"Till the next goodbye" - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Esther Jongen - WaarBenJij.nu "Till the next goodbye" - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Esther Jongen - WaarBenJij.nu

"Till the next goodbye"

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

30 April 2014 | Taiwan, Taipei

Lieve allemaal,

Twee dagen Taipei zitten erop. Twee dagen van ronddwalen door een stad met een wirwar van straten, alles evalueren en me klaarmaken voor de laatste drie maanden. Twee dagen van bijkomen en mijn emoties op een rij krijgen... Nu zit ik, midden in de nacht, op het vliegveld in Taipei met een brok in mijn keel.

Zaterdagavond, de avond voordat ik Japan ging verlaten, kreeg ik het verdrietige bericht dat mijn ome Sjaak (broer van mijn vader) na een lang ziekbed op 64 jarige leeftijd is overleden. Pfff, dat is heftig om te horen. Daar zat ik dan, alleen in Japan. Ik heb, zeker de afgelopen weken, heel veel aan mijn oom, tante Leen, Jeffrey en Ramona gedacht. In tempels mijn gedachten laten gaan, meegedaan met alle rituelen, wenskaarten getrokken en kaarsjes aangestoken.


Lieve ome Sjaak,

Afscheid hebben we niet kunnen nemen. Ik heb veel aan je gedacht en dat doe ik nog steeds. Ik herinner me je als een betrokken, behulpzame en gezellige man. En ook was je altijd in voor een grapje aan de keukentafel met een lekker flesje bier. Want grapjes maken kon je als de beste!
Vandaag (woensdag 30 april) is je herdenkingsdienst en komt de familie bij elkaar. Ze zullen je herdenken, muziek luisteren van o.a. The Rolling Stones en je naar je laatste rustplaats brengen. Ik ben er in gedachten zeker bij en krijg je een dikke knuffel van mij. Ik zal je missen...
"Till the next goodbye", daar houden wij ons aan!

Liefs Esther xxx



The Rolling Stones - Till the next goodbye:
http://youtu.be/WETzhm0N9G8




  • 29 April 2014 - 20:48

    Ludo:

    Esther sterkte, gecondoleerd. Mooi geschreven. Kop op..herinneringen zijn ook mooie momenten. X

  • 29 April 2014 - 21:04

    Marion & Ricky :

    Lieve Esther,

    Gecondoleerd voor jou en je familie....
    Heel mooi verwoord.
    In gedachten ben je er zeker bij....!
    Hou je vast aan alle mooie herinneringen, koester deze.

    Dikke knuffel !

  • 29 April 2014 - 21:20

    Miekr:

    Jeetje meis krijg een beetje een déjà vu gevoel. Je weet uit ervaring dat afscheid nemen ook aan de andere kant van de wereld kan en ik hoop héél erg dat je daar naar een plek kan om dat te doen. Veel succes met het verwerken van deze klap. Liefs

  • 29 April 2014 - 21:25

    Tessa:

    Esther,je hebt mooi geschreven over ome sjaak en in gedachten ben je bij ons....
    Liefs tessa

  • 29 April 2014 - 22:25

    Kees:

    Hey Esther,

    Gecondoleerd, je familie ook, in deze moeilijke tijd.
    Sterkte.

    Groetjes Kees

  • 29 April 2014 - 23:00

    Jack:

    Esther, gecondoleerd met dit verlies. Ik wil je veel sterkte wensen. groeten Jack

  • 29 April 2014 - 23:38

    Tante Antoinette En Oom Peter:

    Lieve estther
    Wat een mooi geschreven brief heb je
    Het zal niet mee vallen om nu zo ver weg te zijn maar diep van binnen ben je er ook bij
    Trots mag je terug kijken op alle leuke dingen die je samen met oom sjaak en de rest van de fam: hebt gehad. Ook kun je trots zijn op je mam en pap die zoveel betekend hebben en nu nog zeker in moeilijke tijden hou je goed meid veel sterkte en maak er nog een leuke tijd van het is zo 1 augustus dus meid geniet er van groetjes liefs van ons ook van mandy en mark

  • 30 April 2014 - 00:04

    Marieke:

    Sterkte es..

  • 30 April 2014 - 00:07

    Elly:

    Esther

    Sterkte met het verwerken van het verlies van je oom Sjaak
    Aan de andere kant van de wereld het zal weer niet meevallen
    Om het alleen te moeten doen
    Hou hem in gedachte zoals hij was
    In gedachte ben je ermorgen ook bij

    Gr en sterkte Esther

    Elly en Ed

  • 30 April 2014 - 01:57

    Inge:

    Heel veel sterkte mup, voor jou maar ook voor je familie...
    Het zal moeilijk zijn om dit verlies aan de andere kant van de wereld te verwerken. Gelukkig ben je nu niet meer alleen en krijg je van Val waarschijnlijk veel steun. Maar mocht je even gewoon in het Nederlands of zelfs in het 'plat' willen praten: je weet me te vinden...

    Dikke kus! xxx

  • 30 April 2014 - 12:58

    Joo:

    Good luck girl <3

  • 30 April 2014 - 16:40

    Gerry:

    hoi Esther
    alweer we wensen jou heel veel sterkte en kracht
    met het verlies van ome Sjaak.
    wij zijn in gedachten bij jou je weet je bent niet alleen.
    heel ver weg en toch zo dicht bij
    geniet er nog van.
    ome Sjaak zou zeggen geniet van het leven want het duurt maar even.

    knuffel van ons
    ome Gerrit tante Gerry
    Mark Marijke *
    dikke poot Boris

  • 30 April 2014 - 17:08

    Gerry:

    Esther
    even een reactie op de brief voor Ome Sjaak
    het zal tante Leny Jeffrey Ramona goed doen .
    de brief die je hebt geschreven voor hen die achter blijven.
    wij weten maar al te goed hoe jij je nu voelt.
    voor ons was de brief die jij toen schreef van grote waarden en nog altijd!!!!

    xxx

  • 30 April 2014 - 21:04

    Mieke :

    Ha lieve meid!

    Heel veel sterkte..... Natuurlijk ook voor je familie! Denk aan je hè Es!

    Veel liefs,
    Mieke

  • 01 Mei 2014 - 20:47

    Jo:

    Esther,

    Wat een triest moment..... Mooie woorden voor jouw Ome Sjaak ...
    Afscheid nemen doet heel veel pijn....
    Meisje heel veel sterkte.. ook voor jouw familie.
    Groet Jo

  • 02 Mei 2014 - 08:05

    Marlea:

    Gecondoleerd met het verlies van je oom. Ja , op zulke momenten wil je het liefst samen met je familie dit verdriet delen. Heel veel sterkte met de verwerking.

  • 12 Mei 2014 - 12:47

    Tante Annie:

    Lieve Esther gecondoleerd en heel veel sterkte met het overlijden van jou Ome Sjaak.
    Ik kan me zo goed voorstellen hoe het moet voelen zo ver weg bij je familie juist nu. Het is alsof je het verlies des te erger ervaart juist omdat je niet samen kunt zijn om elkaar te troosten. wij wensen je heel veel sterkte. Ik reageer nu pas omdat ik zelf juist terug kom van vakantie.
    Het was een lieve betrokken afscheidsbrief en de tranen welden op in mijn ogen bij het lezen en het besef dat je dit verlies alleen moest verwerken.
    Geniet van je laatste stukje adventure liefs Tante Annie en Oom Paul knuffel van Monlja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Op deze pagina vinden jullie mijn reisdagboek waar ik vanaf zomer 2011 mijn verre en korte reizen zal beschrijven. In de zomer van 2010 heb ik ruim 5 weken doorgebracht in Costa Rica en hier is mijn reislust echt tot leven gekomen.. Wat een heerlijk gevoel, lekker op reis zonder precies te weten hoe, wat en waar. Mijn beschreven reizen tot nu toe (vanaf aanmelding waarbenjij.nu): Juli en augustus 2011: 4 weken vrijwilligerswerk in Vietnam, daarna 2 weken reizen. Februari 2012: korte stedentrip naar Barcelona. April/mei 2012: 2 weken Italie met mijn ouders Zomer 2012: 5 weken Ecuador; reizen en als afsluiting 3 weken vrijwilligerswerk een Biologisch Reservaat 'Cerro Seco'. Winter 2012/2013: 3 weken Ecuador; samen met mijn amigos Navidad & Ano Nuevo vieren!! Voorjaar 2013: Zuid Italië, geweldige tijd, veel gedaan en gezien, maar geen verslagen gemaakt... Augustus 2013 - augustus 2014: ik ben mijn droom nagegaan. Ik heb een jaar onbetaald verlof genomen en ben op wereldreis gegaan en heb hierdoor nog meer van de wereld mogen zien. Australië, Nieuw Zeeland, Fiji, Japan, Taiwan, Indonesië, Maleisië, Cambodja, Laos en Thailand. Juli/augustus 2015: 5 weken naar Peru en Bolivia. Weekje Spaanse taal opfrissen met individuele lessen op een taalschool in Cisco. Een week vrijwilligerswerk bij een dierenopvang centrum en drie weken rondgetrokken door Peru en Bolivia. Juli/augustus 2016: 4,5 week Maleisië, Borneo en Singapore!

Actief sinds 09 Juni 2011
Verslag gelezen: 646
Totaal aantal bezoekers 182244

Voorgaande reizen:

27 Juli 2016 - 27 Augustus 2016

Maleisië, Borneo, Thailand en Singapore

19 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Peru & Bolivia 2015

20 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

The journey of my life!

26 December 2012 - 15 Januari 2013

Ecuador parte II

01 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Ecuador: Travelling & Volunteering

23 April 2012 - 04 Mei 2012

Italië 2012

20 Februari 2012 - 26 Februari 2012

Barcelona

09 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Esther gaat Vrijwillig Wereldwijd

Landen bezocht: