Thailand, last but not least... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther Jongen - WaarBenJij.nu Thailand, last but not least... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther Jongen - WaarBenJij.nu

Thailand, last but not least...

Blijf op de hoogte en volg Esther

31 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Een verhaaltje vanuit mijn laatste bestemming, het land van de glimlach: Thailand.
Ik ben via noord Laos met de bus de grens overgestoken en daar kreeg ik mijn laatste stempels in mijn paspoort. In Chiang Mai hebben Franca en ik een nachtje geslapen om de volgende ochtend vroeg de bus te nemen naar Hua Hin, dat in het midden van Thailand ligt. Daar hebben we 's avonds laat bepakt en bezakt een hostel gezocht en bij de derde (drie kwartier later) was het raak.

We hadden hier nog twee volle dagen samen. Lekker naar het strand, de markjes afstruinen, samen gezellig afdingen, overheerlijke Thaise gerechten gegeten en we hebben een fijne pedicure behandeling en een oliemassage gehad. Voor Franca was het helaas tijd om naar huis te gaan. Het afscheid nemen was wederom niet leuk... Dat is een van de weinige dingen waar ik wel echt klaar mee ben na dit jaar. Je ontmoet zoveel leuke mensen, maar na een tijdje moet je weer afscheid nemen. Gelukkig is Nederland een klein landje en zullen we elkaar zeker nog gaan zien.
Ik ben die nacht met de nachtbus vertrokken richting het zuiden, waar ik de boot heb genomen naar Koh Samui. Een mooi eiland met mooie stranden. Hier heb ik met Peter afgesproken. We hebben elkaar keren kennen in Nieuw Zeeland. Hij reist nu met zijn vriendin door Thailand, dus waarom niet even meeten? Scootertje gehuurd en lekker rondgereden over het eiland. Watervallen, olifanten, stranden en kleine dorpjes kwamen we onderweg tegen. Lekker gegeten op de local market en afgesproken elkaar weer te zien op het volgende eiland.

Op naar Koh Pahangan, dat ging niet zonder slag of stoot. Mijn bus hield er midden op straat mee op, iedereen eruit, wachten op vervangend vervoer (er werd uiteraard niet gecommuniceerd, dus maar braaf afwachten, that's Asia). Vervolgens kwam ik te laat aan in de haven en de boot was al weg. Gelukkig hoefde ik maar drie uur te wachten op de volgende :-). Op Koh Paghnang aangekomen, zette de tuktuk me bij het verkeerde hostel af, aan de andere kant van het eiland. Thanks! Terug maar weer en een druk backpackershostel opgezocht, waar ik een zes persoons dorm voor mezelf had :-). Heerlijk hostel direct aan het strand. Ook hier een scooter gehuurd met Peter en Elke en genoten van dit prachtige eiland. Wat een natuurschoon. Bergje op, bergje af, palmbos links, palmbos rechts, palmbomen overal! Heerlijk gezwommen in het noorden van het eiland, waar het zeewater gewoon warm was. Voor de verkoeling hoefde je er niet in hoor! Sushi gegeten op de nightmarket en voor de regen geschuild en geschuild en geschuild. Uiteindelijk toch maar gegaan en genoten van deze verfrissende douche. De blackmoonparty viel hierdoor ook in het water, want ik had geen zin om na deze zware regenval tot m'n knieën in de modder te moeten staan en het dan zogenaamd leuk te hebben haha. Tijd voor afscheid, want ik moest door naar het volgende eiland: Koh Tao. Hier heb ik lekker rondgeslenterd en mezelf getrakteerd op een heerlijk drie gangen diner bij een Italiaans restaurant die vorig jaar nog een of andere prijs had gewonnen. Voor iets minder dan 11 euro gegeten, jullie vinden dit natuurlijk spotgoedkoop, voor mij als backpacker een hoge uitzondering!

Tijd voor mijn laatste grote reis naar Bangkok. 3 uur met de boot naar het vasteland, met een enorm oude bus naar het station, waar ik nog twee uur moest wachten op de trein. Lekker gegeten en m'n bedje in de trein opgezocht. Met de nadruk op bedJE. Lekker beetje kunnen slapen en om 5:45 aangekomen in Bangkok. Tuktuk naar hotel, die ik bij wijze van uitzondering gewoon al geboekt had! Lekker hotelletje (uiteraard een actieprijs), zodat ik mijn laatste dagen van deze geweldig mooie reis die ik heb mogen maken, lekker kon afsluiten. Hier heb ik trouwens weer met de jongens uit Montréal gemeet (In Laos veel mee opgetrokken), erg gezellig, lekker gaan stappen, hun local dish geprobeerd, markjes afgestruind, etc.

En nu is het tijd om mijn backpack voor de laatste keer te gaan inpakken. Één grote droom als ik aan dit afgelopen jaar terugdenk. Ik denk ook dat ik thuis pas écht ga beseffen en herbeleven wat ik dit jaar allemaal heb gezien, ontdekt en te weten ben gekomen over alle landen die ik heb bezocht, verkend en bewonderd.



Tijd voor een evaluatiemomentje :-)

Wisten jullie dat...

...ik 346 dagen onderweg ben geweest.
...ik 10 landen heb bezocht, ontdekt en beleefd. En ik in 11 verschillende munteenheden heb betaald en 'miljoenen' heb uitgegeven.
...mijn paspoort goed is gevuld met stempels en stickers.
...ik 29 vluchten heb gehad, inclusief drie pleziervluchtjes (helikopter, lesvliegtuigje en een 7 persoons vliegtuigje.
...ik vaak in dorms heb geslapen van 4-32 personen.
...ik met Kerst 2013 voor het eerst alleen op een kamer heb geslapen na 20 augustus 2013 en daarna pas weer af en toe in Japan, in april.
...ik nieuwjaar heb gevierd in Sydney.
...ik samen met Jolijn 23.000 km heb gereden door heel Australië met Mientje.
...ik wwoof-er ben geweest in drie Australische gezinnen: Willling Worker On Organic Farms.
...ik heb rondgereisd met gemiddeld 18 kilo in m'n backpack en 7 kilo in m'n daypack.
...mijn backpack na elke slaapplaats weer ontplofte en deze moest keer op keer weer vakkundig worden ingepakt.
...mijn backpack voller en voller werd na elk land.
....jullie dadelijk in mijn nieuwe (nog te vinden woning) overal in huis bijzondere buitenlandse hebbedingetjes tegenkomen.
...ik m'n ouders trouw vanuit elk land een kaart heb gestuurd...
...mijn ouders gedurende mijn wereldreis een hoekje in de woonkamer hebben ingericht met landkaarten, postkaarten en cadeautjes die ik heb gestuurd.
...ik 1 keer heb betaald voor mijn was :-)
...je als backpacker als eerste bezuinigt op onderdak en eten.
...ik dus heel veel instant noodles heb gegeten en ja ook maaltijden overgeslagen.
...ik heel veel mensen van over de hele wereld heb leren kennen en daardoor heel wat vakantieadresjes erbij heb (en zij omgekeerd natuurlijk ook)...
...'friends for life' een hele bijzondere betekenis heeft gekregen.
...ik in de meest bizarre, spannende en memorabele situaties terecht ben gekomen.
...er heel veel onbekende mensen zijn die het goed met je voorhebben en je spontaan hulp aanbieden zonder dat je nog maar iets hebt gevraagd.
...je als vrouw zijnde vaak een streepje voor hebt.. Als je haren en wimpertjes maar goed wapperen ;-)
...ik regelmatig spontaan een lift aangeboden kreeg...en zo heb ik bijvoorbeeld een lift gehad van de Indonesische politie, 3 man sterk!
...ik veel steun heb gehad aan alle lieve berichtjes op m'n blog, Facebook, whatsapp, iMessage en belletjes via Skype en FaceTime: kortom lang leve internet!




Hoogtepunten per land, soms erg moeilijk te kiezen, want ik heb zoveel gezien en gedaan!!

Australië
5 maanden rondtrekken met Jolijn en onze schat van een camper Mientje. Een onbeschrijfelijke ervaring en ontzettend veel mooie herinneringen.
Aussie Kerst gevierd en me helemaal thuis gevoeld bij Mark, Sarah, Daisy, Harry en hun familie en vrienden
Nieuwjaar gevierd in Sydney

Nieuw Zeeland
Skydive van 16.500 ft., paardrijden door de scenry van The Hobbit en The lord of the rings, beklommen van de Franz' Josef Glacier.

Fiji
Droombestemming, geweldige mensen en uiteraard prachtige stranden en een helderblauwe zee, ontelbare palmbomen, culturele avonden, snorkelen... Etc
O ja, de plaatselijke rugby finale was ook gaaf om mee te maken.

Japan
I love Japan, en dit was mijn favoriete bestemming dit jaar. Hoogtepunt? Ik kan echt niet kiezen!!

Taiwan
Verkennen van Taipei, bijkomen van de afgelopen 8 maanden. Even lekker chillen en rustig aan voorbereiden voor mijn laatste maandjes Azië.

Indonesië
Orang oetang trekking in Sumatra, hand in hand lopen en geknuffeld met een orang oetang vrouwtje en haar baby.
4 daagse boottocht vanaf Lombok naar o.a. Komodo en Flores

Maleisië
Kuala Lumpur, veel te zien, veel te beleven en veel te ontdekken, maar ik voelde me niet altijd op m'n gemak in deze stad.

Cambodja
Een grote eyeopener, indrukwekkende bezoeken aan de killingfields en s21 museum. Het overal zien van zoveel seksindustrie is onbeschrijfelijk. Dit land heeft een grote indruk op me achtergelaten

Laos
Tweedaagse scootertocht door Bolaven Plateau, prachtige natuur in Laos, vriendelijke mensen en de sprookjesachtige watervallen in Luang Prabang.

Thailand
Eilandhoppen in Zuid Thailand en maximaal genieten in Bangkok was een mooie afsluiter van mijn droomreis.



Mijn droom is in vervulling gegaan. Ik hoef me nu niet meer af te vragen hoe het is en of ik het aankan om heel lang van huis te zijn en op mezelf te zijn aangewezen in deze grote bijzondere, mooie wereld, waar overigens nog steeds onwijs veel te ontdekken valt...
Ik heb heel veel geleerd, over de wereld, maar ook over mezelf en kom met m'n backpack vol geuren & kleuren en m'n hoofd vol onvergetelijke herinneringen & ervaringen thuis op vrijdag 1 augustus 2014 (9:15 uur op Amsterdam Schiphol).

Wat zal het fijn zijn, en ik vind het toch ook wel een soort van spannend, om iedereen weer in levende te zien en spreken na 346 dagen... Ook moet ik kennismaken met heel wat nieuwe kleine mensjes in m'n omgeving.


Thanks aan iedereen die mijn reisverslagen keer op keer weer met interesse hebben gelezen. Velen lieten berichtjes achter; hierop m'n blog, email, whatsappjes, facebook en ga zo maar door. Fijn om steeds te weten en te voelen dat mensen met je meeleven/meereizen en zoveel interesse tonen. THANKS!

Speciale dank aan mijn ouders die me hebben aangemoedigd 'The journey of my life' aan te gaan. Zeker voor mijn moeder was het niet altijd gemakkelijk, maar mijn lieve Vattie en Muttie hebben me het hele jaar met enorm veel liefde en interesse gevolgd. Hun steun en vertrouwen gaven mij een boost om er extra van te genieten en me des te meer te realiseren dat ik een grote bofkont ben!

Dikke knuffel en tot heel snel,
Esther

  • 31 Juli 2014 - 14:50

    Sandra Pouls:

    Wauw Esther.. wat mooi omschreven. Na 346 dagen thuis komen; dat moet toch ook weer enorm genieten zijn.
    Goede terugreis!
    Groetjes,
    Sandra

  • 31 Juli 2014 - 15:36

    Hans:

    Geweldig hoe jij het afgelopen jaar bezig bent geweest om de wereld te ontdekken. De prachtige verslagen heb ik gelezen; er zit best een " boek aan". Nadat je thuis zult zijn zul je nog jaren nodig hebben om al je ervaringen te verwerken.

    Zorg nu maar, dat je veilig thuis komt en probeer de draad van het " gewone leven" weer op te pakken; ik ben werkelijk benieuwd hoe je verder invulling zult geven aan je toekomstige leven na deze rijke ervaringen. Hoe dan ook: ik wens je heel veel geluk voor de toekomst en welkom bij het "huis-keuken-tuin-volk".

    Tot ziens
    Hans

  • 31 Juli 2014 - 15:55

    Rob, Immy & Finn:

    Je bent je droom achterna gegaan. Je hebt van alles gezien en mee gemaakt.
    En met je reisverslagen beleefde wij het allemaal mee.
    Wij zijn blij als je morgen weer terug bent, en zkkr diene greumel
    wat zal hij op kijken als hij zijn tante in levende lijven ziet. .

    Dan kun je hem heel veel knuffelen..
    Tot morgen op schiphol..

    Dikke kus
    Dikke knuffel xxx van diene greumel♡

  • 31 Juli 2014 - 16:07

    Claire:

    Esther, ik heb kippenvel vanaf mn kruin tot aan mn kleine teen. weet niet wat te zeggen, maar wil je graag heel snel een knuffel komen geven. goeie reis xxxxxx

  • 31 Juli 2014 - 17:24

    Wilja:

    Wat een ontzettend mooi laatste verslag! Jaar is omgevlogen en wat heb je veel meegemaakt! Ik heb je ontzettend gemist, maar morgen is het zover, dan ben je er weer! Whoopwhoop!!
    Nog 1 dagen
    Nog 7 uren
    Nog 398 minuten
    Nog 23.880 seconden

    Tot morgen, chickie! ❤️

  • 31 Juli 2014 - 17:55

    Tante Gerry:

    hoi Esther
    als je dit leest ben je onder weg naar huis
    waar ze vol smacht op je wachten.
    wat heb ik genoten van je reis verhalen,
    maar ben ook blij dat je weer thuis bent.wij wensen jou,
    een goede en veilige vlucht naar Nederland
    nog een maal op deze site.
    een dikke knuffel van uit Ysselsteyn.

    tot morgen
    ome Gerrit tante Gerry *
    dikke poot Boris

  • 31 Juli 2014 - 18:30

    Jo:

    Kippenvel! I dont need to say more.
    We lived the dream


    <3

  • 31 Juli 2014 - 18:45

    Mieke:

    Dikke kus en toet snel!

  • 31 Juli 2014 - 18:50

    Truusje En Harry:

    Lieve Esther, veilige vlucht terug. Wij hebben enorm genoten van je prachtige verhalen. We hopen er morgen nog meer te horen maar dan life. Veel liefs, Harry en Truusje

  • 31 Juli 2014 - 19:09

    Annemie:

    Hoi Esther, wat een geweldige tijd heb je gehad! Fijne terugreis, groetjes!

  • 31 Juli 2014 - 22:38

    Jo:

    Hoi Esther,
    Wat jammer dat jouw reis erop zit. Ik heb echt genoten van jouw reisverslagen en deze zal ik nu missen. Maar....meid je hebt inderdaad de reis van jouw leven gemaakt en ontzettend veel gezien en meegemaakt . Dit pakt niemand je af.
    Ik wens je een fijne thuiskomst en hopelijk een spoedig weerzien.
    Groetjes Jo

  • 01 Augustus 2014 - 00:06

    Ricky En Marion :

    Wist je dat:
    - je zo ontzettend stoer bent zo'n reis te zijn gaan maken!
    - je rugzak gevuld is met de mooiste verhalen en herinneringen!
    - je vriendschappen gesloten hebt voor het leven!
    - ik zo genoten van al je prachtige verhalen!
    - ik zoveel herken in jou gezien mijn eigen reis!
    - ik er voor je ben wanneer het wennen aan terugkomen even zwaar is!
    - ik blij ben dat je morgen terug bent
    - we urenlang lang praten over al jouw prachtige belevenissen! Ik wil alles horen!

    Veni Vedi veci .....

    Dikke kus!
    Tot morgenavond !❤️

  • 01 Augustus 2014 - 09:12

    Jantine:

    Es, dat heb je wederom super leuk beschreven. Net zoals al die andere keren dat we je hebben kunnen volgen via de weblog. Je hebt volgens mij een hele goede keuze gemaakt om deze fantastische reis te maken die je dan ook nooit meer zal vergeten! De kindjes en je collega's hebben je natuurlijk wel gemist!
    Thanks voor alle leuke stukjes die je geschreven hebt en fijn dat je bijna weer thuis bent!
    Kun je ook onze nieuwe aanwinst bewonderen! Max ligt te trappelen om je te ontmoeten.
    Xx Jantine

  • 01 Augustus 2014 - 19:51

    Tessa Vermeulen:

    Wat fijn esther dat je dat allemaal hebt mogen mee maken en
    dat je je droom hebt kunnen waarmaken...
    Ik vond het heel leuk dat we konden meegenieten door al je
    mooie reisverslagen....
    Geniet als je thuis bent van je lieve familie en vrienden die je
    zo gemist hebben....
    Liefs tessa

  • 02 Augustus 2014 - 00:59

    Elly:

    Hallo Esther

    Wat een mooi eind verslag wat een verhalen allemaal .
    Wat heb je veel gezien van de wereld
    Dit neemt niemand je meer af

    Welkom thuis

    Tante Elly en ome Ed Jessy

  • 02 Augustus 2014 - 11:55

    Jacky:

    HOI ESTHER,
    WAT EEN DROOMREIS HEB JIJ GEMAAKT,
    We hebben van je verhalen genoten, maar toch ook weer fijn vooral voor je ouders dat je terug bent.
    Want je leest vaak de gekste verhalen.
    Geniet van je eigen bedje en van Nederland,en nog een paar weken fijne vakantie en dan weer aan de slag,dat zal tegen vallen,

    GROETJES van joost en jacky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Op deze pagina vinden jullie mijn reisdagboek waar ik vanaf zomer 2011 mijn verre en korte reizen zal beschrijven. In de zomer van 2010 heb ik ruim 5 weken doorgebracht in Costa Rica en hier is mijn reislust echt tot leven gekomen.. Wat een heerlijk gevoel, lekker op reis zonder precies te weten hoe, wat en waar. Mijn beschreven reizen tot nu toe (vanaf aanmelding waarbenjij.nu): Juli en augustus 2011: 4 weken vrijwilligerswerk in Vietnam, daarna 2 weken reizen. Februari 2012: korte stedentrip naar Barcelona. April/mei 2012: 2 weken Italie met mijn ouders Zomer 2012: 5 weken Ecuador; reizen en als afsluiting 3 weken vrijwilligerswerk een Biologisch Reservaat 'Cerro Seco'. Winter 2012/2013: 3 weken Ecuador; samen met mijn amigos Navidad & Ano Nuevo vieren!! Voorjaar 2013: Zuid Italië, geweldige tijd, veel gedaan en gezien, maar geen verslagen gemaakt... Augustus 2013 - augustus 2014: ik ben mijn droom nagegaan. Ik heb een jaar onbetaald verlof genomen en ben op wereldreis gegaan en heb hierdoor nog meer van de wereld mogen zien. Australië, Nieuw Zeeland, Fiji, Japan, Taiwan, Indonesië, Maleisië, Cambodja, Laos en Thailand. Juli/augustus 2015: 5 weken naar Peru en Bolivia. Weekje Spaanse taal opfrissen met individuele lessen op een taalschool in Cisco. Een week vrijwilligerswerk bij een dierenopvang centrum en drie weken rondgetrokken door Peru en Bolivia. Juli/augustus 2016: 4,5 week Maleisië, Borneo en Singapore!

Actief sinds 09 Juni 2011
Verslag gelezen: 3465
Totaal aantal bezoekers 182251

Voorgaande reizen:

27 Juli 2016 - 27 Augustus 2016

Maleisië, Borneo, Thailand en Singapore

19 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Peru & Bolivia 2015

20 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

The journey of my life!

26 December 2012 - 15 Januari 2013

Ecuador parte II

01 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Ecuador: Travelling & Volunteering

23 April 2012 - 04 Mei 2012

Italië 2012

20 Februari 2012 - 26 Februari 2012

Barcelona

09 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Esther gaat Vrijwillig Wereldwijd

Landen bezocht: