in Cisco. Een week vrijwilligerswerk bij een dierenopvang centrum en drie weken rondgetrokken door Peru en Bolivia. Juli/augustus 2016: 4,5 week Maleisië, Borneo en Singapore!

Actief sinds 09 Juni 2011
Verslag gelezen: 707
Totaal aantal bezoekers 182414

Voorgaande reizen:

27 Juli 2016 - 27 Augustus 2016

Maleisië, Borneo, Thailand en Singapore

19 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Peru & Bolivia 2015

20 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

The journey of my life!

26 December 2012 - 15 Januari 2013

Ecuador parte II

01 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Ecuador: Travelling & Volunteering

23 April 2012 - 04 Mei 2012

Italië 2012

20 Februari 2012 - 26 Februari 2012

Barcelona

09 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Esther gaat Vrijwillig Wereldwijd

Landen bezocht: