Goodbye Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther Jongen - WaarBenJij.nu Goodbye Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther Jongen - WaarBenJij.nu

Goodbye Australia

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

31 Maart 2014 | Australië, Sydney

G'day y'all!

De laatste maand Australië is voorbij gevlogen. We hebben de eerste dagen weer gezellig doorgebracht bij onze Ozzie family. Dat was erg gezellig. We zijn lekker gaan uit eten, hebben de parkfeesten van Adelaide meegepikt en hebben wat klusjes in en om het huis gedaan. Mientje ondertussen laten checken voor onze laatste rit, de oostkust.
We zijn van Adelaide naar Cairns gereden in 5 dagen, zo'n 3500 km. Onderweg gekampeerd op rest areas. Het voelde meteen weer vertrouwd, het rijden met Mientje, het douchen, koken en slapen. Heerlijk om weer lekker zelf on the road te zijn.

In Cairns zijn we een dagje of 4 gebleven. Ik ben hier 12 jaar geleden met mijn ouders en broer geweest. Sommige dingen (zoals ons hotel, shopping malls en boulevard) kwamen me best bekend voor. Maar volgens mij is er ook heel veel bijgebouwd. We hebben eerste dag veel regen gehad, daarna was het zonnetje volop aanwezig. Toch heb ik geen tourtje Great Barrier Reef gedaan, omdat ik destijds een week heb doorgebracht op het Reef met mijn broer. Deze ervaring zit nog goed in m'n geheugen en wilde het niet vertroebelen door het wisselvallige weer. Bovendien zijn de tourtjes prijzig... Dan kies ik liever voor compleet nieuwe ervaringen.
We hebben hier weer een reünie gehad met Vinnie en Jasper uit de Australian backpackersgroep van augustus. Ik zeg weer, omdat we hun in NZ ook waren tegen gekomen. Vinnie heeft me toen de eerste dagen Auckland laten zien en hij had zichzelf opgeofferd om mee te gaan naar een salsa avond, om op m'n tasje te passen ;-) (haha, zo beter Vinnie? Hij was gepikeerd dat ik dat niet had vermeld in het vorige verslag). Anyway, in Cairns hebben we samen gebarbecued, gezellig aan het water, hapje, zonnetje, drankje, zonsondergang, helemaal goed!
De dag erna heerlijk genoten van de zon aan the Lagoon. Een mooi aangelegd zwembad en nog gratis ook. Heerlijk tussen de palmboompjes.

De dag erna was het toch echt tijd om weer te gaan rijden. Richting Brisbane dit keer, nog zo'n 1700 km vanaf Cairns. In dit laatste weekje on the road heb ik helaas nog een grote kangoeroe aangereden... En nee, geen kleine walibi... wat een klap! Hij sprong vanuit het niets zo voor de auto, niks meer aan te doen, ik zat te trillen achter het stuur. We hebben geluk gehad, anders hadden we Mientje meteen kunnen afvoeren. Je ziet zoveel walibi's en kangoeroes langs de weg liggen. Waar o.a. de emoes, geiten en schapen, wegrennen voor het verkeer, springen deze beesten altijd de verkeerde kant op: richting het verkeer. We hebben het zo vaak zien aankomen en op tijd kunnen stoppen, maar dit keer niet :-(

We hebben een week gelogeerd bij Tamara, een meid die in Caloundra woont (uurtje rijden van Brisbane) en die we NZ hebben leren kennen. We hebben een erg leuke week gehad. We zijn door de hele omgeving rondgereden door Tamara, lekker gaan winkelen (lees: Tamara heeft inkopen gedaan voor haar verjaardag) en haar vader heeft zelfs een hele dag met ons getoerd met als afsluiting een heerlijke lunch aan het water in Noosa. We zijn zelfs gratis (!) naar een rugbywedstrijd geweest: Broncos (Brisbane) - Roosters (Sydney). Kaartje kost al gauw $80 :-) Waauw, dit is sport, respect voor!
Wat hebben we ons in dit gezin weer thuis gevoeld. Als dank hebben wij twee avonden voor het eten gezorgd. Lekkere Hollandse pot: aardappelpuree/gebakken aardappeltjes, boontjes, vlees en appelflappen met ijs na, dat ging er heel goed in. O ja, we hebben ook de wentelteefjes geïntroduceerd :-)

We hebben op de valreep (dag voor mijn vertrek naar Melbourne) Mientje verkocht. Om een lang verhaal kort te maken, we zijn blij dat we haar verkocht hebben en niet naar de sloop hebben hoeven te brengen. We hadden alleen Aussie kijkers, geen backpackers. Waarom? Geen idee! En omdat Mientje op leeftijd is, van buiten niet zo mooi is als van binnen, zeiden aantal kijkers nee :-(, maar eind goed al goed: toch verkocht. Ons campertje die ons 23 000 km heeft rondgereden door heel Australië, ons huisje waar we 5 maanden in gewoond hebben, zagen we met een brok in de keel de straat uitrijden...

Ik ben vanuit Sunshine Coast Airport naar Melbourne gevlogen en Jo naar Sydney. In Melbourne heb ik nog een paar leuke dagen gehad. Het weer was ietwat wisselvallig, maar gelukkig is er een hele grote overdekte Queen Victoria Market. Verder lekker rondgedwaald door de stad en 'gemeet' met wat mensen die ik in NZ had leren kennen. Gezellig!
Vrijdagavond laat aangekomen op Sydney Airport, waar Jolijn me bij het treinstation al stond op te wachten. We waren weer van harte welkom in het gezin waar we ook met oud en nieuw een aantal nachten hebben gelogeerd. Er stond een 'Dutch' pakket voor ons klaar op ons kamertje: beschuit, stroopwafels en drop, hoe lief!!!

Vanavond afscheid nemen van Australië en van Jolijn... Het wordt flink afkicken... vanaf dan sta ik er weer alleen voor. Ik vlieg van Sydney naar Taiwan, paar uurtjes wachten op m'n vliegtuig naar Japan. Beetje kriebels heb ik wel voor het Japanse avontuur. Ik heb de Lonely Planet gelezen en het is toch wel een land met z'n eigen regels en gebruiksaanwijzingen. Maar van de andere kant heb Australië gezien en beleefd zoals ik het me had voorgesteld: met een camper op avontuur, het hele land zien én dat alles met het beste reismaatje dat je je maar kunt wensen! Lucky me!

Lieve Jo, you're simply the best! Werkelijk alles hebben we samen beleefd en gedeeld vanaf 20 augustus 2013, Mientje gekocht en 23 000 km gereden door het prachtige Australië, mooie herinneringen, anekdotes (leuk voor feestjes en partijen ;) ), samen dagboekjes bijgehouden, elkaars zinnen aangevuld, wwoof-ervaringen opgedaan, gelachen, geknuffeld en af en toe een traantje weggepinkt, veel selfies gemaakt, etc. etc. etc. We hebben samen drie landen ontdekt in ruim 7 maanden, 24/7, elkaar door en door leren kennen en ik kan alleen maar zeggen: het was één grote droom, een fantastisch en onvergetelijk avontuur mede dankzij jou!! Love you and see you in The Netherlands! #brokindekeel...


Tot de volgende keer maar weer, Asia here I come!

Liefs xxx Esther





  • 31 Maart 2014 - 04:02

    Mandy Beemster:

    lieverd heeel veeeel plezier!!
    pff ik dacht net even terug aan de eerste week..
    hoe mooi het allemaal begon en nog steeds is!!
    succes en tot ?
    kusjes mann

  • 31 Maart 2014 - 04:34

    Mariekske:

    No worries Es. Op naar het volgende avontuur!
    Ik weet zeker dat je ook daar super van gaat genieten!
    Xx

  • 31 Maart 2014 - 06:53

    Rob, Immy & Finn:

    Super mooi verhaal. En weer leuke foto's:-)
    Nu gaan genieten van je volgende avontuur.
    Heel veel plezier en geniet ervan.
    Kussies van ons
    Dikke knuffel van diene greumel
    Pootje van boemer en luna


  • 31 Maart 2014 - 08:32

    Claire:

    Essie, heeeeeel veeeeel succes vanaaf bij t grote afscheid. je omschrijft t op zon manier dat ik al bijna met je mee jank. Have fun in taiwan. ben benieuwd naar je volgende verhaal. xxx

  • 31 Maart 2014 - 08:49

    Mieke:

    Wat beschrijf je het weer mooi......alsof ik er bij kan zijn haha! Geniet van je volgende avontuur meid! Dikke kus, Mieke

  • 31 Maart 2014 - 09:36

    Marion & Ricky:

    Brok in mijn keel! Dapper en knap dat je nu alleen verder gaat! Jolijn een reismaatje for life, that's fur sure! Ga met dezelfde kracht verder aan je reis! Je kunt het! Knallen!
    Denken aan je ....!

  • 31 Maart 2014 - 12:39

    Mariëtte:

    Hoi Esther, prachtig jouw reisverhalen....en erg leuk om te lezen dat het je goed gaat. Nu alleen verder. Veel succes en plezier.
    Lieve groetjes.

  • 31 Maart 2014 - 14:52

    Jolijn:

    Brokindekeel.nl en dikketranenindeogen.com
    Mis je nu al meis!

  • 31 Maart 2014 - 18:04

    Annemie Van Wamel:

    Mooie verhalen weer en nu op naar je volgende avontuur, heel veel plezier!
    Groetjes, Dirk en Annemie

  • 31 Maart 2014 - 18:32

    Pollie Kaal:

    Ha die Esther, je weet het weer mooi onder woorden te brengen, ik krijg er zelf bijna tranen van in mijn ogen. Ik kan me voorstellen dat het erg fijn is als je zo'n goede nieuwe vriendin overhoudt aan zo'n avontuur. Geniet nog van de laatste tijd! Heel veel groetjes van Pollie en de rest van de familiy!

  • 31 Maart 2014 - 21:28

    Tante Gerry:

    ha nichtje
    wat een leuk verhaal heb je weer geschreven.
    heb weer genoten van jullie avontuur samen met Jolijn.
    ik kan me goed voor stellen dat het afscheid jullie zwaar viel.
    nu gaan jullie ieder op je eigen pad verder.
    ik weet zeker jullie zijn vrienden voor het leven.
    wij wensen jou heel veel plezier.in Japan
    weet van mam dat je iemand daar treft die hebt leren kennen.
    kei leuk
    groetjes een knuffel van ons
    ome Gerrit tante Gerry *
    en een dikke poot Boris

  • 31 Maart 2014 - 22:04

    Bianca Deneer:

    Mooi, waauw, super, geweldig, geen andere woorden voor. Heel veel succes en plezier in Japan, weer een nieuw avontuur!

  • 01 April 2014 - 23:35

    Tessa Vermeulen:

    Mooi verhaal en een ontroerend einde.....nu in japan en dat word vast weer een heel mooi avontuur.veel plezier en geniet ervan...
    Groetjes tessa

  • 03 April 2014 - 21:59

    Jeanny:

    Hoi Essy! Je avontuur in Australie zit er op, wat heb je veel gezien en mogen meemaken, maar wij ook, door jou waren wij heel dicht bij jou en beleefde wij onze jeugd weer opnieuw, geweldig was het toen je ons meenam terug in de tijd, de foto,s die je voor ons maakte waren voor ons geweldig en heel herkenbaar, het kerkje de straat ons huisnummer het hotel de aanduiding van het zwembad, telkens als je iets van ons dorpje gevonden had deelde je dit met ons en wij met elkaar,ons jeugdsentiment ontbrak aan niets, soms was het zelfs en beetje emotioneel zo mooi was het dat wij dit met je mochten delen, een ieder op zijn eigen manier, vol trots gingen we dan richting Oma om haar ook op de hoogte te houden en mee te laten genieten, super trots was ze dan dat haar kleinkind daar was waar ze zelf ooit met haar gezin was geweest, wij zijn je blijven volgen in het land van onze dromen en ja: die kangoeroe,s daar kunnen inderdaad erg groot zijn(ha ha ha )
    Esther namens ons allen SUPER SUPER SUPER BEDANKT dat je dit voor ons gedaan hebt, we vonden het geweldig.
    Maar je reis zit er nog niet op, je hebt nog een paar maanden te gaan, veel plezier met je avontuur in Japan, geniet en laat je leiden door je dromen.


    Heel veel liefs en een dikke vette knuf van mij.

  • 05 April 2014 - 22:25

    Tante Elly :

    Ha Esther
    wat een verhalen geweldig
    Wat heb jij al veel gezien in een korte tijd
    wij wensen je heel veel plezier in japan
    geniet ook daar weer volop
    heel veel groetjes van

    Tante Elly en Ed

  • 07 April 2014 - 14:01

    Tante Annie En Oom Paul:

    Hi Esther,
    What an experience. Dat is even heftig zeg, van een geweldige periode naar een andere nieuwe uitdaging en dan van al het moois en liefs afscheid moeten nemen is een enorme emotionele belasting dus dat slik en tranen moment kan ik me goed voorstellen.
    Wij hebben in ieder geval erg genoten van je reisverslagen en voelde ons enorm betrokken vandaar dat ook bij mij een soort van weemoedig gevoel opkwam bij het lezen van je laatste bericht. Anyway geniet ook van je verblijf in Japan, wij verheugen ons weer op de komende verhalen. Veel geluk en plezier in Japan.

    Tante Annie en Oom Paul pootje van Monja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Op deze pagina vinden jullie mijn reisdagboek waar ik vanaf zomer 2011 mijn verre en korte reizen zal beschrijven. In de zomer van 2010 heb ik ruim 5 weken doorgebracht in Costa Rica en hier is mijn reislust echt tot leven gekomen.. Wat een heerlijk gevoel, lekker op reis zonder precies te weten hoe, wat en waar. Mijn beschreven reizen tot nu toe (vanaf aanmelding waarbenjij.nu): Juli en augustus 2011: 4 weken vrijwilligerswerk in Vietnam, daarna 2 weken reizen. Februari 2012: korte stedentrip naar Barcelona. April/mei 2012: 2 weken Italie met mijn ouders Zomer 2012: 5 weken Ecuador; reizen en als afsluiting 3 weken vrijwilligerswerk een Biologisch Reservaat 'Cerro Seco'. Winter 2012/2013: 3 weken Ecuador; samen met mijn amigos Navidad & Ano Nuevo vieren!! Voorjaar 2013: Zuid Italië, geweldige tijd, veel gedaan en gezien, maar geen verslagen gemaakt... Augustus 2013 - augustus 2014: ik ben mijn droom nagegaan. Ik heb een jaar onbetaald verlof genomen en ben op wereldreis gegaan en heb hierdoor nog meer van de wereld mogen zien. Australië, Nieuw Zeeland, Fiji, Japan, Taiwan, Indonesië, Maleisië, Cambodja, Laos en Thailand. Juli/augustus 2015: 5 weken naar Peru en Bolivia. Weekje Spaanse taal opfrissen met individuele lessen op een taalschool in Cisco. Een week vrijwilligerswerk bij een dierenopvang centrum en drie weken rondgetrokken door Peru en Bolivia. Juli/augustus 2016: 4,5 week Maleisië, Borneo en Singapore!

Actief sinds 09 Juni 2011
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 182260

Voorgaande reizen:

27 Juli 2016 - 27 Augustus 2016

Maleisië, Borneo, Thailand en Singapore

19 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Peru & Bolivia 2015

20 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

The journey of my life!

26 December 2012 - 15 Januari 2013

Ecuador parte II

01 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Ecuador: Travelling & Volunteering

23 April 2012 - 04 Mei 2012

Italië 2012

20 Februari 2012 - 26 Februari 2012

Barcelona

09 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Esther gaat Vrijwillig Wereldwijd

Landen bezocht: