De Italiaanse schonen: Lucca en Pisa - Reisverslag uit Montecatini Terme, Italië van Esther Jongen - WaarBenJij.nu De Italiaanse schonen: Lucca en Pisa - Reisverslag uit Montecatini Terme, Italië van Esther Jongen - WaarBenJij.nu

De Italiaanse schonen: Lucca en Pisa

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 April 2012 | Italië, Montecatini Terme

Allereerst bedankt voor de leuke reacties!!!


Vanmorgen na het ontbijt (met werkelijk heeeeeerlijke koffie!) richting het station om de trein naar Lucca te nemen.

Daar aangekomen een wandeling gemaakt over de stadsmuur met mooie uitzichten, ongeveer 5 km lopen. Ik voelde er al snel thuis. Binnen de ommuring is er weinig verkeer en kun je lekker ronddwalen. Vele mooie gebouwen, smalle straten en vele pleintjes.

Florence was gisteren ook erg mooi hoor, maar dan moet je de drukte voor lief nemen. Dus waarschijnlijk voel ik me meer op mijn plek in Lucca, omdat het hier niet stikt van de toeristen. Er zijn weliswaar genoeg toeristen, maar je hoeft geen halsbrekende toeren uit te halen om ergens te komen haha.

Het vest kon al snel uit, want vandaag scheen de zon de hele dag. Zonnebrandcrème is dan ook geen overbodige luxe. Terrasjes, pleintjes, straatjes, steegjes, de was die buiten hangt te drogen, marktjes, houten luikjes voor het raam, gekleurde huizen, etc.; is hier allemaal te vinden en je blijft je ogen uitkijken.


Verder met de trein naar Pisa. Ik vond het wel indrukwekkend op de Piazza dei Miracoli bij de Dom en de Scheve Toren van Pisa. Natuurlijk ook even de toerist uitgehangen en foto’s gemaakt waarbij de toren door mij wordt tegengehouden; bootcamp is er niks bij :P..!
De toren staat overigens bijna vanaf het begin scheef door grondverzakkingen. Tussen 1990 en 2002 is er van alles aan gedaan om de toren te verstevigen en iets rechter te zetten.

Vlakbij dit plein ook super lekker gegeten. Nog een rondje door de stad gewandeld en naar het station gelopen aan de andere kant van de stad.
Italiatren versus de Nederlandse Spoorwegen: 1-1. We hadden flinke vertraging, zowel in Pisa als in Lucca.. In Lucca lang moeten wachten, vervolgens moeten rennen naar een ander spoor wat voor het gemak in het Italiaans werd omgeroepen en die ‘nieuwe’ trein was binnen 2 minuten weg; gevolg: veel gestrande reizigers..behalve wij gelukkig :D

Ik kijk weer terug op een fantastische dag. Heerlijk weer en dat wordt alleen maar beter de komende dagen!


Liefs Esther


  • 27 April 2012 - 08:37

    Inge:

    Ha Es!
    Klinkt goed zeg! Word er jaloers van! Hier regent en waait het maar... Gelukkig is er beter weer voorspeld voor komende week.
    Geniet er nog lekker van!

    Kussie!

  • 28 April 2012 - 11:49

    Axel:

    Mooie foto's! Wat is Italië toch een mooi land. Zo te zien hebben jullie mooi weer. Vandaag zijn jullie in Rome las ik op FB. Een prachtige stad met veel historische hoogtepunten. Je zult tijd tekort hebben om alles te zien. Rome is een stad waar je zeker nog een keer terug zult keren. Heel veel plezier samen. Geniet maar lekker van la bella vita en bovenal het overheerlijke eten!!

    Grtz Axel, Sandra & Zoë

  • 29 April 2012 - 10:24

    Gerrit En Gerry:

    ha jullie heb reis verslag en fotos zitten kijken kei leuk wensen jullie nog fijne dagen gr gerrit en gerry

  • 01 Mei 2012 - 10:55

    Marion:

    Jij daar in dromenland en ik....ik heb de aardbeiplantjes geplant !!

    Vandaag is het hier heerlijk , net als gisteren.
    Heb op koninginnedag buiten in de terrastuin een pizza gegeten bij Parkzicht, in Roermond, een aanrader. De kok van dit restaurant is een echte italiaan.
    Voelde ik me toch ook een beetje in Italie!
    Geniet ervan, ik ga het zonnetje weer in.

    Liefs Marion oet Bieegdje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Op deze pagina vinden jullie mijn reisdagboek waar ik vanaf zomer 2011 mijn verre en korte reizen zal beschrijven. In de zomer van 2010 heb ik ruim 5 weken doorgebracht in Costa Rica en hier is mijn reislust echt tot leven gekomen.. Wat een heerlijk gevoel, lekker op reis zonder precies te weten hoe, wat en waar. Mijn beschreven reizen tot nu toe (vanaf aanmelding waarbenjij.nu): Juli en augustus 2011: 4 weken vrijwilligerswerk in Vietnam, daarna 2 weken reizen. Februari 2012: korte stedentrip naar Barcelona. April/mei 2012: 2 weken Italie met mijn ouders Zomer 2012: 5 weken Ecuador; reizen en als afsluiting 3 weken vrijwilligerswerk een Biologisch Reservaat 'Cerro Seco'. Winter 2012/2013: 3 weken Ecuador; samen met mijn amigos Navidad & Ano Nuevo vieren!! Voorjaar 2013: Zuid Italië, geweldige tijd, veel gedaan en gezien, maar geen verslagen gemaakt... Augustus 2013 - augustus 2014: ik ben mijn droom nagegaan. Ik heb een jaar onbetaald verlof genomen en ben op wereldreis gegaan en heb hierdoor nog meer van de wereld mogen zien. Australië, Nieuw Zeeland, Fiji, Japan, Taiwan, Indonesië, Maleisië, Cambodja, Laos en Thailand. Juli/augustus 2015: 5 weken naar Peru en Bolivia. Weekje Spaanse taal opfrissen met individuele lessen op een taalschool in Cisco. Een week vrijwilligerswerk bij een dierenopvang centrum en drie weken rondgetrokken door Peru en Bolivia. Juli/augustus 2016: 4,5 week Maleisië, Borneo en Singapore!

Actief sinds 09 Juni 2011
Verslag gelezen: 1142
Totaal aantal bezoekers 182241

Voorgaande reizen:

27 Juli 2016 - 27 Augustus 2016

Maleisië, Borneo, Thailand en Singapore

19 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Peru & Bolivia 2015

20 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

The journey of my life!

26 December 2012 - 15 Januari 2013

Ecuador parte II

01 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Ecuador: Travelling & Volunteering

23 April 2012 - 04 Mei 2012

Italië 2012

20 Februari 2012 - 26 Februari 2012

Barcelona

09 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Esther gaat Vrijwillig Wereldwijd

Landen bezocht: